Erdély címererdély ma logó
június 19. szerda | Gyárfás napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,4992 RON | 100 HUF: 1,5313 RON | több
Aki a csatát önmagával kezdi, az már ér valamit. (Browning, Robert 1812-1889, angol költő)

Archívum
2012.08.20. | 12:10 A jeges tea megdöbbentő hatása

1271 2

Egy új kutatás arra az eredményre jutott, hogy a jeges tea rendszeres fogyasztása megnövelheti a vesekő kialakulásának valószínűségét.

A Loyola Egyetem Egészségügyi Központjának kutatói a vizsgálatok során megállapították, hogy a nyári melegben nagy népszerűségnek örvendő frissítő ital, a jeges tea nagy mennyiségű oxalátot tartalmaz. Az oxalát egy olyan vegyület, amelynek hatására ásványokból és sókból álló kis kristályok képződnek a vizeletben. Normális esetben ezek a kisméretű kristályok teljesen ártalmatlanok, azonban ha nagyobbra nőnek, könnyen elzárhatják a vékony csöveket, melyek a veséből a húgyhólyagba vezetik a vizeletet.

– A vesekő leggyakoribb fajtájára hajlamos embereknek egyáltalán nem ajánlott jeges teát inniuk. A nagy nyári melegben időnként nem probléma egy pohár hideg jeges tea, de mint mindenben, itt is a mértékletesség a kulcs – nyilatkozta Dr. John Milner, a chicagói Loyola Egyetem orvosi karának urológus docense.

Hirdetés

A vesekő leggyakoribb kiváltó oka a kiszáradás, de a jeges tea is jelentős mértékben növeli meg a betegség kialakulásának rizikóját. – Sokszor hangoztatják nyaranta, hogy a hőségben mennyire fontos ügyelni a hidratálásra, és sokan jó választásnak gondolják a jeges teaét, mivel viszonylag alacsony a kalóriatartalma, és ízletesebb, mint a víz, viszont azzal nem számolnak, hogy ezzel megnövelik a vesekő kockázatát – mondta Dr. Milner a MediPress írásában.

A férfiak csaknem négyszer hajlamosabban a vesekőre, mint a nők, és ráadásul ez a rizikófaktor 40 éves kor felett ugrásszerűen megemelkedik. – A vesekő kialakulása ellen a legjobb módszer a rendszeres hidratálás, de jeges tea helyett ajánlott vizet vagy limonádét inni, ugyanis a citrom sok citrátot tartalmaz, amely megakadályozhatja a vesekő növekedését – tanácsolja Milner.

A tanulmány szerzői összegyűjtötték a legjobb módszereket a vesekő kialakulása ellen:

- Kerüljük az oxalátokban gazdag ételeket, például a spenótot, a csokoládét, a rebarbarát és a dióféléket!
- Csökkentsük a só bevitelt!
- Együnk kevesebb húst!
- Gondoskodjunk róla, hogy elegendő kalcium jusson a szervezetünkbe, amely lecsökkentheti az oxalátszintet a szervezetben!

www.otvenentul.hu


MegosztĂĄs az IWIW-en MegosztĂĄs a Facebookon Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

tóducz endre írta (2012-08-20 14:34:42)
Kedves Aczél, a konyhasó (Na Cl), vízvisszatartó szerepet is játszik a szervezetben. A só nagyobb mennyisége nem gond egy fiatal és egészséges vesékkel rendelkező szervezetnek, az gyorsan visszaállítja a só-vízháztartás egyensúlyt, de egy idősedő szervezetben, amelyben a vese kiválasztó képessége az öregedéssel természetes körülmények között csökken, gondott okoz. Súlyos hírtelen vérnyomás emelkedést okoz többek között.

Aczél írta (2012-08-20 12:24:13)
oxalátban gazdag ételek kerülése - pipa
só bevitel csökkentése - kérdéses, régi tévhit a só káros hatása
kevesebb hús evés - végül is akkor több gabonát vagy tejet ehetünk, ami mérgező. minek is a hús..
elegendő kalcium - ami naponta kb. 100-300mg, az ajánlások viszont már 1000mg fölött tartanak. ennek meg is vannak az egészségügyi következményei, továbbá a kalcium d vitamin és magnézium hiányában (mégpedig a magyar lakosság és valószínűleg a román is d-vitamin hiányos) nem épül be.

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Könyv Környezetünk
Közéletünk Magyarország
Mozaik Múltidéző
Néphagyomány Oktatás
Pályázat Publicisztika
Sport Társmagyarság
Tud-tech Turizmus
Világ Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:


Tükrözze híreinket
Webáruház
Táskák, szatyrok
40 lej76 lej
91 lej43 lej
Legolvasottabb
Szavazás
Hol nyaral az idén? Figyelem, nem idénymunkára gondoltunk!
Válaszlehetőségek
Magyarul kérje!
Tudta, hogy a Nemzeti Kisebbségkutató Intézet honlapjáról többek között az alábbi magyar nyelvű űrlap is letölthető?
Kérvény munkakönyv érvénytelenítésének jóváhagyására (amennyiben egy személy két munkakönyv tulajdonosa) (Cerere în vederea eliberării unei aprobări pentru anularea unui carnet de muncă (în situaţia în care o persoană deţine două carnete) - persoană fizică)
Éljen a jogával, használja!
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Videótár

 A szabadság terhe, Marosvásárhely 1990. március 16-21
Napló

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Weboldalkészítés: Elistaria | MAhonlap | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt | GreenSmoke ]
Hirdetés

  sebestyén péter     nem kell az rmdsz-nek     gocz     szocialis halo     meleghazassag     skultéty     nemes gyula     gocz elvira     rmdsz     nem kell ay rmdsz-nek     történetek a valóság határán     létjogosult az utcai     autópálya     a hagyományos családmodell mellett tüntettek varsóban     zászló     sütő andrás     erdély tv     erdélyország az én hazám     schweighofer     alfalu  
Kulcsszófelhő