Aki a csatát önmagával kezdi, az már ér valamit. (Browning, Robert 1812-1889, angol költő)
Archívum2012.07.16. | 06:51 Bemocskolnak

1300

19

Illusztráció
Baráti viszonyt ápolnak olyanokkal, akikkel a tárgyalás lehetőségét is meg kellett volna szüntetniük. Hadat üzennek azokkal szemben, akik a mi mindenkori anyaországi védnökeink kellene legyenek, mintha nem egy nemzethez tartoznánk. Lépten-nyomon megszegik a jóérzés határát.
Itthon azt nyilatkozzák, hogy „majd megmutatják nekik, nem szövetkeznek az ellenséggel, és megharcolnak az érdekeinkért”. Aztán az erdélyi magyar pártsajtó mély hallgatása mellett, különféle hírforrásokból megtudhatjuk, hogy bizony mégsem mutattak meg nekik semmit, mégis szövetkeztek azokkal, akikkel eddig harcban álltak, és feladták az érdekeinket az olcsó hatalmi pozíciók megszerzéséért. Mindehhez pedig egy olyan politikai köntöst öltöttek, amelyről az álszentség és az alantas kétszínűség sugárzik. Soha nem volt, és remélhetőleg soha nem is lesz ilyen „elismerésben” részünk, mint amilyent a mi képviselőink szereztek az utóbbi években. Feladták az elveiket, meghazudtolták önmagukat, koalíciót kötöttek a partnereik ellenfeleivel, illetve az ellenfeleik partnereivel, és nem jutott más magyarázat minderre, csupán az, hogy „ilyen a politika”. Olcsó és átlátszó indoklás ez a választók számára, de jobb alternatíva hiányában ők mégis úgy vélték, hogy az RMDSZ érdemli meg leginkább a bizalmukat. Ez az eredmény felelősséggel jár, amivel nem kellene megint visszaélniük az alakulat vezetőinek, a követendő politikai irányvonal meghatározóinak. Az elemzések talán rávilágítanak arra is, hogy itt nem valakiknek a sikeréről van szó, hanem a kétségbeesés irányította a szavazókat arra, hogy jobb lehetőség hiányában megint a hatalomközeli párt mellett álljanak ki.
Azon túlmenően, hogy a kormányzati szerepvállalás távolról sem hozta meg az elvárt eredményeket, az öncélú és rövidlátó politizálás súlyos erkölcsi károkat okozott a mi megítélésünkben is. Elveszítettük a Kárpátokon kívül valamikor még – a gerincességünk, illetve szavahihetőségünk okán – minket megillető tiszteletet. Egyértelművé vált, hogy a magyarok is bármire képesek a hatalom megszerzéséért. Néhány év „kemény” munkájával eljátszották az elődeink által, több évszázados verejtékezéssel megszerzett becsületünket. És hogy teljes legyen a kép, ezt az imázsrombolást nemcsak a román nemzet felé hajtották végre, hanem az anyaországgal szemben is. Valakik számára nagyon fontos volt, hogy minél ellenségesebb üzeneteket küldjenek a mindenkori magyar kormány felé, hatékonyan rombolják az erdélyi magyarok megítélését Magyarországon, a történelmi hátteret mellőző és az aktuálpolitikából táplálkozó magyar-magyar viszályt gerjesszenek. Mindehhez kitűnő alanynak bizonyult az egyeduralom bűvkörében élő erdélyi magyar érdekképviselet. És ha még maradt egy cseppnyi becsületünk, vagy egy távoli hely a világon, ahova még nem jutott el a mi „jó hírnevünk”, erre is kapóra jött a parlamenti képviseletünk hallgatólagos – és szavazatokkal alátámasztott – beleegyezése abba a nemzetközi hírű politikai cselszövésbe, amely a teljes körű hatalomátjátszást tűzte ki céljául a balliberális, magyarellenes erők kezére. Lehet még ennél is mocskosabban?
Ferencz Zsombor
kozpont.ro
Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!pont írta (2012-07-19 11:04:27)
m.l.a magyarországi POLITIKÁBAN, liberális jogok mentén politizált az MSZP az SZDSZ, és az LMP.
Természetesén a politikáról beszélek.
A sajtó jórészt ezt a nyelvet beszéli.
Más értékrend, más érdekek.
Az EU-ban is megvan az a különbség.
Az szocialisták a liberálisokkal együtt szavaznak, míg mi a néppárthoz tartozunk.
A Fidesz azt hiszem 14 tagot küldött a néppártba, a szocik 4-et.Az SZDSZ kiesett.
fidel írta (2012-07-18 20:15:37)
Kedves m.l., mondja el nekünk, hogy mit jelent, ha valaki liberális?...Mert látom ön is "józanul gondolkodik"...
ex Kalib úr írta (2012-07-18 19:41:14)
"...mit jelent ha valaki liberális..."
Hogyne tudnánk. Az, aki pénzért hazudik.
m.l. írta (2012-07-18 19:05:23)
A valóság az, hogy a romániai magyarság több mint 85%-ka józanul gondolkodik. A többi keveset számít. A jövöben még kevesebben lesznek. Maradnak a fontoskodok.
Ezt tudomásul kellene venni, még azoknak is kik nem tudják, hogy mit jelent ha valaki liberális.
Udvarhelyi írta (2012-07-17 01:13:58)
10, ha a valosag MPP kampanyhirdetes, akkor igaza van, mert ez a valosag. Aztan szidhatjak onok Szasz Jenot, vagy akar Szt. Petert, a valosag, az valosag marad.
10 írta (2012-07-16 22:23:32)
Ez a cikk mintha az MPP fizetett kampányhírdetése lenne. Öncélú és rövidlátó politizálás inkább az RMDSZ ellenzékére jellemző, erre példa Szász Jenő közélete.
pont írta (2012-07-16 22:07:55)
"Ha Ön nem liberális, miért követi a liberális sajót"
Szkeptikus itt, az ermán láttam az újságcikket.
Az ATV meg a Tv műsorban adott.
Szíves engedelmével.Nem nekem kell megmagyaráznom, hogy miért nem a Duna TV-be látogattam.
töhötöm írta (2012-07-16 21:22:12)
igazad van Zoltán, sajnos hunyor ezredesek jól be vannak tanitva
pont írta (2012-07-16 21:15:21)
Persze, ex Kalib úr önnek végeredményben mindegy.
"Igen, sőt kell is válasszanak."
Tudja, erre a válaszra gondoltam én, hogy nekünk nem annyira mindegy.Sok éven keresztül küszködtünk azért, hogy Mo.-nak jobboldali kormánya legyen.
Szkeptikus írta (2012-07-16 20:26:31)
A cikk szerzőjének:
ön szerint az RMDSZ gerjesztette a magyar-magyar viszályt?
Nem fordulhat elő esetleg, hogy a Magyarországon meglevő idológiai+politikai szembenállás gyűrúzött be a romániai magyar politikába is. (Még úgy is, hogyPestről támogatták az RMDSZ lehetséges versenytársait (ellenfeleit).
Marikának
A többes állampolgárság adhat többes szavazati jogot. Bár úgy etikus/helyes az én véleményem szerint, hogy lehetőleg ott szavazzunk, ahol adózunk és adónkról döntenek.
@pont:
Nyilatkozni lehet akár liberális lapnak tévének is. Szabad egy kérdést? Ha Ön nem liberális, miért követi a liberális sajót? Egyébként az is liberalizmus, hogy mindenki azt néz, olvas, amihez kedve ideje van. Arra szavaz, amkire, amire akar, sőt a sajtószabadság, általános választójog is liberális találmányok.
@Ede-Ede!
Nem csak 5 %-os, hanem alternatív válaszási küszöb is van.
Egyébként ezeket (Ponta+Antonescu iliescu, voiculescu stb.) ismerve, azok nem négy év alatt, hanem négy hét alatt is le tudnak radírozni sok mindent. Az Ön által remélt "tökösebb" társaság társaság pedig nem négy év, hanem négy hónap alatt meg sem állna Pestig.
ex Kalib úr írta (2012-07-16 19:52:55)
Tisztelt pont!
Nem nagyon értem a kérdését. Miért kellene valaminek a felelősségét vállalnom, és ki HELYETT?
Tudtommal mindenkinek van lelkiismerete, akinek pedig nincs, annak még mindig lehet józan esze. Akkor miért is vállaljam helyettük a döntés felelősségét?
pont írta (2012-07-16 18:54:18)
exKalib úr.
Vállalná a felelősségét annak, hogy mindez nekünk ártana?
Itt 80% -ban az RMDSZ nyerte meg az önkormányzati választásokat.
Az RMDSZ vezetője Kelemen Hunor.
A miniszterelnökkel történt beszélgetés után az ATV-be ment nyilatkozni.
Interjút, látom a Vasárnapi Újság liberális lapnak adott.
Ellene voltak az állampolgárság kérdésének.
Jobb nekünk nélkülük.
ex Kalib úr írta (2012-07-16 17:14:09)
Tisztelt marika.marton@citromail.hu!
Kérdésére a válasz: Igen, sőt kell is válasszanak. Hogy a román állam keretei között is tőlük telhetően elősegítsék olyan politikai csoportok előbbrejutását, akik a magyaroknak legalább nem akarnak túlságosan ártani.
marika.marton@citromail.hu írta (2012-07-16 16:21:06)
na jó!! de minden csorba leves mellett megmondaná nekem valaki hogy ha felesküdtünk a magyar törvényre hazára zászlóra! akkor még a hozzám hasonlók vállasztanak romániában???? SZerintem ez a legnagyobb hülyeség lenne!
Udvarhelyi írta (2012-07-16 16:02:34)
Zoltan, elerik, Tokesek ujra mellejuk allnak, Mi meg ehessuk a kefet ujra, meg negy evig. Amig a secunak szuksege van a judamerajra, addig ott lesznek es addig Tokesek is tamogatni fogjak. Aztan alszanak tovabb a dimbovita parti parlamentben, ha eppen nincsen valami megsemmisiteni valo magyar elorehaladas amit el kell arulni a partnereknek, vagy szidjak Szasz Jenot, hogy osszeferhetetlen ha felfedez valami turpissagot es azt szova teszi.
Zoltan írta (2012-07-16 14:25:06)
Ezt az arulo udmr-s vezeto bandat nem lehet kiverni a politikai szinterol, mert ez nem erdeke a roman szekuritatenak es a roman erdekeknek, amelyeket ezek a gerinctelenek kepviselnek.Remelem az oszi parlamenti valasztasokon nem erik el az 5%-ot,hogy bekeruljenek a parlamentbe es vegre egy uj korszak kezdodhet az erdelyi magyar politikaban.
Ede írta (2012-07-16 13:26:50)
Legalább 8 éve arra várok, hogy elegünk legyen. Elegünk legyen ebből a képmutató, önmaguk körül forgó politizálásból. Várom, hogy végre elegünk legyen, és ne menjünk el szavazni, vagy ha mégis, akkor a PRM-re adjuk a voksunkat. Na nem azért, mert azonosulunk velük, hanem azért, hogy végre kibukjon a hatalomból ez a sok léhűtő pársonyszék-kowboy. Azért, hogy végre történjen valami. A mi értdekeinket senki nem képviseli Bukarestben, lehet nem vagyok elég öreg hozzá, de egyetlen esetre sem emlékszem, amikor mindent egy lapra feltéve, asztalt, ajtót püfölve harcoltak volna valamiért. Négy évet nélkülük is kihúznánk, s ha mindent elveszítenénk, amit állítólag csak és kizárólag nekik köszönhetünk, azt egy "tökösebb" társaság fél mandátum alatt is visszaszerezhetné. De végre történjen valami.
A helyzet sajnos jelenleg úgy fest, hogy a mi magyarjaink odalent tökéletesen magukévá tették a román stílust. Kányádi kétsorosát parafrazálva: MAGYAR NE ROMÁNKODJ!
-Hívő- írta (2012-07-16 08:33:08)
Igaza van Ferencz Zsombor, de sajnos a "R.M.D.SZ. MEGKERÜLNI NEM LEHET!"
Székely Simon írta (2012-07-16 07:33:43)
A történelem megismétli önmagát"Te is fiam Brutus.
Korábban írtuk: