Lassan a 2004. december 5-i népszavazás előtti kampány elbújhatna a mostani úszító, mocskolodó kampány mellett. Amint már előző cikkemben írtam, nekem az nem fáj, amit a férgesebb politikusok mondanak, tesznek, de az fáj, amikor a testvérek mondják, teszik ugyanazt.

Térjetek már észhez, magyarok az anyaországból! Miért nem használjátok az eszeteket? Tovább megyek: miért nem hallgattok a szívetekre? Mert ugye azt ti is érzitek, hogy sántítanak az állítások? De már nem is kell éreznetek, hiszen bizonyosságot nyert nem egy csalás ebben a témában. Személyes ismerőseim, szám szerint 29-en, kampányolnak a erdélyi, a határon túli magyarok ellen. Amikor hangot adok nemtetszésemnek, főként olyanokat olvasva, hogy “elég volt az undorító megvásárlásokból” vagy “nem itt élsz, nem itt adózol” , esetleg “semmi közöd nincs, nem is volt Magyarországhoz”, akkor ezen ismerőseim kedvesen megnyugtatnak, hogy nem rólam beszélnek, nem rám gondolnak. DE IGEN! Rólam terjesztitek ezt az aljasságot, rám gondoltok! Értsétek már meg, hogy amikor ilyeneket írtok, mindenkit, engem is, a másik s a harmadik személyes, határon túli ismerősödet is vádolod.

Meddig akartok még megtagadni bennünket néhány hataloméhes féreg miatt? Meddig gondoljátok, hogy nem számít nekünk egy-egy ilyen megnyilvánulás, sárba taposhattok s majd mikor csendesedik minden, újra vigyorogva mondhatjátok: “én szeretem az erdélyi magyarokat…” ? És ha most ez a hazug, aljas, manipulatív ellenzék kerül hatalomra, akkor kire fogjátok majd a rossz sorsotokat? Lehet, hogy akkor majd azt mondjátok, hogy miért NEM mentünk el szavazni? Miért nem mentettünk meg titeket? Mi vagyunk a ti nyuszitok, akit bármikor elő lehet kapni sapkástól vagy anélkül egy jó kis verésre? Üttök, rúgtok bennünket úgy, hogy közben egészen tisztán látjátok, tudjátok, hogy ma Magyarországon nincs olyan párt, személy, aki elsöpörve a mostani kormányt, hatalomra kerülve, jobb lenne, jót akarna tenni az országnak, a népnek.

A leírtak után valószínű, ismét kapok pár rúgást s szemrehányást miszerint Fidesz-párti vagyok. Nem, nem vagyok. Magyar vagyok. Akinek fontos volt, fontos most és fontos lesz mindig az Anyaország sorsa. Magyar vagyok, olyan magyar, aki használja a józan ítélőképességét, aki gondolkodik, nem mocskolódik. Valamint magyar vagyok, aki elmegy szavazni. Idén először, amióta nem Magyarországon élek. Eddig a percig senki nem tudott meggyőzni arról, hogy elmenjek választani, egészen egyszerűen azért, mert határozott véleményem volt az ügyről. Idén sikerült engem is meggyőzni. Nem megvásárolni. Meggyőzni. Tudjátok ki volt az aki rávett arra, hogy szavazzak? Ti! Ti, akik szerint kuss a nevünk, akik sokadjára megtagadtok bennünket!

(Természetesen ezúttal is mély tisztelet a kivételnek, akik, mint tudjuk, hála Istennek, léteznek. )

Lakó Péterfi Tünde

66 hozzászólás

  1. Nyilas

    Kedves Gégényi Pál.
    Fényképén látható fiatal korának tudható be, hogy még nem tanult meg számolni. Az ön számítása szerint akkor az átlagembernek 18-20 ezer forintja maradna a megélhetésre.
    Az a baj az okfejtésével, hogy leír egy sor kétségtelen igazságot, ami a sajnálatos korunk rabló kizsákmányolására valóban igaz, és ezt a jelen kormány nyakába kívánja varrni, azt az érzetet próbálva kelteni, mint ha ez az előző kormányzatok alatt nem így lett volna, és egy más kormányzat ezen változtatna.
    Nem uram. Így volt Horn kormány alatt is, Medgyesi, Gyurcsány, Bajnai alatt is, meg így lesz akkor is, ha akármelyik párt kerül kormányra.
    De még a Kádár rendszerben is így volt, pedig akkor ne”m fizettünk adót”.
    Hangoztatják, hogy le kell váltani ezt a kormányt. Rendben van.
    És aztán? Ki lesz aki vezeti az országot?
    Gyurcsány a maga jó esetben (mármint számára) 8-10 %-al? Vagy össz. baloldali összefogással 15-20%-al? Vagy össz. ellenzéki összefogással, ha elérnék az 51%-ot.(Mert hogy erre önmagában egyik sem lenne képes.)
    Tegyük fel, hogy így lenne.
    Meddig állna fenn ez a kormány? Hogy egyezne ki, koalicióban, a DK és a Jobbik?
    Jó lenne az bárkinek is, hogy egy állandó bizonytalansági helyzetben késélen táncolna az ország? Most amikor éppen gőzerővel támad a nemzetek, az állami önállóság teljes megsemmisítésére folyó törekvés, a világhatalom egyre jobban látható törekvése a totális világállam megteremtésére.

  2. hÍMES TOJÁS

    IDÉZET: Pál Gégényi · Munkahely: Kojot Kft
    “”Engedtessék meg pár szó egy másik oldalról is.
    Nagyon kérem, aki olvassa adja tovább.
    Elegünk van a hazugságokból, abból hogy a határ kétoldalán levőket egymás ellen uszítják !
    Mi Magyarországon összesen kb 83% adót fizetünk különféle adónemeken OV és csapata jóvoltából.
    1 millió forint bevételből 170 ezer marad meg. Tehát kb egy havi fizu. Nem sok.”” — Ez így leírva egy Orbán ellenes hangulatgerjesztést szolgáló HAZUGSÁG!!!
    – Adót nem Orbán miatt kell fizetni.
    – Az Orbán kormány előtt (2010 előtt) MÉG TÖBB ADÓT kellett fizetni.
    Ezért írtam, hogy “GÉGÉNYI” hazudik, becsapja az itt olvasókat.

    Ráadásul “GÉGÉNYI” hazugságának nincs semmi köze a külhoni magyarság szavazati jogához.
    Szegény tájékozatlan és “adószámfejtő” “GÉGÉNYI” teljesen a Gyurcsányisták hatása alá került. A globalista handabanda beszippantotta “GÉGÉNYIT”. Csak ennyi történt.

  3. ez van

    Gégényi Pál, vagy Pál Gégényi (nem zavar). Az, hogy politikai váltás lesz Magyarországon a választások után, rendben van. Csak arra válaszoljon, és fejtse ki bővebben, hogy ki lesz a staféta átvevő és ebből mit fog nyerni az ország. És olyan szlogeneket kerülgesse, hogy megszűnik a korrupció, becsületesek lesznek a politikusok, nem lesz lopás, jobb lesz az élet, kevesebb lesz a munka, a megkeresett egy millió forintból 90%-át zsebre teheti stb, mert ezek már rég lejártak, értéküket veszítették. Valami olyannal kecsegtessen, ami még a tapasztalatainkból hiányzik.

  4. anna

    Jól van Tünde, én jóleső érzéssel olvastam az írásodat, miközben a hozzászólásokat undorral…

  5. Muad-dib

    Ajajaj, mekkora gond van. Azt sem tudjuk, hogyan mocskoljuk egymást! Ez most hanyagolnám egy keveset, és a kedves cikkíró és a többi biorobot figyelmébe ajánlanám a következőt: évente kiértékelik az országok korrupció szintjét, 100 pont a legjobb, nulla a legrosszabb. Első helyen Dánia, Finnország, Svédország, az európai sereghajtók: Bulgária, Magyarország és Románia. Igen, sikerült, megvan a migráncspolitika gyümölcse, a románok kevésbé korruptabbak mint a magyarok!

    • ez van

      Kedves Maud, ne felejtse el, hogy Románia amerikai megszállás alatt van, az értékelések ennek függvényében történnek. Nehogy már Magyarország korruptabb lenne mint Románia.

      • Muad-dib

        Amerika megszállás, mikor egy kommunista párt nyerte a választásokat elsöprő fölénnyel.

        • Tóducz

          Muad úr, az az amerikaikat nem érdekli, egyébként Magyarországon is azokat támogatják!

        • e

          Mit számít Amerikának, hogy kommunista, vagy kapitalista, netán liberális kormánya van annak az országnak, amelyiktől elvárja, hogy úgy táncoljon, ahogyan ő fütyül.

      • Sorok-Soros

        Megszallas alatt? Ezt hogy sutotte ki ez van,mert egy szovetsegbe tartoznak!!!! Ez pontosan olyan kijelentes,mint amikor a feleloseg elol menekulok azt hangoztatjak,hogy Nemetorszag megszalta Magyarorszagot mialatt egyutt harcoltak. Egyes embereknek tenyleg ures a koponyaja.

        • Tóducz

          Az élő példa a koponya “teltségről” Ön kedves Soros Dzsó!!!! Egyet ne felejtsen, nem mindegy, hogy mivel van tele!!!

        • Nyilas

          Joe.
          Ön egyre ostobább. Árt önnek a magyar nyelvtanulás.

        • ez van

          Joe, a kutya is szövetségben van a láncával.

    • hÍMES TOJÁS

      Muad-dib (2018-02-21-n 21:50)
      Tudjuk, a korrupciót NEM LEHET MEGMÉRNI centire és kilóra sem. JELLEGÉNÉL FOGVA mérhetetlen./!!!/ Tehát az itt olvasható “eredmény” is személyes vélekedések összesítéséből alakult ki. KOMOLYTALAN.
      Ami az “eredménynél” fontosabb, hogy melyik G. SOROS által támogatott szervezet készítette “AZ EREDMÉNYT”???

      Létezik egy olyan felmérés is, melyet a Freedom House készített 2017-ben a sajtószabadságról. Természetesen a SAJTÓSZABADSÁG SEM MÉRHETŐ objektív módon. Vagyis “megmondó emberek” véleményét összesítik. A Freedom Haus szerint Magyarország a sereghajtó. Mert a papír mindent elbír, vagyis ezt is elbírja. És az emberi hülyeség is határtalan. Tehát biztosan lesz olyan aki hisz a F. H.-nak. Pl. itt van “MUAD”, aki biztosan hisz.
      Miért hanfsúlyozom ezt? Mert könnyen vizsgálható. Például Magyarországon óriásplakátokon öles betűkkel hirdették, hogy “ORBÁN LOP”. (Bár még senki nem akadt, aki hivatalosan feljelentette volna Orbánt. De ez nem gond.) Németországban az emberek egymás között nyilvános helyen nem mernek kritikus véleményt megfogalmazni a német mainstream politizálásáról. És a német sajtóban NEM LEHET TALÁLNI KRITIKUS HANGÚ ÍRÁST MERKELRŐL. Továbbá Udo Ulfkotte néhány éve már leírta részletesen, hogy mennyire “szabad” a német média. De ez a “MUAD”-okat nem érdekli.
      “MUAD-DIB” azt hazudja ide nekünk, ami a kedve szerint való. “MUAD” abban hisz, ami neki szimpatikus. Márprdig a hazugság is lehet valakinek szimpatikus, ezt látjuk.

      • Tóducz

        Látja konkrét TOJÁS!!!

      • Muad-dib

        Kedves biorobot, szánalmas amiket ír! Főleg a magyar sajtóról, aminek oroszlánrészét két személy patronálja: Mészáros és Andy Vajna.
        Azt írja Orbán nem lop… lehet ő személyesen nem, de Tiborcz veje nyakig van benne, az egykori gázszerelő barátjának meg már privát repülőgépe is van.

        • hÍMES TOJÁS

          Muad-dib (2018-02-22-n 19:15) “MUAD-DIB” megint hazudott! MINDEN SZAVA HAZUGSÁG!
          Mert a magyarországi média több mint fele valójában még mindig a nemzetközi és magyar balliberális-globalisták tulajdonában van. Erre írok példákat. TV-k: RTL, ATV, Hír tv. Rádiók: Lánchíd rádió, Klubrádió, Napilapok: Népszava, Magyar Nemzet MagazinoK 168 óra, Magyar Narancs, ÉS, stb. Online média: Index, 444, 24hu, stb. Ez csak néhány példa volt!
          Amit Orbán rokonával kapcsolatban írt “MUAD”, az csak a balliberális globalisták által terjesztett szóbeszéd. (Konkrét állítás nélküli ködösítés!) Amit állítanak, arra nincs bizonyíték, tehát RÁGALOM. Amúgy 10 éve történt ügyről van szó! Természetesen az is hazugság, hogy Mészáros barátkozik Orbánnal. De ha igaz lenne, az sem lenne törvénytelen!
          Ha van repülője egy magyarországi vállalkozónak, az csak az ostoba idiótáknak számít bűnnek. Amúgy bárki vehet repülőt, ez nem törvénytelen. A magyarországi 50 leggazdagabb közül 80%-nak kommunista gyökere van.
          A SZÓBESZÉD “Tiborcz-ügy” 10 éves. Csak a választás miatt jobb híján most előásták.
          Szomorú, hogy mennyire sokan szemellenzős elfogultsággal, féloldalasan tájékozva a globalisták hazugságait ismételgetik, irogatják be ide.
          Nekem nehéz elképzelni, hogy mi lehet ebben az élvezet —
          Lelkük rajta!

          • Tóducz

            Az igazi bal-liberos példákat én már rég felsoroltam itt, kedves konkrét TOJÁS, csak hát a memória zavarokkal küzdőknek, nehéz az emlékezet, annak hiányát konfabulációkkal igyekeznek pótolni. A felsoroltjai között olyanok is vannak, amelyek a fidesz birodalom egykori pénzzsenijének, a Simicska tulajdonában vannak még! Ne micsurinoskodjon, ne keverje az almát a körtével.

  6. Maresz

    Szavazni Isten adta jogunk, amit nem volt könnyű visszaszerezni. Nem értek egyet azzal, hogy Orbán Viktor kampánycélok miatt adta meg a szavazati jogot. Nem ezen az 1-2 mandátumon múlik a Fidesz kormányra kerülése. Amennyi szavazatot szerzett úgymond, a határon túliaktól, annyit el is veszített a másik oldalon, a gyűlölködök, irigyek táborából, akik titokban még fogékonyak az osztályharcra, és úgy szeretnek románozni, szlovákozni, magukat felsőbbrendűnek érezni, pusztán holmi születési előjogok okán. Én úgy emlékszem, hogy a jelenlegi magyar kormánytagok első pillanattól tevékenyen részt vettek az erdélyi közéletben, már ifjú egyetemistaként ott voltak a vásárhelyi diákrendezvényeken, együtt indították útjára Tusványost, ahol később miniszterként, kormányfőként is megjelentek. És nem úgy kezdődött, ahogy a nemzetellenesek szeretnék beállítani, hogy összegyűl a magyar fiatalság Erdélyben, majd megjelenik a miniszterelnök mondani egy kortesbeszédet. Személy szerint örültem annak, és megtiszteltetésnek éreztem, hogy már szürke eminenciásként itt voltak Csíksomlyón a búcsúban, Székelyföldön nyaraltak, szilvesztereztek a családjaikkal, nem holmi felkapott európai szálláshelyeken és utána ismertük fel őket, hogy jé, ebből miniszter lett, abból híres művész. Némi büszkeséggel fedezem fel a kormány tagjai és különböző minisztériumok dolgozói között földijeimet, és nem az irigység az első gondolatom, hogy miért került ez oda (miért nem én :P), hanem esélyegyenlőségnek érzem, hogy igen, Vásárhelyről, Székelyföldről, a legkisebb faluból is el lehetett jutni Budapestre. Amikor székely rendezvényeket szervezünk, melegség tölti el a szívemet, hogy nicsak, az Operettszínházban dolgozik XY, aki odahaza volt pályakezdő, a Magyar Rádió Szimfonikus zenekarában is ott egy honfitársam, a Dankó rádióban, a magyar televízióban, a Duna TV-n és meg lehet szervezni úgy egy erdélyi háromnapos fesztivált, hogy csupa erdélyi származású, de itt befutott és népszerű előadóval töltjük meg a programot. Hogy vannak zenekarok, akiknek dalai nekünk, erdélyieknek is ugyanúgy szívünkhöz szól, és őket a legmagasabb szinteken támogatják, hogy megjelenhessenek, ha kell ingyenesen és eljussanak mindenkihez. Hogy a magyar kormány támogatja a Forgatagot, a Torockó Double Rise fesztivált, rengeteg kulturális rendezvényt, a Kolozsvári Magyar Napokat, elősegítve megmaradásunkat. Valóban nekünk kell őket ekézni, és valóban az a jó, ha ellökjük a segítő kezet? Aki ezt teszi, belegondolt abba, hogy a másik oldaltól mit kaptunk, és mire számíthatunk? Rosszindulat és enyhén szólva valótlanság azt állítani, hogy az erdélyi magyarok csak kampányfogás a magyar kormánynak. Én még emlékszem, hogy mekkora reményekkel vártuk anno Kádár látogatását és bíztunk abban, hogy szóváteszi szellemi elvtársának a magyarokat ért jogtiprásokat, a sérelmeinket, a mindennapi kínlódásunkat. Nem vártunk pénzt, csomagot, rágógumit, csak egy pár szót a védelmünkben. Mindannyian tudjuk, hogy hiú ábránd volt, nem tette. És azt akkor még nem tudtuk, hogy abban a negyven évben hogy elhallgattak bennünket, a létezésünket is letagadták. Most teljesen más a helyzet, és mi mégis fanyalgunk. Tényleg ezt kell tennünk, nekünk az sem jó ha támogatnak, ha kiállnak mellettünk?

    • Sorok-Soros

      Draga Maresz,az nem igaz,hogy anno Kadar Janostol Csak azt vartak hogy szova teszi a jogtiprasokat,serelmeiket,mert akkor ilyen problemak nemnagyon leteztek. Amit mondott azt kellett mondja,mert nem is mondhatott volna mast. Es vegeredmenyben ma sem mondnak mast ,,hivatalosan,, mert nem mondhatnak mast. Hogy szemelyek itt-ott elhintnek egypar olyan beszedeket,ami egyeseknek jol hangzik az van es lesz,de az semmit sem valtoztat a tenyeken,sem a mai politikai helyzeten. Minden kozerdeket egy maganerdek mozgat,ezt illik nem elfelejteni.

      • Tóducz

        Há Soros Dzsó, azért nem épp ennyire na! Hogy Önt az egyéni érdek mozgatja innen-oda, s onnan vissza, az még nem jelenti azt, hogy mindenkit! Liberoja megtelt, illene cserélni!

        • Sorok-Soros

          Ha Toducz ur,mondjon nekem,,konkretan,, mert ez a szo most divatba jott,EGYETLEN esetet,ahol akarmilyen kozerdek mogott nincs ott a maganerdek? Mer amogott mindig penz all. Aki pedig nem latja,azt besotetitettek es vakon tolja a szekeret annak aki ezt tudja es a hasznot bezsebeli. Megcafolhatja.

          • Tóducz

            Passz Soros Dzsó!

      • Nyilas

        Megértjük Soros Jóska állásfoglalását, hisz az ő környezetében tényleg nem léteztek ilyen problémák.

      • hÍMES TOJÁS

        Sorok-Soros (2018-02-22-n 13:41) “SOROS JOE” megint leírta nekünk a TUTIT EGYENESEN AMERIKÁBÓL! Természetesen megint kiderült, hogy “JOE” messze él tőlünk, és ezért az amerikás “valóságot” cipeli a vállán és a fején is. De a Kárpát – medence NEM AMERIKA. Ez az amit JOE képtelen elképzelni, felfogni. elhinni. Ezért ismételgeti mindig az amerikás hülyeségeit. Például: “És végeredményben ma sem mondanak mást ,,hivatalosan,”, mert nem mondhatnak mást.” — Da de mi lenne az a más, amit JOE szerint NEM MONDHATNAK??? KI MIATT nem mondhatnak…? Mit kéne mondaniuk, amit JOE szerint nem mondhatnak, és hiányzik??? Ezt biztosan soha nem tudhatjuk meg./!!!/

        Folytatom JOE idézését: “”Hogy személyek itt-ott elhintenek néhány olyan beszédet, ami egyeseknek jól hangzik, ilyen van, és lesz. De ezek semmit sem változtatnak a tényeken.”” — írta nekünk “JOE”. Na de konkrétan milyen beszédet “hintenek el”, és kik hintik el? Nem tudjuk meg JOE-tól azt sem, mik lehetnek az “azok”, amik NEM változtatnak a tényeken. És “azok” által miféle “TÉNYEKEN” nem történik változás??? És miféle változásoknak kellene történnie a tényeken??? — Vagyis láthatjuk, olvashatjuk, “JOE” már megint a nagy semmit “ragozza” nekünk. Ostoba halandzsa JOE egész beírása. És megint kiderül, hogy értelmetlen olvasni.

        • Tóducz

          Konkrét TOJÁS, szkennelje be ide a fideszes pártagsági vagy szóvivői igazolványát, hogy lehessen látni, hogy van-e felhatalmazása arra, hogy használja állandóan a királyi többes számot!

        • Sorok-Soros

          Tojas neni,nem tudom hany eves,de KONKRETAN ertse meg,hogy Kadar Janos azzal kezdte a beszedjet,,hogy elvtarsak a Magyar Nepkoztarsasagnak nincs semmilyen teruleti kovetelesei a Roman Nepkoztarsasagtol,, Pedig sokan azt remeltek,hogy mast mond. Mit mondhatott volna??? A televizioban lathatta,hogy egy oreg bacsi arra kerte Orban Viktor minisztert,hogy intezze el Tianont es egyebkent megleszunk. Erre azt valaszolta a minisztereelnok,hogy,, hat azt nem tudom igerni holnapra,, Na ez es az ilyenek buzditjak a buta embereket,hogy hiu remenyeket taplaljanak arra, hogy visszacsatoljak Erdelyt. Szemelyesen is mondtak nekem is es odalatogatasom alkalmaval vartak,hogy mi ujjat tudok esetleg az uj,,vilagrendrol,, ami ott elterjedt,hogy ,,ujrafelosszak,, a vilagot. Mondtam hogy egy hulyeseg,az is hulye aki elinditotta,de az sem normalis aki elhiszi. Meg is sertodott a rokon,hogy azota sem beszel velem. Masok is a rokonsagbol is azt mondtak hogy hat soha nem lehessen tudni. De legtobb resze akinek van egy csep jozan esze az belatta,es belatja,hogy az nem lesz!!! De maga es hasonlo tarsai attol hihetik es remelhetik. De azt csepelik es nincs olyan oldal akarhol valamit megnez,hogy az emberek nevtelenul ne uszitsanak,aljasan ne mocskolodjanak a korbelevo nemzetek irant. Nem reg irta maga Toducz,hogy Koszovo fuggetlensege utan ,johet Erdely,es egy masik hos megtoldotta,hogy Karpatalja,Delvidek,Ujvidek,Felvidek kell legyen a kovetkezo. Erdekes,mert soha nem emlegetik az Osztrak ,,Burgenlandot,, Arrol Tojas neni sem ir!! Oda nem terjeszti ki a zorban a segiseget. Egy jozan gondolkodasu ember nem ul fel ilyen semmitmondo beszedekre,hogy majd jon valaki,es csak ugy felforgassa az europai hatarokat,es az erintett nemzetek,orszagok leulnek es sirni fognak. Kinek lenne erdekeben? Mert ugyebar penzbe,embereletbe,anyagi javakba kerulne?? Aztan maga menne elol,vagy tudoc,mikulas,nyilas a zattila,elnezest akit kihagytam. Na most konkretan megertheti,hogy uresen zagyval,de miert nem szervez az ilyen magafajtakbol egy csapatot,es menjen el tuntetni valahova az illetekesekhez??? Ja arra mar nincs batorsaga.

          • Tóducz

            Ámen Soros Dzsó!

          • hÍMES TOJÁS

            Sorok-Soros (2018-02-22-n 20:00) “JOE”-nak köszönöm, hogy kifejtette részletesen az ez előtti beírását!
            Amiket utóbb beírt “SOROS JOE” ide, azok részben közismert tények, érdektelenek. Amit a tényekhez “költött” JOE, azok már KIZÁRÓLAG a SAJÁT képzeletének szüleményei. Szerintem szamárságok. De TÓDUCZ láthatóan élvezi ezeket! TÓDUCZnak lehet az a valóság, amit “JOE” elképzelt…? Ez legyen a kettőjük ügye.

            Erdély jövője nem itt az ERMA kötelékében fog eldőlni.
            Ilyen szempontból tehát IDE BÁRMIT BE LEHET ÍRNI kockázat nélkül, mert nincs közvetlen hatása Erdély jövőjére.
            Amit magam nem értek, hogy sok beíró társam miért lát fantáziát mások szédítésében, becsapásában. /???/
            (De ez csak költői kérdés lehet itt.)
            Például mit akart itt ma “SOROS JOE” Kádár Jánossal kezdeni a halála után 28 évvel???
            Miért írt le ide “JOE” nyilvánvaló hülyeségeket, szamárságokat Kádárral kapcsolatban??? — És Kádár ügye csak egy példa arra, hogy “JOE” agymenésének termékei számomra zavarbaejtők, és el tudom képzelni, hogy másoknak esetleg félrevezetők, vagyis károsak.

          • Nyilas

            “Egy jozan gondolkodasu ember nem ul fel ilyen semmitmondo beszedekre,hogy majd jon valaki,es csak ugy felforgassa az europai hatarokat”

            Kedves Soros Joe.
            Már Jött valaki, aki felforgatta az európai határokat
            Az egyébként általa kettéosztott Németországot például összeforgatta.
            A általa összeforgatott Csehszlovákiát, meg szétforgatta, és a szintén őáltala összetákolt, Jugoszláviának elhazudott Nagy-Szerbiát meg úgy felforgatta, hogy most éppen öt állam van az összelopkodott területén, de éppen most munkálkodik azon hogy tovább forgassa, és a kiszakadt Macedóniát is felforgassa legalább két részre.
            De tevékenyen részt vett abban is, hogy azt a Szovjetúniót felforgassa, ami nélküle soha nem jött volna létre.
            De jó sok Zagyvaságot sikerült megint összehoznia.
            Leginkább az tetszett, amikor a rokonai megkérdezték öntől, hogy mondja már meg szegény világvégi rokonnak, hogy mit ír elő az új “világrend”.

          • Tóducz

            Kedves konkrét TOJÁS, Ön egy szabályos kockázat nélküli ember!

          • Tóducz

            És természetesen következmény nélküli is konkrét TOJÁS!

        • Sorok-Soros

          Tojas neni,ugylatszik,hogy maganak ki van adva a partkozpontjatol,hogy az en ,meg meg egy par beiro hozzaszolasat semlegesitse. az elso amit beir,barkirol lenne szo,hogy ,,hazudik,,. Ha hozza akar szolni akkor olvassa el masok hozzaszolasat is,vagy a vallan levo tokgolyo,csak egy nevre kepes egyszere koncentralni? En semmit sem akarok Kadar Janossal!!! Azt a Maresz nevu kommentelo hozta fel. Egyebkent nem tudom,hogy akkor hany eves volt mikor Kadar Vasarhelyre latogatott,mit vart tolle,mint irja nem csomagot,meg ragogumit,meg penzt. Ugylatszik nagyon ragos volt akkor a Maresz. Ebben igaza van,hogy az Erdely jovoje,nem itt az Erman,es nem Joe,de Tojas meg annyira sem donti el,mert azt a benne lako nep fogja eldonteni a munkajaval, a tanulassal,az igenyeivel,a hozzaallasaval,es igen az egymas elfogadasaval,tiszteletevel nem a Tojas suket dumajatol. Hogy zavarbaejti magat az biztos,mert allandoan zavart. Aztan miaz a felrevezeto,meg karos amit irok? Kinek? Es milyen karok szarmaznak belole,hacsak nem az hogy nem fogja megkapni a honorariumat a megbizoitol,hogy nem tudott elhallgattatni.

      • Nyilas

        Bár írásaiból egyre nyilvánvalóbb, hogy Soros Dzsóska közel állhatott azokhoz a körökhöz, azonban mindent ő sem tudhatott az akkori dolgokról.
        Hogy léteztek e sérelmek, jogtiprások?
        Hát Soros Joe köreiben lehet hogy nem, de én abban az időben kezdtem Erdélybe járni, és úgy tapasztaltam a panaszokból, hogy bizony léteztek, mint ahogy létezett az az elvárás is, amit Maresz leírt. Na nem a pártközpontban hanem az egyszerű magyar emberek között.
        Hogy Kádár, pontosabban a magyar diplomácia mit tett, mit tehetett, az nem jutott el, az egyszerű emberekhez. Akkor még nem a Soros féle nyílt társadalomban éltünk. De érdekes elolvasni Novák Csaba Zoltánnak a Transzindex-ben publikált cikkét
        “Kádár János és Ceausescu viszonya”
        és
        “Barátságra itélve” Kádár János, és Ceausescu 2.

        • Sorok-Soros

          Na uljen le es szusszanjon meg Nyilas,mert hogy maga az otvenes evek vegetol nem jart Erdelyben,meg a hatvanas evekben sem az egeszen biztos. Es hogy akkor nem beszelgetett el erdelyi emberekkel az is biztos,csak esetleg almaban. Hany eves is volt akkor? Maganak meg masnak csak a szaja jar,es amit olvasott innen-onnan,de jobban tud mindent,mert az aki ott elt az nem tudja,viszont Nyilas mindent tud.

          • Nyilas

            Kedves Dzsoska.
            1958-ban ön még gyerek sem volt, így nem írhatja azt, hogy “aki ott élt az nem”.

  7. eUROPAI.

    Sok az ellendrukker,de nem elég hogy valamit el is érjenek,csak a szégyenfolt ragad rájuk örökre.

  8. Szekely Attila

    Kedves Lako Peterfi Tunde eddig csodaltam azt amit az erdelyi magyarok erdekebe probalt tenni de most nagyon mellefogott es terjen eszhez! Aki magyar nemzetben gondolkodik hogyan szavazhat a ketto volt Kisz-titkar Gyurcsanyra vagy Orbanra? Mindketten kilognak a nemzetkozi bankarhatterhatalom zsebebol! A ketto MSZMP-es gyokeru part az MSZP(es mutacioi) es a Fidesz kozott csak az a kulombseg , hogy nekik mas-mas szerepet osztottak ki a magyarsag megtevesztesere. Az egyiknek a MAZSIHISZ volt pufajkasai a masiknak a Likud adja az utasitasokat , parancsokat. Kedves Tunde vegye mar eszre , hogy az erdelyi magyarok nagyresze meg jobban megvan tevesztve az idegenek kezeben levo media altal mint a csonka-hazai emberek akik a borukon erzik a volt elvtarsak nepnyuzo politikajat.

    • Tóducz

      Kedves Sz.A., recseg a bakelitlemeze!

    • Mikulás

      Ez sajnos igaz, Orbán Viktor és a Likud. Sajnos én attól félek, a Jobbik is az ő zsebükben van.Szegedi Csanád ugyebár rajott, hogy zsidó, miután lebukott. Szegény nem tudta, hogy zsidó, mert a nagymamája eltitkolta előle, jaj de megható történet, hozzanak gyorsan zsebkendot, mert potyognak a könnyeim. Kíváncsi vagyok, Vona Gáborról mik fognak kiderülni. De én most azt remélem, 2018 után Vona lemondásra kényszerül, s aztán a Jobbik megújul Novák Előd, Toroczkai, Morvai Krisztina vezetésével, valamint Gaudi Nagy Tamást vissza kell hozni a Jobbikba. Mikulás

      • Tóducz

        Mikulás, egyelőre Vona a dudás és már visszakozik a lemondási ígéretétől.

        • Mikulás

          Ha visszakozik akkor rongy ember. Ő ígérte, hogy lemond, és le kell mondatni, szaván kell fogni.

          • Tóducz

            Kedves Mikulás, eddig talán vas ember volt a cuki baba?

    • hÍMES TOJÁS

      Szekely Attila 2018-02-21-n 17:34
      “SZEKELY” újra, immár sokadszor hazudik!!! Orbán születésétől fogva antikommunista.
      Gyurcsány a Kommunista Ifjusági Szövetség országos vezetőségének, központi bizottságának a tagja volt még 1990-ben is. (Vélhetően maga is személyesen közreműködött a KISZ-vagyon szétlopásában.)

      Ez utóbbi beírásában “SZEKELY” korábbi önmagát is felülmúlta!!! “SZEKELY” most a Fideszt tekinti MSZMP gyökerű pártnak. Ez az állítás teljes képtelenség. Ezt a nyilvánvaló képtelenséget le is írta “SZEKELY”. Gondolom tök részegen készítette ezt a beírást. Vagy “SZEKELY” elmeállapota mostanában jelentősen tovább romlott, és ennek jelét olvashattuk.
      Szekely írt a MAZSIHISZ-ről és Likudról. Léteznek ilyen szervezetek. De most olyan szamárságokat írt le “SZEKELY” ezen szervezetekkel kapcsolatban, melyeknek KIZÁRÓLAGOS forrássa “SZEKELY” kobakja, és képzelőereje lehetett. Ezért nem akarok “SZEKELY” agymenésére időt pazarolni.

      Persze lehet olyan, aki szívesen, nagy kedvvel belesétál “SZEKELY” képzelőerejének csapdájába. De ez maradjon az érintettek bulija.

      • Tóducz

        Újból nagyot mondott konkrét TOJÁS. Már írtam Önről, hogy a féligazságok nagy mestere!

      • Gorcsa

        Tisztelt Hímes Tojás! Én már rég elszoktam attól, hogy SZEKELY és Sorok-soros blődségein mérgelődjem. A kutya ugyebár ugat, a karaván pedig halad. Önnek is ezt tanácsolom. Mint idős és tapasztalt ember. Aztán aki utánunk jön, majd becsukja az ajtót. Mindenki inni fogja a levét a SAJÁT hülyeségeinek!

        • Sorok-Soros

          Igy igaz,a kutya ugat a karavan halad,es a penz beszel! Nem feltetlenul ebben a sorrendben. Az is igaz,hogy aki utannunk jon az becsukja az ajtot,es mar isszak a levet,es inni fogjak a sajat hulyesegeiknek. Es Toas neni hablatyolasanak,mar akinek csak annyi az esze,hogy elhiggye.

  9. Tóducz

    Na, Tünde elérte a célját, a faszbukos beírások ütik le egymást. Így kell ezt csinálnia egy furcsa nőnek. Voltak már szoknyás elődei a világirodalomban.

  10. Sorok-Soros

    Azert szeretnem megkerdezni magat Tunde,hogy ki az akinek joga van eldonteni,hogy ki is az a szemely,amelyik aljas es az orszagnak,barmelyikrol legyen szo, rosszat akar es rossz sorsaba viszi az orszagot? Eleg baj ha a szivere hallgat es nem az eszere. Aztan ki is az a hatalomra ehes fereg? Azt is maga donti el? Pedig maga is elt valamennyit abban az orszagban,ahol orjongtek es tapsoltak,es hittek a gondnelkuli jovoben amit a geniusz megigert. Mar elfelejtette? Aztan egyik naprol a masikra gazembernek,zsarnoknak titulaltak.Na latja,hogy a politikaban,nem lehet a szivere hallgatnia,mert mi van ha a szeretett fonok alatt jon el a rossz elet? Nem akarom befojasolni,hogy kire szavazzon,mar ha ilyen nagy joga lett,de azert gondolkozzon el azon sokaig,mert meg van ido ra,hogy biztos abban,hogy jol hataroz?.Mert hogy abbol maganak szemelyesen elonye,vagy hatranya lenne, elkepzelhetetlen,hacsak oda nem koltozik.

  11. harcsa2

    Eljel Orban Viktor es lelkes csapata meg a Fidesz hogy gyozelemre vigyek nepunket.!

    • Szekely Attila

      Harcsa2 mar nagyon unalmasak a kommunista szovegei! Mennyit fizetnek erte a volt elvtarsai?

      • harcsa2

        Nekem Orban Viktor Ur a peldakepem.

        • Szekely Attila

          Harcsa2 azzal az erovel valaszhattad volna a scornicesti kertitorpet peldakepnek , o is roma volt!

    • Tóducz

      Kedves harcsa2, csíkhalakért sóvárog? Csak az éhes harcsa ismételgeti segélytátongásait!

  12. Névtelen

    – de miééééért??? A történelmünk során mindig a Magyar a rövidebbet húzta!!! (mindig átb@szták a hiszékenysége és szívélyessége miatt!) 🙁 Miért gondoljátok, hogy most másként van???? Azt elismeritek, hogy a politika a legaljasabb “műfaj” amit ember művelhet!!! Akkor miért hisztek bármit el a mai napig is??? Miééééért kell csak egyik oldalát hirdetni az éremnek??? Rengetegen hivatkoznak a hozzászólásban az “agyatlanságra”! Hát, az agy csak az öt érzékszerv által tapasztalt valóság szerint képes véleményt formálni! Jó, a szív is bővíti az infót! (arról gondoskodnak, hogy mit és hogyan kell láss és higgy!) 🙁 Azt is vallod, hogy “Ne higgy a szemednek”! Akkor miéééééért hiszel???? Miéééért feledkezel meg a “Cirkuszt és kenyeret” napi betevőről??? Amíg leköt a színdarab, soha nem látsz a színfalak mögé!!! Sajnos most is ez van ha hiszed, ha nem!!! 🙁 Jó pártoskodást és szavazást, mert még egyszer írom, “Semmi sem az, aminek látszik!” 🙁

    • Tóducz

      Pláne egy Névtelen!

  13. antal m.

    Józan eszedre hallgass és szavaz!

  14. Hetyei Gábor

    Pécsett születtem, 25 éve élek az USA-ban. Sose szavaztam Magyarországon, úgy éreztem, nem ildomos beleszólnom. Most viszont, a DK uszítását látva erkölcsi kötelességemnek éreztem, hogy regisztráljak szavazni ellenük. Mert egy dolog felvetni, hogy ne szavazhasson az aki külföldön lakik, és egy másik a Romániában lakókat kipécézni. Ahogy joggal fel lehet vetni, hogy ne lehessen kettős állampolgár parlamenti képviselő, de egészen más íze van annak, ha valaki az izraeli kettős állampolgárokat akarja összeíratni a Parlamentben. A DK ma azt csinálja, amiről a Jobbik leszokni látszik. A gyűlöletre higgadtan és szelíden, de határozottan nemet kell mondani. Ez több időzónányi távolságból is világosan megítélhető.

    • Nyilas

      Hetyei Gábor úr.
      Tudja nekünk Magyarországon élő magyaroknak, az ország szempontjából teljesen mást jelent az Izraeli- magyar. mint a Romániában élő magyar.
      Izraeli magyar ugyanis nincs, Romániában meg úgy élnek magyarok, hogy senki nem kérdezte meg őket, hogy románok akarnak e lenni.
      És míg a Romániához csatolt magyar nem határozza meg, hogy nekünk itt Magyarországon hogy kell élnünk, az itt élő Izraeli pedig még azt is előírja, hogy mit taníthatunk a gyerekeinknek, hogy kit tisztelhetünk a történelmi alakjaink közül, kinek állíthatunk szobrot, és kit tüntethetünk ki az érdemeiért. Sőt, börtönbe csukat, ha nem úgy felelünk valamely állítására, hogy Igenis.
      És nyíltan ki is mondja, hogy számára Izrael érdeke az elsődleges.
      Hát valahogy ennyi a különbség Hetyei úr.

      • Szekely Attila

        Nyilas a csonka-hazai magyarokat sem kerdeztek meg 1945 utan szovjet tankok arnyekaban , hogy a magyar vezetoinket lecserelhetik-e idegenekre es megis megtettek. A megtevesztesunkre a modszervaltast rendszervaltasnak hazudtak.

      • Tóducz

        Kedves Nyilas, Izraelben írják az amerikai politikát is, ezt még Soros Dzsó is tudja. Ez nem azt jelenti természetesen, hogy az ott kifőzött gazemberségeket szó nélkül kell hagyni. Tisztelettel.

        • Sorok-Soros

          Gondolom,hogy a politika megirasaban maga is resztvesz ha mar ilyen hatarozottan tudja. Aztan mi a gazemberseg,mert nem hiszem,hogy halvany fingja is lehetne hozza,mar a 10-15 eves multal rendelkezo beirasai alapjan. Aztan azt is tudja,hogy en mit tudok,sot tovabb megeyk azt is tudja,hogy most ebben a pillanatban mit gondolok magarol. Nezze meg az idopontot es irja meg nekem. Sajat maga fozogeti a kotyvaszat,es azt hiszi rola,hogy eheto lekvar,de nem, csak olyan suru. Ne is engedje,hogy a ,,foztet,, a fejere engedjek,taltsa ki a szajat.

          • Tóducz

            Mikulás úr megírta Soros Dzsó.

        • Mikulás

          Hát az amerikai politikát biztos Izraelben írják, Afganisztán is azért van még mindig katonai megszállás alatt, mert onnan kellene Amerikának Iránt lerohannia. Az volt az izraeli-amerikai kettős állampolgárok által kitervelt Új Pearl Harbor lényege, hogy miután az amerikai kormány Izrael segítségével megtámadja önmagát, azután Afganisztánra és Irakra kenik az Ikertornyok lerombolasat, megtámadják Irakot és Afganisztánt, majd a katonailag megszállott Irakbol és Afganisztánbol két irányból harapofogoba fogják és lerohanjak Iránt. Izrael még mindig ezt akarja, mármint hogy Amerika igenis menjen háborúba Irán ellen, csak egyelőre nagy az amerikai nép ellenállása egy újabb háború ellen. De Afganisztánt továbbra is megszállás alatt tartja Amerika, ebben segít neki hű csicskasa MAGYARORSZÁG, izraeli Likudos Orbán Viktor vezetésével. Ötszáz MAGYAR HONVÉD vesz részt Afganisztán igazságtalan megszállásaban. Nem is tudtam, hogy Afganisztánban van a magyar haza! Az én elavult térképeimen Afganisztán úgy szerepel mint önálló független ország, NEM RÉSZE MAGYARORSZÁGNAK!!! Na hát akkor most mit keres a MAGYAR HONVÉD Afganisztánban, más országában? És milyen jogon berzenkedunk a Magyarországot elárasztó afgán migransok ellen, ha egyszer mi pedig Likud Viktor vezetésével az ő országukat szálltuk meg, fegyveresen és hívatlanul, a nemzetközi jog és Isten igazsaganak sárba tiprasaval?

    • Gorcsa

      Tisztelt uram, ha jól meggondolom, ez egy tiszteletre méltó álláspont. Én már sokszor és sokat töprengtem azon, hogy egyesek szerint miért baj az, ha valaki Erdélyben adózik, míg azzal, aki a Kajmán szigeteken adózik, nincs semmi baj, azt módfelett tisztelik! Eléggé nevetségesnek tartom ezt az álláspontot.

  15. Tóducz

    A szívre való hallgatás nem ésszerű kedves Tünde. Csak az agyatlanok tájékozódnak a szívük szerint. Ilyenek a furcsányisták, a nihilo-fűves liberosok, a momentisták, a momisták, stb. A nemzetben, a hazában, az Istenben és a családban gondolkodók az eszüket használják!