MA 75 ÉVE DOBTÁK AZ AMERIKAIAK HIROSIMÁRA A LITTLE BOYT, AMELY 140 EZER EMBERT ÖLT MEG

A nukleáris fenyegetés árnyékában

Mérhetetlen pusztítást végzett az atombomba
Fotó: Reuters

Vakító kékesfehér fény lobbant, majd mennydörgés következett, és az azóta elhíresült gombafelhő szökött az ég felé Hirosimában az éppen 75 évvel ezelőtti reggelen.

1945. augusztus 6-án dobta az Enola Gay amerikai bombázó a Little Boyt, az első atombombát a japán városra, hogy mielőbb véget vessen a második világháborúnak. A 140 ezer halálos áldozatot követelő lépés máig érvényesen megváltoztatta a világot. A túlélők a nukleáris fegyverektől mentes világ megteremtését sürgetik, de Borhi László szerint ennek belátható időn belül nincs realitása.

Li Dzsong Keun csaknem hét évtizedig őrizte az atomtitkot, mégpedig a sajátját. A ma 92 éves férfi kamasz fiúként élte túl a hirosimai atomtámadást, látta a gombafelhőt, és később szégyellte a bőrén ejtett égésnyomokat. Azt is leplezte: koreainak született, mert nem akart magyarázkodni miatta. A japán városnak jelentős koreai közössége volt 1945-ben, sokan közülük kényszermunkásként dolgoztak a világháború éveiben, ahogyan Li is, aki nyolc évvel ezelőttig japán néven élve rejtőzködött.

A pilóta nem bánta meg

Ő is a több mint félmillió hibakusa egyike. A japán nyelvben ez a szó jelöli a hirosimai és a három nappal későbbi nagaszaki atomtámadás túlélőit, akik közül 75 év elteltével 137 ezren vannak még életben.

– Arra kérem a fiatalokat, soha ne felejtsenek el bennünket, és értsék meg a tragédiát, a háború abszurditását és kegyetlenségét, hogy a világ minél előbb mentessé váljon az atomfegyverektől – mondta Li azon a tegnapi megemlékezésen, amelyet Hirosima mintegy húszezer koreai áldozatának emlékére tartottak a városban.

Az 1945. augusztus 6-a reggelén történteket a Csendes-óceán túlpartján sem dolgozták fel maradéktalanul. Paul Tibbets, az Enola Gay parancsnoka soha nem bánta meg a bomba kioldását, amelyet előző nap engedélyezett Harry Truman elnök. A Little Boy egy 1,2 kilométer sugarú körben mindent elpusztított.

– Amerikában megoszlanak a vélemények Hirosimáról. Vannak, akik úgy vélik, szükség volt rá Japán kapitulációjának kikényszerítéséhez, hogy meg lehessen előzni a világháború számos további emberveszteségét, köztük újabb amerikai katonák halálát. Mások úgy vélik, a császárság hamarosan egyébként is kapitulált volna – mondta lapunknak Borhi László, az Indianai Egyetem professzora, az Eötvös Loránd Kutatási Hálózat tudományos tanácsadója.

A katasztrófa szélén

Olyan vélemények is elterjedtek korábban: a támadással az USA már a Szovjetunióra akart nyomást helyezni, de erre nincs bizonyíték.

Hirosima és Nagaszaki dacára a hidegháború évtizedeiben a két nagyhatalom között fegyverkezési verseny alakult ki, a nukleáris képességekre is kiterjedően.

A világ 1978-ban és 1983-ban is az atomkatasztrófa szélére sodródott; először az amerikaiak, majd a szovjetek józan helyzetértékelésén múlott, hogy nem ellenséges támadásoknak tekintették az emberi, illetve számítógépes hibából adódó jelzéseket. A világháború győztes hatalmai, az Egyesült Államok és a Szovjetunió, illetve Nagy-Britannia és Franciaország mellett Kína, India és Pakisztán is atomfegyverhez jutott. Az általános megítélés szerint Izrael is rendelkezik ilyen képességgel, noha ezt nem cáfolja, ahogyan el sem ismeri. Észak-Koreának is lehetnek kezdetleges nukleá­ris képességei. A világban két példa van rá, hogy egy állam lemondott az atomfegyverről, ami már a birtokában volt: Dél-Afrika, illetve a Szovjetunió utódállamaként Ukrajna.

A nukleáris fenyegetés árnyékában

Forrás: usatoday.com

Az 1970-es évektől kezdve voltak törekvések arra, hogy visszaszorítsák a nukleáris fegyvereket, amelyek döntő többségét továbbra is az USA, illetve Oroszország mint a Szovjetunió jogutódja birtokolja. Ezek keretébe illeszkednek Washington és Moszkva kétoldalú szerződései, valamint az atomsorompó-egyezmény és az átfogó atomcsendegyezmény is. Barack Obama, az előző amerikai elnök 2009-ben hirdette meg az atomfegyvermentes világ eszméjét. A Trump-kormány viszont Moszkva jogsértő magatartására hivatkozva egyezményeket mondott fel.

Alacsonyabb küszöb

– A világ ma is egy nukleáris katasztrófa árnyékában él. Ugyanakkor a második világháborúval megdőlt az első világégést követő elképzelés, miszerint a kevesebb fegyver nagyobb békét eredményez. Az atomfegyverek kifejlesztése pedig alapjában változtatta meg mindazt, amit az emberiség addig háborúról és békéről, diplomáciáról és politikáról tudott. Az atomhatalmak annak tudatában élnek a nukleáris elrettentés képességével, hogy egy válaszcsapás pedig a saját lakosságukat pusztítaná el – mondta Borhi László.

Szerinte nem reális, hogy a világ elérje a teljes nukleá­ris leszerelést, erre az atomhatalmak sem stratégiai alapon, sem a nagyhatalmi presztízsük miatt nem lesznek hajlandók. – Nyugtalanító az is, hogy a legújabb amerikai katonai stratégiában az orosz és a kínai fenyegetés miatt alacsonyabbra került az atomküszöb, vagyis az a szint, amikor bevethető a nukleáris fegyver – tette hozzá a szakértő.

Szőcs László / Magyar Nemzet

147 hozzászólás

  1. Mikulás

    Itt van a Libanon fővárosát, Bejrútot ért izraeli atomtámadás tanulsága, amiről a fajtársi média azt hazudta, hogy műtrágya robbanás volt.

    Trump amerikai elnök azt nyilatkozta, hogy az amerikai tábornokok azt mondták neki, Bejrútot katonai támadás érte és a hatalmas robbanás BOMBA ROBBANÁSA VOLT.

    Másnap az amerikai hadügyminiszter, Mark Esper megcáfolta Trump elnököt és úgy nyilatkozott, Trump elnöknek helytelen információi voltak, hiszen Bejrútot nem érte bombatámadás, hiszen csak az ammóniumnitrát műtrágya robbant fel.

    Újabb egy nappal Esper hadügyminiszter nyilatkozata után ismét nyilatkozott Trump elnök, és ezt mondta: De igenis bombatámadás érte Bejrútot, de bizony bomba robbant ott és nem a műtrágya, és amennyiben őt Trumpot most újra választják novemberben, akkor a továbbiakban NEM TART IGÉNYT MARK ESPER HADÜGYMINISZTER SZOLGÁLATAIRA.

    Magyarán, Esper ki lesz rúgva.

    Ez a Trump elnök olyan amilyen, nem tökéletes, de most megint nagyot nőtt a szememben. Az “atombomba” szót ugyan nem mondta ki, de hát nyilván egy izraeli atombomba volt, mert olyan hatalmas kráter keletkezett a gránit szikla talajban, amihez katonai szakértők szerint legalább 6 kilotonna (6 kT) nagyságú atombomba volt szükséges.

    Szemléltetés képpen mondom, egy olyan 18 kerekű nagy teherautó, amivel világszerte és Európa szerte árut szállítanak, kb. 20 tonna rakományt bír el. Tehát 300 vagyis háromszáz ilyen nagy teherautót kellett volna megrakni egyenként 20 tonnányi TNT robbanószerrel, ekkora erejű robbanás történt most augusztusban Bejrútban, a keletkezett szikla kráter méretéből következtetve!

    Ekkora méretű robbanást nyilván nem 300 teherautónyi kémiai robbanószerrel produkált Izrael, hanem atombombával. Ez a 6 kilotonna méretű atombomba elég nagy volt, habár még mindig kisebb, mint a 15 kT méretű Hiroshima, vagy a 20 kT méretű Nagaszaki atombombák voltak.

    Válasz
    • Mikulás

      Közben bányászati robbantó mester mondta el, hogy hogyan használja az ammóniumnitrátot robbantásra a külszíni fejtésű bányászatban. A lényeg, hogy az ammóniumnitrát EGY MÁSIK ÖSSZETEVŐVEL VAN KEVERVE. Ugyanis a tiszta ammóniumnitrát, amit műtrágyának használnak, nem tud robbanni, tehát alkalmatlan a bányászati robbantás céljára. Sőt neki mint robbantómesternek az a mindennapi problémája, hogy ha nedves szikla hasadékba töltik a robbanószert, vagyis az ammóniumnitrát és a másik összetevő keverékét, akkor a víz kimossa azt a bizonyos másik összetevőt a keverékből, és a hátramaradó ammóniumnitrát már nem fog robbanni, hiába próbálják a robbantását beindítani.

      További érdekesség, hogy a “másik összetevővel” kevert ammóniumnitrát, amit bányászati robbantásra használnak, IGEN NEHEZEN INICIÁLHATÓ. A robbantómester 5 darab, egyenként fél kilós trotil (TNT) robbanó szert töm a sziklahasadekba, az ammóniumnitrát keverék mellé, mert csak nagy mennyiségű TNT-vel tudja a robbanást beindítani. Így hát, az ammóniumnitrát műtrágya dupla okból is teljesen veszélytelen. Az első ok az, hogy tisztán nem robban, egy bizonyos másik összetevővel kellene keverni. A második ok pedig az, hogy ha valaki készakarva megkeverné a másik összetevővel, akkor se tudná az elegyet felrobbantani, hiába ütné kalapáccsal, hiába dobná tűzbe stb. Azt az elegyet csak úgy lehetne felrobbantani, hogy TNT vagy dinamit típusú, bányászati vagy katonai robbanószer nagy mennyiségét robbantják mellette.

      Fentiek miatt biztonságos az ammónium nitrát műtrágya, a házi amatőr terroristák se tudják felrobbantani, de az a zsidómédia mese is totál hazugság, hogy felrobbant volna a műtrágya Libanon, Beirut kikötőjében. Az igazság az, hogy 6 kilotonna TNT-vel összemérhető nagyságú atombombát robbantott ott Izrael. Ezért mérte a Szicília szigetén lévő megfigyelő központ a radioaktív sugárzás hirtelen emelkedését, a robbanással egyidőben. A robbanás előtt 2 darab izraeli F16-os harci repülőgép jelenik meg Beirut felett, és egy rakéta csapódik be a földbe, ez látszik a videó felvételeken. Ennek ellenére nem biztos, hogy az atombomba az izraeli harci repülőgépek vagy a rakéta segítségével lett célba juttatva. Az is lehet, hogy Izrael vásárolt egy lepukkant hajót, amin színjátszás céljából volt egy műtrágya rakomány, közé elrejtve pedig az atombomba. Egy ilyen atombomba ma már kevesebb mint ezer kilót nyom, sőt rakétára szerelt változatai 50 kilogramm körüliek. Tehát az atombomba éppen elég kicsi, el lehet rejteni a hajón, be lehet csempészni akármelyik ország kikötőjébe, legyen az Libanon, Beirut, vagy pedig Kína, Tianjin. Aztán amikor Izrael terrorista állam vezetői úgy akarják, akkor hol itt, hol ott “robban a műtrágya”.

      Válasz
  2. joe

    Igy van Mikulas. Joe a hazudozo aki olyan dolgokat ir,amit a nemzetkozi katonai vezetok,oda engedtek a vilag legnagyobb Sajtotudositokat,hogy megorokitsek az utokornak,hogy ne lehessen eltegadni Nezze meg az Eisenhower Foparncsnok beszedet amit katonai vezetok meg a namzetkozi ujsagirok elott tartott,ahova ,TANUKNAK odavittek a vezetok egyreszet,akik azt mondtak,hogy Ok nem tudtak errol semmit. Mindez filmen van,ugyhogy nem lehet letagadni!!! Akkor nezzuk meg az IGAZMONDO Mikulas allitasat Attila vitezkedeseirol,ami ugy maradott fen az utokornak,hogy a NEmzetkozi Torteneszek szerint O volt a vilag legnagyobb zsaroloja!!! Semmit sem epitett,semmi sem maradt utanna,csak a hire,hogy minden lerombolt es kifosztott,elgyilkolva a lakossagot ahova csak betette a labat. En csak ideztem a szakemrek velemenyebol,mindket esetben. Aztan igazmondo Mikulas,hogy allunk a miniatombombakrol,tenyekkel igazolva,filen,es a kommentart maga mondja el,meg a felfedezeseirol,meg a tudomanyos munkassagarol stb.

    Válasz
  3. Dobai

    Kedves Nyilas, azt valóban egy hatéves gyerek is tudja, hogy a
    laptapot milyen célra fejlesztették ki. Az akkumulátoról csak
    kb.1-1/2 órát működik. Az aki a laptopját közönséges PC
    kompjuterként használja(ez a “lop top” amiről beszélünk ön
    is jól tudja, hogy egy iskolában használják) nem szükséges
    az akkumulátor hozza, sőt ajánlatos kivenni belőle és
    csak direkbe a kábelről(töltőről) működtetni.
    De hát itt nagyon sok szaki van. Kb. 2 évvel ezelőtt a 3D
    nyomtatóról is kioktattak engem.(nem ön volt). Holott épp a
    3D progamozásomnak köszönhetem mindenem amim van.
    Na, hogy Tóducz uraságnak is dobjak egy magas labdát:
    A katonai repülőgépeken és más szerkezeteken több
    mint száz alkatkészen rajta van a volt cégem pecsétje.
    És a beleszámítjuk a prototípusokat, akkor ezer fölött is lehet.
    És mindezt a 3D “bunkóskodásomnak” köszönhetem.

    Válasz
    • Nyilas

      Kedves Dobai úr.
      Hát ne anerikai akkunlátort rakjon abba a laptopba, és akkor nem csak egy-1,5 ótáig mőködik vele. Laptopot hállózatról üzemeltetni hülyeség. nem arra való. Ha pedig ön azt a laptopot “targa murguban” vásárolta, az már maga is hülyeség volt, mert iskolai felhsználásra nem való, és egy normál számitógépet olcsóbban kapott volna még targamurguban is, mint egy laptopot.
      Mellesleg nem szedegetik ki a laptopból az akkumulátort.
      Na, mondtam, hogy végén kiderül, hogy egy nyáron két évig számitástechnikai mérnük is volt.
      Maguk Amerikában mind ilyenek?

      Válasz
      • Dobai

        Nyilas ne erőlködjön, mert már az eső beírásában elárulta,
        hogy annyit tud a komputerekről, amit más már rég elfelejtett.
        Az iskolákban laptopokat használnak azért, mert könnyen hordozható
        és a diák átviheti egyik osztályból a másikba, vagy órák után
        haza viheti.
        A személyeskedést pedig gyakorolja a nagydorogi kocsmában, ne itt.
        Én nem írok sem Nyilas, sem Nyulas néven, csak a saját nevemen.
        És mivel nagy az ismeretségi köröm úgy Erdélyben, mint Amerikában,
        nagyon könnyen ellenőrizhető amit mondok.
        De ez is az én hibám, hogy leállok olyan emberekkel vitázni
        mint ön.

        Válasz
        • Nyilas

          Kedves Dobai úr.
          Hát önnek is szüksége van ré, mint Goe barátjának, hogy valakinek érezze magát.

          Válasz
      • joe

        Nyilas,csak azt nem ertem,hogy miert mind lopotttokosodnak mind jobban es jobban. Azok akik a aptoppal dolgozanak otthonrol azok mind a a falon van egy olyan haromlyuku konektor,es abbol mukodteti egesz nap,mert minden masfeloraban nincs ideje feltolteni,mert kell produkaljon!!! Azert kapja a fizeteset,nem az okoskodasert. Dobai urnak Igaza van,dehat vedik allandoan a vedhetetlent. Na csak oktalankodjanak tovbb,mert a hallgatosaguk,meg akik felneznek magukra,ugyanolyan nivon vannak. Azert is van ott akkora termelekenyseg.

        Válasz
        • Nyilas

          Kedves Joe. Mondtam már önnek számtalanszor, hogy csak általános hülyeségeket irjin, Ahogy szokta

          Válasz
        • ez van

          Kedves N, önben egy Deák Ferenc hagyta el a Kárpát medencét.

          Válasz
    • TÓDUCZ

      Drága Dobai úr, a végén még kiderül, hogy Ön a saját maga 3D-és másolata, csak silányabb változatban. Hogy-hogy a volt cége? Tán csak nem csődölt be a sikerességtől?

      Válasz
      • Dobai

        Sajnálom, hogy az örömvigyort le kell mossam az arcáról.
        Nem csődölt be, hanem el lett adva.

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Dobai úr, egy jól menő, sikeres és neves céget nem szokták eladni. Fejleszteni szokták!

          Válasz
          • Dobai

            Az ön által annyira imádott Ámerikában van egy jó
            közmondás:
            Everything is for sale if the price is right.
            (Minden eladó, ha megfelelő az ár).
            És van egy olyan is mikor az ember azt mondja:
            köszönöm szépen, elég volt, ki kell
            próbálni milyenek a nyugdíjas évek.
            Jobb ha abbahagyjuk ezt a vitát, mert egyre
            több olyan hírt kell közöljek önnek, ami
            megfekszi a gyomrát.
            Még van egy másik cégem is, amit az unokáimnak
            szántam. Le lehet ellenőrizni:
            a nevem..+LLC.

  4. Mikulás

    A legkisebb királyfi és a hétfejű királykisasszony!

    Csipkerózsika Luxemburg 650 szerelmes levele, amiket a 16 évvel fiatalabb Kostyához írt!

    Auschwitz és a tizenötmillió gázkamra túlélő! Akiknek még az unokáik is túlélők lesznek 130 éves korukig!

    Anna Frank naplója, amit golyóstollal írt miközben a nácik elől bujkált, 6 évvel a golyóstoll feltalálása előtt!

    Oszama bin Laden és a 19 muszlim terrorista, egy afganisztáni barlangból!

    Már az iskolában is utáltam a kötelező házi olvasmányokat, amikor román mesék voltak feladva házi feladatként.

    Most pedig kötelező zsidó mesék folynak a csapból is…

    Válasz
    • Dr. András Varga

      Hallo Mikulás bácsi,
      “Anna Frank naplója, amit golyóstollal írt miközben a nácik elől bujkált, 6 évvel a golyóstoll feltalálása előtt!”
      Nem elég, hogy itt az ERMAN a zsidó összeesküvési elméleteit akarja bizonygatni, még Anna Frank naplóját is hamisítványnak akarja feltüntetni!

      Válasz
      • joe

        Dr. Varga ur,Mikulas mindent tud! O mar a menyorszagot is megjarta tobbszor. O az elo tanu(egyelore egyedul) hogy Ott pofozogep is van,es aki ezen a vilagon nem ugy viselkedik ahogy Mikulas elvarja,akkor eloszor ott felpofozzak,utanna a pokolba dobjak. Sot vannak hires kiralyok is akik szemelyesen is pofozkodnak,nemcsak egyeneket,hanem nemzeteket is.

        Válasz
  5. Dr. András Varga

    Nyilas 2020. augusztus 12.-n 14:23 közelében
    Kedves Nyilas úr,
    Szeretném kiegészíteni a fenti hozászólását.
    Az elsö bombázás 1939 szeptember 01-n történt. A náci Németország néhány órával korábban megtámadta Lengyelországot. A náci Nemetország a saját embereivel megtámdta a Gleiwitzi Rádióadót és azt a hazugságot terjesztették el, hogy Lengyelország megtámadta volna Németországot. Már az elsö órakban bombázták a lengyel varost WIELUN-t, ahol kizárólag 1.200 civil lett az áldozat. Ezt a légitámadást tarják a második világhaború elsö emberisségellenes háborús büncselekményének. Egy katonai pakt (1939 március 31: kölcsönös segélynyújtás háború esetén) értelmében Anglia és Franciaország szeptember 03-n hadat üzent Németországnak. Ön nem említi meg a német légierö 1939 szeptember 27-i Varsó kegyetlen bombázását sem. Az összes többi angol légi ellentámdás, 1940 január 12-töl kezdödöen, amit Ön leírt, igazak. A polgári lakosság bombázása valóban angol találmány: Sudán 1916, Afganisztán 1919, Irak 1920. Figyelemreméltó, hogy a Nürnbergi Perben nem is tárgyaltak a légi támadások civil áldozatairól, pedig ez is az Emberisség ellenes büncselekmények kategoriájába tartoztak volna. Tudja, én semleges állapot szemszögéböl ítelem meg a történelmi eseményeket és nem szépítgetek, mert a történelmet utólag nem lehet már korrigálni, de hamisítani mindig.

    Válasz
    • e.

      Egy ujjabb felvilagositas a “soros” Dr. András Varga-nak. A koncentracios tabort is az angolok talaltak fel, búr nok es gyerekek ezreit elpusztitva mikozbe a búr ferfiak Del Afrika fuggetlensegeert harcoltak az angol gyarmatositok ellen.

      Válasz
    • Nyilas

      Kedves Dr. Varga.
      Mehetünk visszafelé a történelemben tömeggyilkosságokba, akár a Toráig is, vagy az erlölcstelenségekben az Eszter könyvéig, de a terrorbobázásokból indultunk ki, amit ugye ön szerint először a németek hajtottak vlgre.
      De ön semleges álláspont szemszögéből itéli meg a helyzetet,, mindig ha megcáfolhatatlan tények elé állitják.
      Nem akarok én most belebonyolódni nagyon a lengyelországi eseményekbe, mert a korabeli Magyarország hozzáállását Lengyekország lerohanáaához eddig még önöknek sem sikerült meghamisitani, pedig nagyon igyekeznek ezen is, de a lengyelországi háború nem 1939szept 01-ém kezdődött. Az akkor kezdődött, amijor néhány gazember, akinek ott lett volna a helye a Nürnbergi perben a vádlottak padján St. Germainben úgy alkotta meg az új Lengyelországot, hogy őshonos németek százezrei kerültek lengyel uralom alá, és hogy a létrehozott Lengyel államnak tengeri kijárata legyen Kelet-Poroszországot elvágták az anyaországtól.
      Ne menjünk bele talán abba sem, hogy Hitlernek mik voltak a távlati tervei, tudom, hogy önök ezt is biztosan tudják, léléklátók is, arra visztont “tudományos dokumentumok” (jól irom?) vannak, hogy Hitler próbált alkudozni a formálisan igen, de hivatalosan nem Lengyelországhoz tartoző Danzig helyzetéről, valamint egy autópálya létrehozásáról Németország Kelet Poroszországi területei között, amit Jozef Bech, francia és angol biztatásra megtagadott.
      Ugyancsak vannak arról is “tudományos dokumentumok”, hogy a Lengyelországhoz csatolt német területek lakossága folyamatos inzultusoknak, pogromoknak volt kitéve, hasonlóan mint a Csehszlovákiának ajéndékozott területek német és magyar lakossága
      Szóval semmi nem előzmények nélküli Dr Varga.

      Válasz
      • Dr. András Varga

        Kedves Nyilas úr,
        a mai Németország teljes mértékben elismeri, hogy a második Világháború kirobbanásáért egyedül és kizárólag a Náci Németországot terheli a felelösség.
        A Gleichwitzi Rádióállomást lengyel katonai egyenruhába öltöztetett különleges német osztag támadta meg 1939 augusztus 31-n. Az osztag tagjait megfenyegették, hogy nem csak a családjukat, hanem minden rokonukat 3. fokig megölik, ha az akcióról bárkinek is elszólják magukat. Egy hódító háború elkezdéséhez szükség volt sok sok náci hazugságra. Késöbb a semleges Belgium, Hollandia is áldozat lett. Aztán Dánia valamilyen más okból el lett foglalva. Norvégiában is, Jugoszláviában is, Görögországban is az elnyomott német kisebbség érdekeit kellett védelmezni?
        Aztán vannak olyan könyvek is, hogy a Szovjetunió akarta megtámadni a 3. Birodalmat és Hitler kénytelen volt megelözö “önvédelmi háborút” kezdeni a Szovjetunióval szemben. Rommel tábornok csapatai pedig Tunéziában védték a német kisebbséget. Tehát Ön szerint nem is hódító háború folyt, hanem egy jogos és megindokolt önvédelmi haború??? Kedves Nyilas úr, lehet, hogy az Ön történelmi szemléletének is vannak hívei és követöi, de olyan európai országokban, amelyek nem voltak Hitler csatlósai, még a mai napig is más véleményen vannak a történészek. Ès a mai Németország igazolja ezen töténészek megállapításait.

        Válasz
        • Nyilas

          Kedves Gr Varga András.
          Ön olyan mértékben tájékozott, hogy valószinüleg azt is tudja, mit evett Gerd Müller közlegény1939 aug. 31-én vacsorára, Csak hogy nem erről beszéltünk. Bár nagyn igyekszik elterelni a beszélgetés fonalát Drezda porig égetéséről, ami Hirosima, és Nagasaki atomtámadásával együtt, kimondottan a civil lakosság ellen irányult.
          Amióta szeme elé tártam az ön által oly kedvelt tudományos dokumentumok azon csooagját, amely bizonyitja, hogy angol katonai körök előre megfontolt, aljas szándékkal, kizárólag a civil lakosság ellen intéztel megsemmisitő támadást egy olyan városban, ahol katonai létesitmények nem, viszont százezres menekülltömeg zsufolódott üssze, amiről tudott ugyanúgy az angol, mint az akcióban készségesen rész vevő amerikai hadvezetés is, már eljutott odéig, hogy ön mondja meg, hogy én mit gondolok a háboruról.
          Dr. Varga. Én a háborúról nem irtam semmit. én csak szembeállitottam önt a történelmi, tudatos hazugságaival, hivatkozva “tudományos dokumentumokra, amiket ön egyszer sem tudott megcáfolni, helyette gyorsan elterelte a beszélgetést más szálakra.
          Engedelmével a háboruról, akár az Izrael által, létrhozása óta folyamatosan folytatott terrorháborujáról, hadd alkossam meg én a saját g
          véleményemet, még akkor is, ha önök elhivatottnak érzik magukat arra, hogy meghatározzák kinel mit szabad gondolnia valamiről.
          Németország semmit nem igazol, mert németország már 1945 óta nincs. Hogy a német ember mit igazol, arra legyen példa, egy 1971-es beszélgetés, amikor a kiégett, üszkös gerendáivak az ég felé meredező, Berliner Dom mellet megkérdeztem a fiatal repülőtéri mérnök kollágát, hogy miért hagyjátok ezeket igy romokban? A válasza az volt, hogy “Zur Errienerung”.
          Amikor megkérdeztem, hogy mire akartok vele emlékezni? Hogy ezt tettük, vagy hogy ezt tették veletek, csak rejtélyes, keserü mosoly volt a válasz, de ebben a mosolyban mindenösszegyűlt keserő düh benne volt.
          Dr Varga.
          Önök az államot megváltoztathatják, de az embert soha. És ez az önök nagy történelmi tévedése. Ezért élik át évezredek őta újra meg újra ugyanazt.

          Válasz
          • ez van

            Varga úr, Amerika is önvédelmi háborút folytat szerte az olajmezőkön.

          • Dr. András Varga

            Kedves Nyilas úr,
            “mert németország már 1945 óta nincs” Az Ön Németországa tényleg megszünt 1945 május 08-n létezni. Az új Németországról pedig nem akar még 2020 augusztus 15-n sem tudomást szerezni. Nemsokára még ebben a hónapban ünnepeljük Georg Friedirch Wilhelm Hegel 250. születésnapját. Ezt csak azért említem meg kedves Nyilas úr, hogy próbáljon meg dialektikusan gondolkodni. Drezda bombázása a civil lakosság szempontjából egy elviselhetetlenül szörnyü fájdalmas tragédia, jóérzésü ember osztozik öszinte részvétellel az ártatlan civilek szenvedéseiben. Viszont tessék megérteni azt válságos helyzetet, ami a háború vége felé az angol-amrikai szövetségesket erre a borzalmas cselekdetre kényszerítette.
            Drezdában volt a 3. Birodalom 3. legnagyobb vasúti csomopontja. Ezen keresztül indultak a csapatok a frontra, ezen keresztül szállították a fegyvereket, löszereket és egyéb hadászati anyagokat. A lakónegyedek közelében 110 gyár volt, amelyekben békidöben ipari termékeket gyártottak, de ezeknek 90%-a átállt 1944 nyarán és öszén átállt a háborút szolgáló hadiipari termékek elöállitására. A gyárakban sok ezer kényszermunkás volt, és ezek 100%-ban csak a hadiiparnak dolgoztak. A városban volt egy repülötér is és még pilotaképzés is. Nemcsak menekültek és kényszermunkások voltak a városban, hanem a szövetségesek szempontjából fontos katonai célpontok is, amelyeket sajnos nem lehetett úgy megsemisíteni,hogy közben az ártatlan civilek életét megkiméljék. Olvassa el kérem Joseph Goebels NS-Rundfunk beszédét, 16. Februar 1945.

        • TÓDUCZ

          Dr.András Varga, Lenint és Hitlert is kik juttatták hatalomra, kik finanszírozták, hogy finoman fogalmazzak? Ma kik finanszírozzák a majdanokat, a BLM-et, kik gyártották Bin Ladent, kik támogatták Szadám Husszeint, stb.? Ki fegyverezte fel az ISIST?

          Válasz
  6. Dr. András Varga

    ez van 2020. augusztus 11.-n 21:03 közelében
    “Varga úr, holokausztot ön emleget, én egy leheletnyi gondolattal sem utaltam rá.”
    Hát akkor megmagyarázná, hogy mire gondolt
    2020 augusztus 11 00:45 hozzászólásánál:
    “Honnan szereztek több (6) millió ember elégetéséhe szükséges üzemanyagot, és hová tüntettek el több (6) millió kg (6 000 tonna) hamut, hogy a mai napig sem találják?”Talán a 6 millió boszorkányra, akiket az Egyház égetetett el a középkorban?

    Válasz
    • Nyilas

      Na Dr.Varga. Ha már igy felvetette. Iényleg, hová?Mert valahogy tényleg hiényzik a “iudományos dokumentumokból”
      Tudom, hogy ezért a kérdésért mát börtön jár, de mégis.

      Válasz
      • Dr. András Varga

        Kedves Nyilas úr, nem szoktam a velem vitatkozó ellenfeleimet börtönbe jutatni, de azért bocsásson meg, ha tisztes véleményét egyáltalán nem tudom elfogadni.

        Válasz
        • Nyilas

          Már mint hogy melyiket Dr.Varga? Hogy hiányzik a tudományos dokumentumokból?

          Válasz
        • ez van

          Varga úr, hozzászólásaiból az derült ki, hogy az ajánlott beszédet nem tartotta érdemesnek sem elolvasni, sem meghallgatni (Benjamin Freedman). Itt ajánlok még egyet: Roger Garaudy, Az izraeli cionizmus pere. Ezek dokumentum értékűek, annál is inkább, mivel a szerzők zsidók, és nem érdekük ferdíteni, netán hamis információkat közölni. Ön mesterien (talán ebből doktorált) tudja lekezelni az embereket, de cáfolni (vagy igazolni) tételesen dokumentálva az eseményeket, nem hajlandó. Ennek két oka lehet. 1) nincs elég tárgyi ismerete, 2) a holodogma annyira beivódott az elméjébe, hogy az érveléseket figyelembe sem veszi. Van egy harmadik is, talán ez áll a valósághoz a legközelebb: mindenről pontos ismeretei vannak, de önvédelmi rendszere (faji egymásért kiállás) megköveteli, hogy az ismert hamis elveket fejvesztés árán is megvédje.

          Válasz
      • Mikulás

        Holokauszt pecsenyét mindenkinek illik fogyasztani, holokauszt mártással és egy nagy pohár holokauszt lével, akkor is amikor az atombombákról beszélünk!

        Aki erre nem hajlandó, az hatmillió repetát kap, holokauszt hamburgerből, és mind a hatmilliót lenyomják a torkán!

        Válasz
    • ez van

      Kedves Varga, én csak egy konteót gyártottam, fogalmam se volt, hogy önök azt holokauszttal azonosítják, amire semmiféle bizonyíték nincs, még akkor sem, ha “tudományos” dokumentumok támasztják alá. Már írtam, hogy Mórickának is mindenről ugyanaz jut eszébe. Ja, és ha mégis arra gondolt, amire én, akkor az csak a mindennapi sajtó megemlékezésekből származhat. Aminek kivitelezése érdekelne, a feltett kérdések alapján. Mert hát, ha a dr. megjelölést érdemben viselné, tudhatná, hogy leírni és mondani bármit könnyen lehet, de a valósághoz ennél több kell.

      Válasz
      • Dr. András Varga

        Kedves ez van,
        mikor a buchenwaldi koncentrációs tábor felszabadult az amerikai katonák megparancsolták Weimar lakósságának, hogy nézzék meg milyen szörnyüségek zajlottak le néhány kilométerre lakóhelyük közvetlen közelében. Az volt az egyetlen védekezésük. “Mi ezt nem tudtuk”. Önöknek Tóducz úrral és Nyilas úrral együtt az a védekézésük. “MI EZT NEM AKARJUK TUDNI!” Akik ilyen merészen hamisítják a történelmet, az nem várhatja el senkitöl sem, hogy mások ne ugyan ezt tegyék.

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Dr.András Varga, a történelem hamisítást Önök kezdték, s most idegesek az igazság miatt!

          Válasz
          • Dr. András Varga

            Kedves drága Dr. Tóducz Endre, ha egyszer már feltalálta az igazságot, akkor tessék szabadalmaztatni is, nehogy valaki ellopja a találmányát.

          • TÓDUCZ

            “Gyűjtögetni” Önök szoktak!

        • Nyilas

          Doltor Varga úr.
          Sem Tóducz úrnak, sem Nyilasnak nincs szüksége arra, hogy ne akarja tudni. Sót nagyon is szeretnék, ha tudhatnák a valóságot, amit önök nem engednek megtudni. Tóducz úr is, Nyilas is elég idősek már ahhoz, hogy a mesékben higgyenek. Pedig elég sokat fizetnek ezekért a mesékért.
          Ön szeret a tudományos dokumentumokra hivatkozni. Ön szerint a túlélők kihallgatásáról felvett jegyzőkönyvek elég tudományos dokumentumok?
          Mert itt van pl. egy:
          Jegyzőkönyv 522:
          Három nap múlva elvittek azután Buchenwaldba, ebben a transzportban 1100-an voltunk. Az útra kaptunk kenyeret, margarint és wurstot. Az utazás elég kényelmes volt, kevesen voltunk a vagonban. Újabb fürösztés után barakkokban helyeztek el bennünket, mindenkinek volt külön ágya, 600-an voltunk egy barakkban. Négyszer naponta kaptunk enni. Itt sem dolgoztunk még, csak appelt álltunk, ami abból állott, hogy naponta három órán át kellett az udvaron álldogálni.… ”

          Meg még egy
          Jegyzákönyv 1638
          „ …bevagoníroztak bennünket vagonokba és megállás nélkül Buchenwaldba vittek. Buchenwaldban először minden dolgunkat lerakatták és teljesen meztelenül bevittek a fürdőbe, ahol mindenkit leszőrtelenítettek, majd pedig kaptunk egy könnyű nadrágot, facipőt, egy rongyos inget és csíkos fegyenc kiskabátot. Mindezt november hónapban. Az úgynevezett sátrakba kerültünk a lágerben, ahol fél méter hosszú boxban feküdtünk. Hosszú órákon keresztül kellett Appelt állni, fagyos időben, esőben úgy, hogy reszkettünk a hidegtől. Élelmezés nagyon rossz volt. Egy hét múlva a szakmunkásokat kihívták. Az apám és én mázolómestereknek jelentkeztünk, abból kiindulva, hogy mint szakemberek egymás mellé kerülhetünk: és egy gyárnak a főmérnöke és munkavezetője kiválasztott bennünket és negyvened magunkkal november 27 -én Buchenwaldból Altenburgba vittek, ahol Hasag muníciógyár lágerében helyeztek el. A láger maga higiénikus szempontból teljesen megfelelő volt”
          A Wikipediára is szivesen hivatkoznak, mint hiteles forrásra.
          Nézzük csak mit is,
          A buchenwaldi lágerben Erwin-Ding Schuler doktor azt vizsgálta, hogy a 392 „önkéntes” szervezete hogyan reagál a tífusz ellen beadott oltóanyagra.
          Vajon miért kellett egy koncentrációs táborban a tifusz elleni oltóanyaggal foglalkozni, ha úgy is el akarták pusztitani azokat akiket leginkább érinthetett:
          ” július elején pedig egy 2 ezer fős női transzport érte el Buchenwaldot. Az utóbbiak közül 266 magyar zsidó nő az út során bombázás következtében halt
          “Kik is bombázták azt a szerelvényt ahol meghalt 2000-bül 266 nő? Ez a 266 is szerepel az elgázositottak listáján?
          Nem lehet, hogy ezek a bombázások nem csak a “rabszállitmányokat” érintették, hanem a tábor ellátását élelmiszerrel, meg tisztálkodóeszlözökkel?
          ” Koch Még egy állatkertet is létrehozott”
          Egy megsemmisitő táborban, ahol gázkamrába hajtották a zsidókat.
          Na, ezt figyelje. Azonos szócikk
          “Buchenwaldban összesen 240 ezer embert tartottak fogságban hosszabb-rövidebb ideig, közülük 43 ezren meghaltak.”
          Követlező mondat.
          ” A mozgalom minden fogva tartott nemzet képviselőiből állt a német, magyar, osztrák, orosz, lengyel, cseh, szlovák ellenállók figyelmet fordítottak rá, hogy a minden nemzet ünnepeit megtartsák”
          Két gázkamrakezelés között.
          Na, de van ám Buchenvaldnak folytatása is.
          ” 1945-től a szovjetek rendezték be itt a kettes számú különleges tábort, ahol ők viszont a náci bűnösöket gyűjtötték össze – vagy legalábbis azokat, akiket annak véltek. A kettes számú különleges táborban 1945 és 1950 között több tízezer német pusztult el a túlzott munkavégzés, a kínzások, a nyilvános kivégzések, az éhezés, a betegségek és a járványok következtében.”
          Vajon kapnak kárpótlást az ükunokáik?

          Válasz
          • Nyilas

            Melleslewg tényleg érdekelne néhány dolog az ön verziója szerint
            -Hogy tudtak még 1944 karácsonyán 2000 zsidót Budaperstről Buchenvaldba szállitani, amikor Budapest ekkorra már ostromgyürüben volt, de már novemberben a Dunántúlon folytak a harcok?
            -Miért vonatoztatták a 14 éves Kertész Imrét, és a 15 éves Elie Wieselt Birkenauból Buchenvaldba, anikor a megsemmisitésük volt a cél?
            -Hogy tudtak a megsemmisitésre váró rabok, a gyilkos náciktól fegyvert szerezni?
            -Miért evakuáltak a nácik 28000 fogjot Buchenvaldból pár mappal azelőtt, mielőtt odaértek a felszabaditó csapatok, amikor már a harckocsikba sem jutott üzemagyag?
            -Hogy tudta megakadályozni Gáti Ödön fegyveres ellenálló csapata az utolsó 20 000 rab elszállitását,, amikor nem tudták megakadályozni 6 millió meggyilkolását?
            -És nem utolsósorban hogy engedhette meg magának az SS, hogy a legyilkolásra összegyüjtött 20000 zsidó. mint koronatanuja a borzalmaknak, békésen bevárja a felszabaditó amerikaiakat?

          • Dr. András Varga

            Kedves Nyilas úr,
            “Sem Tóducz úrnak, sem Nyilasnak nincs szüksége arra, hogy ne akarja tudni. Sót nagyon is szeretnék, ha tudhatnák a valóságot, amit önök nem engednek megtudni.” Számomra érthetetlen, amit ír. Lehetöségük van mndent megtudni, én aztán semmit sem tudok megtiltani!!! A Buchenwaldi Koncentrációs táborban ma is van naponta 5 idegenvezetés 6 nyelven. Akár egésznapos idegenvezetésen is részt vehet. Telefonszámot, email címet stb megtalálja az internetben. Semmit nem titkolnak el, még a szovjet lágert (1945-1950) sem. 15 éven aluliak a lágert nem látogathatják, mert olyan szörnyüségeket lehet látni, mint emberbörböl készült lámpaernyö vagy emberi medencecsontból készült hamutartó. Emberkísérletek valóban folytak ott is, mert az oltóanyagok hatását, mellékhatásait elöször a gázödémával, kiütéses lázzal és tifusszal szándékosan fertözött foglyokon akarták kipróbálni. Buchenwaldnak 56.000 halálos áldozata van. A vélt vagy valódi náci foglyoknak 1945-1950 között 7.000 áldozata van. De nem csak a szovjetek Buchenwaldban, hanem az Amerikaiak Dachau lágerében ist tartottak vélt vagy valódi náci foglyokat. Itt az áldozatok száma lényegesen kevesebb volt. Ha megtudják a náci koncentrációs táborokról a legkegyetlenebb valóságot, akkor Önöknek lehet talán nagyobb érdekük a hallgatásra. Arra kérdésére, hogy Kertész Imre életét miért kimélték meg amikor az életek megsemmítése volt a föcél. Elhitték neki, hogy 16 éves és a náciknak kellett minden dolgozóképes munkaerö.

          • TÓDUCZ

            Igen, idegen el- és megvezetés 6 nyelven Dr.András Varga.

          • Nyilas

            Félreértett kedves Varga úr. Mesékér nem kell Buchenvaldba utazni, azt leirja ön. Én a valóságot szeretném tudni, aminek a kideritése úgy történik, hogy független szakértők (nem az igazságtól függetlenek) vizsgálhatják, kutathatják a multat, és nem zárják börtönbe, ha arra a megállapitásra jut, hogy Auswitzban nem 4 mill, csak másfél millió halott volt. ha megállapitja, hogy képtelenség 2000 testet naponta elégetni a krematóriumokban, vagy netalán figyelmezteti önt, hogy 15000-el túllépte a hivatalosan állitott buckenvaldi áldozat számát
            Mellesleg néhány kérdésre szerettem volna öntől választ kapni, amit elegánsan figyelmen kivül hagyott. De még egy kérdést feltennék. Ha nem is Buchenwaldal kapcsolatban, hisz száltalan, és az idő előrehaladtával egyre több megsemmisitőtábor működött.
            Hogy lehetséges az, hogy ezekben a táborokban, ahova elgázositani szállitották a zsidókat, Stanislawa Leszczyńska bába több ezer csecsemőt segitett a világra.
            Ezt a hülyeséget pedig, a zsidókból készült szappanról, és az emberi bőrból készült lámpaernyőkról,nekünk gyerekkorunkban, a hárorú utánni években tanitottál az iskolában. Még relikviákat is. gyüjtettek velünk, amiből kiállitást szerveveztek az iskolában. Sok hólyagpapirból készült lámpaernyő, meg birodalmi német feliratos szappan, közte a horogkeresztes cimeres is kiállitásra került.
            Aztán végre megértetták, hogy korai még az elhülyités, mert a család még nincs eléggé szétverve ahhoz, hogy a gyarek kivonható legyen a szülők hatása alól, és leszoktak egy időre a hülyitésről.
            Önök most már elérkezettnek itékik mag az időt, 2-3 generáció agymosása után, újra elővenni.
            Még mindig korai Varga úr. Még itt vagyunk méhányan mi is a “túlélők” közül

        • ez van

          Az utolsó mondatát önkritikának szánta ugye Varga úr?

          Válasz
      • joe

        Miert nem megy el a ,,barati,, orszagba es latogassa meg az Auschwitz-i tabort,es ott a jelenlevo latogatoknak fejtse ki a velemenyet,meg a kerdeseire valaszt kapjon,elsokezbol? Az ilyen egyeneket,mint maga es baratai,be kellene vagonirozni egy marhavaginba,aztan vonatoztatni,ugyanolyan korulmnyek kozott etlen szomja,utanna beterelni a gazkamrab,es otthagyni egy felorara. Azt hiszem,hogy mind osszefosnak magukat,marcsak a szgtol,ami meg most is erzodik. Aztan oott meglathatja a kemenceket is eredetiben,az elegetett csontmaradvanyokkal. Csak az ilyen szegyentelen semmi embereknek dicsoseg,es barmely percen ujrakezdenek,ha lehetne. Aztan meg lehet csodalkozni,hogy vannak ilyen szornyusegek utan is ilyen emberek? Nem!! Ok szivesen csinalnak,ONKENTESEN,szegyent,lelkiismeretet nem ismerve. Es jogot formalva a gyuloletuk terjesztesere,a demokracia,es szollasszabadsag leple alatt.

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Jócka bá, nagyon szép volt a prédikációja, csak hát az zsidó kódfelhőn utazik, amelyet szép lassan kezd eloszlatni a világ rendesebb része.

          Válasz
        • Nyilas

          Kedves Goe.
          Mármint hogy kik is csinálnának és mit, szégyent és lelkiismeretet nem ismerve

          A ” Az ilyen egyeneket,mint maga es baratai,be kellene vagonirozni egy marhavaginba,aztan vonatoztatni,ugyanolyan korulmnyek kozott etlen szomja,utanna beterelni a gazkamrab,es otthagyni egy felorara. ”

          Nem látja meg Józsi. Csontmaradványok nincsenek, a “kemencéket” meg az ismertetők szerint is “rekonstruálták”.
          Hámyszor irjam még, hogy csak általános hülyeségeket irjon, mert a komrétumoknál mindig kiderül a mélységes ostobasága.

          Válasz
          • joe

            De azert soha nem ment el oda,hogy esetleg ott adja elo a nezeteit a kemencek mellett. Na akkor lenne ,,kemeny f… ember,hogy tudomanyosan ott helyben megcafolja a tenyeket. En meglatogattam,a hetvenes evekben. Maga csak olvasott rola ,olyan egyenektol,mint a maga beallitottsaga. Az ilyeneknek szegyenuk,nem volt nincs,es nem lesz. Altalaban azok hangoztatjak,akik beleultek valakinek a hazaba,akiket elvittek es ottmaradtak,eltuntetve a fold szibnerol. Semmi lekifurdalas nelkul. Mintahogy a mi lakasunkbe a beleullo. De legalabb a sors utolerte,es ott doglott meg benne.

          • joe

            Maga Nyilas,meg azt is letagadja amit mas latott. Persze,hogy sokszor irt sokat es meg ir,mert ; vagy nem penzert csinalja, akkor gyuloletbol!!!de ha penzert csinalja akkor is gyuloletbol,amit tenyleg nem lehet kivenni sem bortpnnel,sem bitofaval,mint ahogy irta. De azzal hal meg,es a vilagon minden rendes embert aki humanusan jar el mas emberek irant,ugysem fogja meggyozni a beteg hiterol,csak a magafajtakat.

          • Nyilas

            Na igy Józsi. Igy mindjárt más. Igy nem kell figyelmeztetni, hogy türténelmi ostobaságolat ir.
            Hogy ön a legszebb, a legokosabb, és hogy ön már mindenhol járt a viágon, azt meg már tudjuk, hisz minden embernek joga van álmodni. Főleg ott a szabadság hazájában.
            Akár még azt is álmodhatja, hogy Csauseszku romániájában minden évben külföldön töltötte a szabadságát a családjával.
            Ötcsillagos szállodákban.

          • TÓDUCZ

            Kedves Nyilas úr, nagyon találó Jócka bá Goe megszólítása. A D-l Goe (Goe úrfi), a világhírű I.L.Caragiale, a sikeres romák komédia író, egyik híres figurája. Egy rakoncátlan, elkényeztet, iskolában bukdácsoló gyerek sztorija.

          • Dr. András Varga

            Kedves Nilas úr és mindenki, aki nemcsak egy fontos igazságot akar megtudni, hanem egy rendkivüli ritka asszony bátorságát és páratlan emberségét is szívébe kivánja zárni.
            Ajánlom Nagy X. Viktória magyar nyelvü írását, amely 2020.05.15 08:46 dátummal a “KultúrMi”-n olvasható.
            “Egy szülésznö, aki az auschwitzi halálzónában is a babákért küzdött”
            Azt hiszem, hogy én nem tudnék jobb választ arra a kérdésére:
            “Hogy lehetséges az, hogy ezekben a táborokban, ahova elgázositani szállitották a zsidókat, Stanislawa Leszczyńska bába több ezer csecsemőt segitett a világra?”

          • Nyilas

            Kedves Dr.Varga.
            Hét kérdésre szerettem volna öntől választ kapni a felvetettekkelkapcsolatban. Eddig csak a hetedikre reagált.
            A kérdés igy szólt.
            “Hogy lehetséges az, hogy ezekben a táborokban, ahova elgázositani szállitották a zsidókat, Stanislawa Leszczyńska bába több ezer csecsemőt segitett a világra?”
            A válasz:
            “Egy szülésznö, aki az auschwitzi halálzónában is a babákért küzdött”
            Ügyes
            illetve válaszolt még Kertész Imre életkorára is, mely szerint azért maradt életben, mert a 14 éves gyereknek elhitték, hogy 16 éves.
            Én elhiszem ezt a németekről, hisz most is elhiszik az övig érő szalállas migránsnak hogy kiskoru, de az újdonság volt számomra, hogy a náci haláltáborolban humanitárius okokból tilos volt a gyermekmunka
            Hadd kisérletezzek még egy kérdéssel.
            6 millió zsidó áldozata volt a holokausztnak. Az auswitzi haláltábor első verziós ismertetőjében4 millió legyilkolt áldozat szerepel. Ma 1.5 milliót jegyeznek.
            Hova lett 2,5 millió, ha az össz létszém nem csökkent

        • ez van

          És Napóleon úr, ezt ön írja, a történész? Aki tizenöt éve egyebet sem tesz, csak legyint a történelmi múltra? Vagy ez érzékenyen érinti önt? Netán innen is hull egy kis manna? Feltehetően többé nem fogja elítélni azt a néha-néha felidézett múltat, ami ezen az oldalon megjelenik. Csak az a különbség, hogy amit valóságként állít most, az mítosz, amit pedig mítoszként lekezelt, az valóság. Visszatérve közhellyé vált megjegyzéseire: mindent alátámasztani tudományosan igazolt dokumentumokkal (szabadon összefoglalva mondanivalójából kihámozott lényeget). Ahol a (történelem)tudomány nem idézőjelben, a politikai akaratnak megfelelő köntösben, hanem a nyers valóságában ismertet az eseményekről.

          Válasz
          • Mikulás

            Valóban, ilyen kétszínű hazudozó ez a Joe. Ha Atilla király dicsőségéről írunk, Joe támadásba lendül, hogy ne beszéljünk a múltról. De most éppen Joe erőltet egy rakás történelmi hazugságot, s tényleg jó kérdés, fizetnek neki érte, vagy csak úgy önkéntesen és ingyen ismételgeti a hazugságokat?

        • Dr. András Varga

          Kedves Joe, én csodálom türelmét és kitartását. Fárdozása sok lelki eröt igényel és sok idöt rabol el magától. Ne essen kétségbe, a fiatalok nagy többsége, de az idösebb emberek is ellátogatnak Auschwitzba és Buchenwaldba is. Az érdeklödés nagy. Mert tudni akarják, hogy mi történt, tudni akarják az igazságot és amit látnak az többet ér, mint amit az iskolapadokban hallanak. Magam tanúsíthatom, hogy a holokauszttagadók és az összesküvési elméletek terjesztöi soha nem fogják meghódítani a világot. Legyen nyugodt, mert akit a gyülölet megfertözött, azt nehezen fogja tudni meggyógyítani. Fogadja el ezeket az embereket úgy, ahogy élnek és gondolkodnak, mert meggyözni öket úgy sem fogja. Keresse a jót is ellenfeleiben, mert minden gonosz emberben van egy szikrányi jó is. Ez az én élettapasztalatom.

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Dr.András Varga, látom nagyon jól megvannak itt az ermán Jócka bá-val és a mérnök űrrel, az utóbbi még idéz is a hozzám intézet leveleiből.

          • joe

            Kedves Dr.Varga,koszonom a hozzam irt sorokat,es csak megerositi bennem a hitet,hogy a vilagon csak nagyon keves ember van aki az embertarsat mindenaron elakarna pustitani. Azok soha nem lesznek tobbsegben. Tudom,hogy aki a gyuloletre epiti az elete,annak mindig keseru lesz az elete. Nagyon sok jo es segito ember van a vilagon!!! Sajat tapasztalatbol mondom. Azelott soha nem ismert emberek segitettek az eletunkben,sokszor sorsdontoen,mindenfele vallasuak ,fajok. Az irigyseg altalaban azoktol jon,akik az eletukben valami almokat nem ertek el,es ezert mas embereket okolnak. Az Ur legyen magaval. Valoban,mar mindjart husz eve irok erre az oldalra,es a husz ev alatt csak egy par ember tartott ki a gyulolet mellett. Idovel Ok is Mi is elmegyunk,de a vilag megy tovabb,es halad,mert a halado emberek azok akik epitkeznek,alkotnak. A butak gyulolkodok,csak rombolnak. Azert is nem tudnak elore menni. Tisztelettel Joe.

    • Dobai

      Minden népnek megvolt a maga holokausztja. A magyarnak is!
      Vagy ott vannak pl. az ukránok. Stalin 8-10 millió ukránt
      gyilkolt le és éheztetett halálra. Erről nem beszél senki.
      A kommunizmus áldozatainak a számát tízmilliókra
      becsülik. Erről sem lehet sokat hallani.

      Válasz
      • TÓDUCZ

        Leselejtezett lop topos Dobai úr, na ez egy rendes beírása. Mi történt, megtetszett betegedni?

        Válasz
        • Dobai

          Valaki fordítsa má le na, mit beszél a dáktári ür?

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Nyilas úr is már számtalanszor megtette Dobai úr!

      • Nyilas

        Azok megéllnek a munkájukból is.

        Válasz
        • Dobai

          Drága dáktári uram, azt a leselejtezett “lop topot”
          (kínaiul-laptop) targu murguban vásároltam, és
          a garancia papírokkal adtam át. Amerikában 110V
          a hálózati áram, igaz a mostani laptopok már 220V
          is működnek, csak az a baj, hogy hamar felmelegednek.
          És a konnektorba sem lehet bedugni csak “adapterrel”,
          mert az is különbözik az európaitól.
          Na, remélem ezzel megnyugtattam.
          ui.
          Arról volt szó, hogy linket nem engednek ki!
          Há akkor a főlink Tóducz uraság, hogy került ide, na?

          Válasz
          • ez van

            Látszik, hogy mostanában temetőben járt kedves
            Dobai:))

          • TÓDUCZ

            Dobai úr, turbózza az ámerikai töketlenséget, de el kell ismernem, hogy jól áll Önnek is!

          • Nyilas

            Kedves Dobai úr. a “lop top-ok” akkukulátorról műköenek. Nem kell hozzá sem 110- sem 220 volt. Az az akkukulátortültőhüz kell

          • Dobai

            Kedves “akkukulátor”osok!
            Egyszer már leégették magukat az “akkukulátorokkal”.
            Itt van a cikk az ermán utána lehet nézni.
            Még meddig fokozzák a nagyképű tudatlanságukat?

          • Nyilas

            Kedves Dobai úr. Mint az alatt a cikk alatt is irtam, a félreütés az nem a helyesirás nem tudása. Figyelmetlenség, esetleg kapkodás, vagy egyáltalán ez az idióta angol billentyüzet, amit még mindig nem volt időm kicserélni. Az ostoba, nagyképű tudatlanság meg az, amikor olyant erőltetünk, vén fejjel, amit már a 6 éves gyerek is tud, hogy a laptop, vagy újabban Notebook az hordozható számitógép, amit azért fejlesztettek ki, hogy ott is lehessen használni, ahol nem áll rendelkezésre hálózati feszültség. legyen az akár 110 V,vagy 220V
            Úgy, hogy a “leégetéssel” csak vigyázzon, mert kezdi utolérni Joe barátját, és végül kiderül önről is, hogy egy nyáron két évig számitástechnikai mérnök is volt

          • TÓDUCZ

            Igen kedves ámerikánus Dobai úr, a lop-top egyenárammal működik, a hálózatban Európában is és Ámerikában is váltóáram kering. A lop-top akkumulátoról és adapterról (akkutöltő, transzformátor) is működik. Az adapterbe a hálózatból 100V-220V-ig terjedő váltóáram megy be és kb 19V egyenáram jön ki, ami működteti a lop-topot. Jól áll Önnek az önégetés, szorosan felzárkózik a Jócka bá, a mérnök űr és Varga úr mögé. Tessék még jókat írni.

    • Mikulás

      Kedves Dr András Varga, van két kérdésem önhöz:

      1. Hány zsidó, pogány, muszlim, vagy protestáns eretnek állt a Katolikus Egyház Inkvizíciója előtt?

      2. Hány boszorkányt, eretneket égetett el a Katolikus Egyház?

      Megsúgom önnek a helyes választ is: zéró, és zéró.

      A boszorkányokat a polgári hatóságok égették el, nem a Katolikus Egyház. De aki nem vallotta magát katolikusnak, azt soha nem is állították az Inkvizíció elé.

      Amerikában pedig van egy haverom, akinek az ősei boszorkány vallást követtek. Haverom szerint a protestáns Amerikában azért égették el az emberek azokat, akikről kitudódott, hogy boszorkánysággal foglalkoznak, mert az emberek féltek tőlük. Elegendő eset volt rá, hogy átokkal megbetegítettek embereket, vagyoni kárt okoztak átokkal, így az emberek tudták, hogy a pokoli hatalmakkal szövetkező boszorkányok tényleg képesek gonosz csodákat művelni. Ezért féltek tőlük, és ezért pusztították el a boszorkányokat az emberek Amerikában. Mondom, ezt olyan haverom állítja, aki ilyen családból származik, sőt ő maga is jelenleg a boszorkányok tudományát kutatja.

      Van még valami, aki boszorkány akart lenni, az tényleg kihantolta a meghalt vagy kivégzett boszorkány holttestét a temetőben, hogy ehessen a testéből, megalvadt véréből. Ezért voltak rá dokumentált esetek Amerikában, hogy embereket rajta kaptak, hullát hantoltak ki éjszakának idején a temetőben, és ennek a hullának a vérét fogyasztották. Persze, az ilyesmi jól kiverte a biztosítékot Amerika protestáns keresztény lakossága körében is, és beizzították a máglyákat, hogy a rajtakapott hullaevőket elégessék.

      Válasz
      • Dr. András Varga

        Kedves Mikulás bácsi,
        a legföbb felelösség mégis a katolikus egyházat terheli.
        VIII. Ince pápa: “Summis desiderantes affectibus” 1484 december 05-n kiadott bullájában utasítást adott az inkvizició megkezdésére és a boszorkányok üldözésére. A végrehajtók valóban a világi hatóságok voltak, de a felbújtásért az Egyházat súlyos történelmi felelösség terheli. Kik voltak az Invizició áldozatai? Tényleg csak a katolikusok? 1492 március 31-i rendeletében Isabella spanyol királynö kényszeritette a zsidókat halálbüntetés terhe mellett a katolikus vallás felvételére és azok az új katolikusok, akik titokban a zsidó vallás liturgiáját követték már az inkvizició kegyetlenségeivel találták magukat szemben. Azok, akik nem katolikusok voltak, de boszorkánynak minösítették a világi hatóságok jártak el, de ugyanazt a büntetést kapták,mint az un eretnekek. Történelmi tény, hogy Németországban is 8. Ince pápa utasítására kezdödtek el a legnagyobb boszorkány üldözések. Teljesen ettöl függetlenül megemlíteném a “híres” szegedi boszorkánypereket is. Gondolom járt Szegeden a Boszorkány szigeten is? De azért ismerjük be: Nem mindenki volt Magyarországon sem egy Könyves Kálmán.

        Válasz
  7. joe

    Toducz ur,maga pedig a ,,tordai malac okossagat,, praktizalja,mindennap mindenben.

    Válasz
    • TÓDUCZ

      Zseniális Jócka bá!

      Válasz
  8. Dr. András Varga

    TÓDUCZ 2020. augusztus 11.-n 11:46 közelében
    “a Yad Vashem (Jad Vasem) holodokumentumokat hamisító műmúzeumban”
    Jó, hogy olyan sokat tetszett járni a Yad Vashem-ben, hogy mint kiváló szakértö megállapította a hamisításokat. Valahol már olyat is olvastam, hogy “németek soha nem fogják megbocsájtani a zsidóknak Auschwitzot.”

    Válasz
    • TÓDUCZ

      Dr.Amdrás Varga, mesekönyv boltokból gyarapítja könyvtárát?

      Válasz
  9. Mikulás

    Mielőtt krokodil könnyeket ejtenénk szegény Amerikáért, amiért “Japán alattomos módon megtámadta az USA-t”, azért jó lenne elgondolkodni azon, hogy mit keresett és mindmáig mit keres Amerika MÁS ORSZÁGÁBAN, Hawaii szigetein.. Hawaii szigeteinek őslakos népessége, saját királyságukkal, annyira látták szívesen Amerikát mint Afganisztán a brit, orosz, majd amerikai megszállókat, mint Algéria a francia megszállókat, mint India a briteket, mint Tibet és az Ujgurföld a kínai leigázókat, vagy mint éppenséggel Észtország, Lettország és Litvánia a szovjet orosz “nagy testvért”.

    Isten igazsága ellen kiált minden nap Hawaii, Guam szigetének, Diego García szigetének amerikai megszállása, az őslakosok elnyomása, és ha Isten egyszer ki fogja takarítani Magyarország megszállóit, akik Amerika áldásával ültek a nyakunkba Trianon után, én bizony úgy sejtem, Isten Amerikát is el fogja takarítani nem csak a Fülöp Szigetekről, amelyeket Hawaii szigeteihez hasonlóan leigázott Amerika de azután kitakarodott onnan. Amerika egykor jogtalanul bitorolta a Fülöp Szigeteket, mindmáig ugyancsak jogtalanul bitorolja Hawaii, Guám, Diego García szigeteit, de reméljük nem tart a bitorlás örökké.

    Az pedig egyenesen pofátlanság, hogy a Hawaii szigeteit bitorló Amerika a szegény ártatlan áldozat szerepében tetszeleg, amiért bitorló csapatainak Pearl Harbor kikötőjét megtámadta Japán. Ennyi erővel az orosz megszállók is játszhatták volna az áldozatot Afganisztánban, amikor Amerika felfegyverezte ellenük Osama bin Laden csapatait, hogy kisöpörjék az oroszokat Afganisztánból az 1980-as években.

    Válasz
    • Mikulás

      Volt egyszer egy csúnya rossz tolvaj, ellopta a kabátomat a marosvásárhelyi színház ruhatárából. Pedig ez volt a kedvenc kabátom, mind a húsz kabát közül amelyeket én korábban a kolozsvári színház ruhatárából loptam! Jaj most nagyon sírok, és jogos felháborodásomnak adok hangot!

      Körülbelül úgy, ahogy Amerika sírt és felháborodott Pearl Harbor kapcsán!

      Vagy úgy, mint ahogy most Erdogan, a török szultán kisemmizte a konstantinápolyi Ortodox Pátriárkát a Hagia Sophia (Szent Bölcsesség) bazilika épületéből, amit a Katolikus Egyház épített, és amit az ortodoxok a Katolikus Egyháztól raboltak el korábban!

      Nagyon csúnya dolog, amikor meglopják szegény tolvajt! Micsoda igazságtalan világ ez, hát az embertől már becsülettel lopott tulajdonát is elveszik? Azt, amit két keze munkájával lopott korábban másoktól??? 😀

      Válasz
      • Nyilas

        Kedves Mikulád bácdi.
        Én már irtam önnek párszor, hogy tanulmányozza legalább a saját vallástörténetét, mielőtt ostobaságokat firkál róla. Az Agia Sofia templomhoz a katókikus egyháznak csupán annyi köze vokt, hogy a római pápa keresztes vitéze iaz 1200-as évek elején feldulták, kifosztották, és kincseit elrabolták.
        Az Agia Szófia nagytempkomot II Constantin épitette 360-ban.
        Majd a 404-bem felgyujtott és lerombolt templomotII Teodósius bizánci császár épittette ujjá, majd az 532 újból lerombolt bazilikát I Justiniánus bizánci császár épittette fel.
        Tehát mindig is a bizánci egyházhoz tartozott, és ha már a vesszőparipájánál tartunk, akkor a római katólikus egyház rabolta el 1200-as ávek elején, hogy értékeitől megfosztva, a rablott kincseket Rómába szállitva katólikus templommá alakitsa.
        Szóval Mikukás úr. Tanuljon mégh egy kicsit, mert nem először lő bakot vallástörténetből.

        Válasz
      • Mikulás

        Kedves Nyilas diák, leülhet, megbukott.

        A Hagia Sophia bazilika a Katolikus Egyház tulajdona volt kezdettől fogva, vagyis a jelen épület ami 550 körül épült, kb. 500 éven keresztül a Katolikus Egyház tulajdona volt az 1054-es Nagy Egyházszakadás előtt, és ezt senki soha nem is vitatta 1054 előtt.

        Csak 1054 után találták ki a nagyokos ortodoxok, hogy egy épület ami korábban 500 éven át vitán felül állt és a Katolikus Egyház jogos tulajdonát képezte, most hirtelen megszűnt a Katolikus Egyház tulajdona lenni.

        Na meg a Nyilas -féle bukott kisdiákok próbálják újraírni a történelmet, 1500 évvel később.

        Nyilas kisdiák, elmehetne a román történelem hamisítókhoz dolgozni, ők szeretik átírni a történelmet.

        Pótvizsga kérdés Nyilas kisdiák számára: ha az Európai Unió pénzt ad a katolikus Esztergomi Bazilika vagy a református Debreceni Nagytemplom felújítására, akkor azok átmennek az EU tulajdonába? A Szegedi Zsinagóga átment a magyar kormány tulajdonába, mert állami pénzen újították fel?

        Válasz
    • Dobai

      Miki bátyám, csak halkan mondom, nehogy mások is meghallják.
      Mivel ön Amerikában él, gondolom amerikai állampolgár is.
      Ha valóban az, akkor már számtalanszor megszegte az állampolgársági
      esküt, amelynek az utolsó mondata így hangzik:”so help me God”.

      Válasz
      • Dr. András Varga

        Kedves drága Mikulás bácsi,
        tényleg komolyan gondolja, hogy Franklin Roosevelt elnököt kell hibáztatnunk az USA háborúba való belépéséért? Az akkori Magyarország “nagyon reálisan gondolkodó” politikai vezetöi meg is üzenték a háborút Amerikának. Aztán még sem került a piros-fehér-zöld zászló a Fehér Házra.

        Válasz
      • Mikulás

        Nyugodjon meg Dr András Varga, az amerikai Fehér Házra egy izraeli fallosz levágott előbőre került. Ez alatt az új “zászló” alatt gyilkolta Izrael a USS LIBERTY amerikai katonáit 1967-ben, ez alatt a “zászló” alatt robbantott Izrael atombombákat az Iker Tornyokban 2001 szeptember 11-én, és ez előtt az izraeli nemiszerv darabka előtt térdel az egész amerikai törvényhozás napról napra, egyedül Obama elnöknek volt mersze lefitymálni az izraeli fitymát Irán kapcsán, de már Trump elnök fitymát húzott a fejére, ott térdel az izraeli terrorista állam előtt minden nap, na akkor mit ért el Amerika azzal, hogy más dolgába avatkozott mindkét világháborúban?

        Tízezer számra haltak, halnak meg New York város szolgálatot teljesítő munkásai és lakosai a 2001 szeptember 11-i izraeli terrortámadás okozta atombomba rákoktól, na ezért megérte Woodrow Wilson amerikai elnöknek is, meg az ifjabb Roosevelt elnöknek is, zsidó terroristákat és bankárokat szolgálni?

        Válasz
        • Dr. András Varga

          Kedves Mikulás bácsi,
          ha valaki elhiszi az Ön összeesküvési elméletét, 2001 szeptember 11-l kapcsolatban akkor az magában keresse a hibát.

          1967-s 6 napos háború alatt pedig Izrael nem Amerika ellen háboruzott, annak ellenére, hogy háborúk esetén elöfordulhatnak végzetes tévedések. A légierö egyik pilótája egyiptomi hajónak azonosította a Liberty hajót. Több tévedés is történt a 6 napos háború alatt: az izraeli légierö egy nappal korábban a saját páncélós földi csapatát bombázta. Arról pedig mélyen hallgat, hogy az akkori Izraeli kormány Amerikától bocsánatot kért és az áldozatok hozzátartozóinak magas kártérítést fizetett.
          1956-ban a szuezi csatorna háború alatt és történt végzetes tévedés az azonosításnál: az Izraeli légierö a vele szövetséges brit hajókat bombázta. Ha az amerikai és a brit kormány elfogadta a bocsánatkérést, akkor az hiszem, hogy Ön nem jogosult annak felülbírálására!

          Válasz
      • Mikulás

        Dobai bátyám szerint az amerikai állampolgársági eskü úgy szól, hogy a más országát, szülőföldjét leigázó amerikai gyarmatosító telepeseket támogatom mindenhol, Hawaii szigetein, Guam szigetén, Diego García szigetén, a Fülöp Szigeteken stb, Isten engem úgy segéljen?

        Válasz
    • joe

      ,,es ha Isten egyszer ki fogja takaritani Magyarorszag megszalloit,, Ha ha ha???? Mikulas. Aztan ha Amerikat is elfogja takaritani. Ha? de egyelore nem ugy nez ki hogy ezt Mikulas megerje,sot addig mar Mikulasnak se hire,se pora nem fog lenni. Van egy ,,B,, variansa is?

      Válasz
      • TÓDUCZ

        Szeretem, az el fugitivok veszekednek azon, hogy ki nagyobb ámerikai!

        Válasz
        • joe

          En pedig szeretem,hogy egyik nagyobb hazugsagokat,bunkosagokat terjeszt mint a masik. van itt eleg olyan beiro,aki olyan sotet mint a korom,es mindenkit a jozan esz ellenere is be akar kormozni. Es dicsosegnek tartja. Itt nem volt es nincs arrol szo,hogy ki a nagyobb amerikai. Itt arrol van szo,hogy bar a szornyuseg,es az esztelen haborut amit esztelen emberek inditottak el,csupan orultsegbol,meg gyuloltsegbol,ami talan szazmillio ember halalat okozta,hogy tanuljn belole az emberiseg es ne indithassanak a ,,kormos,, tudatlan,hoborgo,gyulolkodo,gyilkolaszo kedvu emberek egy ujat. De nem,hanem fennen hirdetik,hogy de igen probaljuk meg ujra. Nem eleg hogy a szegenysegbol,tudatlansagbol evszazadok ota rosszul elnek,de almodoznak a nagy gyozelmekrol,ami egy normalis embernek megvalosthatatlan. Semmi erejuk semmire,de erot akarnak fitogtatni. Csak ugy bocskodesbol. Na lehet fokozni,hogy ki a nagyobb Bunko? Surgosen hadat kell izenni Amerikanak,miutan Toduczot meg tarsait kinevezik KORMANYZONAK. A nyeres biztos,utanna Ok diktaljak a vilagfelosztast.

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Jócka bá, Ön tényleg vetekedik a tordai malac “okosságával”!

  10. ez van

    Kedves Varga, ön az amerikai verziót idézte nekünk, mentve Amerikát felelőssége alól. Tudná Japán verzióját is közölni velünk? Meg azt is, hogy Amerikának mi keresni valója volt Európában a háborúban? Vagy ma is minden összezörrenésen?

    Válasz
    • Dr. András Varga

      1. Japán már 4 évvel korábban1937-ben elkezdte hódító háborúit a Csendes Oceán térségeiben, még mielött Amerikát megtámdta volna.
      2. Mit kerestek a német tengeralattjárók Amerika partjainál?
      3. Mi lett volna, ha Amerika nem jelent volna meg 1944 junius 06-n a partraszállásnál és a Vörös Hadsereg szabadította volna fel egyedül Nyugateurópát is???

      Válasz
      • TÓDUCZ

        Dr. András Varga ma már kezd világossá válni, hogy jobb lett volna, mert akkor ma nem fenyegetné veszély a tradíciókkal rendelkező nemzetállamokat és nem tombolhatnának világszerte a neo mű “nemzetállamok”!

        Válasz
        • Dr. András Varga

          Kedves Dr. Tóducz Endre,
          gondolja, hogy Sztálin jobb világot teremtett volna Nyugatnémetországban mint Roosevelt utódja Harry Truman?

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Dr.András Varga, azt nem lehet tudni.

          • ez van

            Kedves Varga, csak annyit sejthetünk, hogy a libsi világ és a beözönlők hada Németországban is elfogadhatóbb szinten maradtak volna. Persze, anyagilag nem versenyeznének a gyerektelen, kihalófél felé törekvő mai übermenschekkel.

          • joe

            Kedves Dr varga,itt az elo bizonyitek,hogy mai napig fajlaljak,hogy a Szovjet birodalom szetesett,meg a kommunizmus is megszunt Europaban. Toducz szerint nem lehet tudni,hogy nem lett volna jobb annal maradni. (neki jol volt) Ez van ur pedig ugy latja,hogy nem jott volna Europaba (Nemetorszagba) ,,libsi vilag beozonlo hada. Hiaba esetleg tanult,mernok,orvos,ugyved,vagy eppen tudos!!! azok akkor is alacsonyabbrenduek,mint Toducz,Nyilas ez van es sokan masok,mert a feherember (szerintuk!!!) felsobbrenduek akkor is ha csak egy altalanos iskolat vegeztek,na mondjuk van aki megtoldotta. Persze az a hiba,hogy azok mind tanultabbak,tobb nyelven beszelnek,es ,, elveszik az o kenyeret,,.

          • ez van

            Napóleon, olvasson, de értsen is. Nyilas eléggé érthetően fogalmazott, kár, hogy ön még a Grimm testvérek füzeteinél tart. Ha tán mégis rászánná magát, és féllábon ugrálva összegyűjtené szürkeállományát egy pontba, akkor érthetőbbé válna James D Watsonnak, a DNS kutatásokért kapott Nobel díjas tudósnak (bár kutatási eredményeit Rosalind Franklin kolléganőjétől plagizálta) ama kijelentése, hogy az intelligencia génfüggő, a gének pedig rasszfüggőek. Ergo, Watsont eme tudományosan bizonyítható tények miatt rasszistának minősítve, mindenféle címétől megfosztották. Na vajon kik?

    • joe

      Kerdezzen meg tobb Japant is,es akkor megtudja azt,hogy az emberek rajottek,hogy semmi ertelme az ertelmetlen,csak a szegenysegbe ,nyomorusagba vezeto kilatastalan harcot folytatni. Beszelgessen el akik a haboru utani evekben eltek!! Szemelyesen. Es lathtja a filmeken megorokitve,hogy a vezernek semmi lekifurdalasa nem volt,hogy a 13-14 eves gyermekeket odategye a halaszajaba,akkor mikor mar a Kancellariat lottek. Aztan mikor mar nem lehetett menekulni a felelolsegtol akkor inkabb ongyilkos lett!! A nagy Vitez!!. Na ezt akartak a megszallott agyuak,hogy nem szamit ha meghalnak million,de legalabb gyilkoljunk meg minel tobb amarikai katonat. Aztan a vege ugyanaz lett volna,sot rosszabb mint ami kovetkezett. Csak ez a maga olvasmanyaiban,sem a fejeben nem fer el,a sok zagyvasagtol. Es meg vannak tarsai.

      Válasz
      • TÓDUCZ

        Jócka bá, ez szép történelmi habarcs. Milyen nyelven társalog a japánokkal, kánádáiul?

        Válasz
        • joe

          Igen,Kanadaiul,mert azok tudnak tobben mint a maga kornyezeteben.

          Válasz
      • Nyilas

        Megkérdeztem Joe. Japánt is, aki elmondta, hogy soka olyan élvezetben még nel volt része, mint amikor a testének 80%-a szénné égett az atomrobbanás következtében. Elmesélte, hogy nem vőlt annál felemelőbb érzés, mint amikor évtizedekkel a pusztitás után végtagok nélkül születtek gyerekekik. Beszéltem kóreaiakkal is, vietnamiakkal is. Ők is életük legszebb élményének élték át, amikor lángoltak az ajándékként kapott mapalmtól, és nem volt annál csodálatosann érzés. mint látni, amikor a karonülő csecsemőjük fekete szénkupaccá zsugorodott össze a szemük láttára.Drezdai ismerősöm is mesélte, hogy a foszforbomba csodálatos élményt tud okozni, és ezért az él,émyért ,ér megérte kinhalált halni párszázezer németnek.
        Amúgy csak elmondanál, hogy sem Japán, sem Kóre, sem Vietnam soha nem támadta meg Amerikát.
        Hawai pedig nem volt Amerika, csak 1959-ben csatolta magához.Pearl Harbourban az amerikaiaknak ugyanúgy semmi keresnivalójuk nem volt, mint a japánoknak.

        Válasz
        • joe

          Persze a vilag a Nyilas elkepzelesei alapjan van elrendezve,es Nyilas mondja meg hogy ki hovatartozik. Attol meg az allamok adminisztracioja nemfog megvaltozni egyhamar,meg ott a szukebb korletiben sem. Ugyanugy semmi kersnivalojuk nem volt a Magyaroknak a Szovjetunioban,hogy halomra gyilkoljak,az ottani lakossagot,sem Szerbiaban,miutan OROKBEKET irtak ala a kormanyok. Ne mind feszegesse a multa!!! elment mind a tavalyi ho es az uj tel uj havat hoz. De ha megkonnyebbul,sirhassa tovabb is. Nekem meg a berlini ismerosom atkozta,es mint mondta atkozni fogja Hitlert amig egyet szuszog az eleteben. Hiszen ok kezdtek,nagymellel,es a pulikutyak nyaldostak,meg csaholtak veluk eggyutt. Aztan mikor nem sikerult,akkor elbujtak mint a patkanyok szerte a vilagon,dehat ilyen az elet vannak akik most is fajlaljak,es a Hosuknek tartsak. Aztan tudja,hogy volta fonokom is aki nemet volt,meg munkatarsaim is.

          Válasz
      • ez van

        Kedves N, önnek óriási szerencséje van, hogy az a pár információ, ami irányítja fizetett trollkodását, elfér a fejében, oly annyira, hogy még szomszédolni sincs lehetősége.

        Válasz
        • joe

          Maga pedig szerencses,hogy nem kell gondolkozzon,mert nincs mivel. Itt nem szomszedolunk,mint a falujaban. Itt egymast tisztelve elunk,es ha kozos gondunk van,ugy a kozos keritessel,vagy mas megoldasokon,akkor megbeszeljuk es vagy megcsinaljuk kozosen,vagy hivunk valakit hogy csinalja meg,mert annak is munkat kell adni. Tudja szet kell teriteni a penzt. Vagy mint a mostani esetben,hogy a szomszed elutazott egy honapra,egy masik kontinensre,addig rendezzuk a hazkoruli teendoket,es felvigyazunk a hazara. Itt a szomszedoknal egymas kulcsa is ott log mar husz eve!!!!,es a viragjait,vagy mas teendoket egymasnak megcsinaljuk. Mi nem trollkodunk!!! Mi megmondjuk a velemenyunket,barmirol,es nem tapsolunk senkinek,hogy ne emlitsek valami mast,amit ott szeretettel egymast tullihegve csinalnak.

          Válasz
          • ez van

            Ismét bizonyított, hogy ha nincs képregény, a szöveget nem érti, csak a betűket olvassa egymás után. Talán azt is betűzve. Olvassa el még egyszer, és magyarázatom alapján értelmezze újra: csak annyi információ van a fejében, hogy szinte üres. Az információk egymás közti távolsága (a fejében) olyan nagy, hogy egymással nem is találkoznak (nem szomszédolnak, mármint az információk). Ezért van az, hogy az információiból leszűrt következmények minden alkalommal mások, attól függően, hogy melyik információ csomagból idéz.

    • Nyilas

      Meg úgy egyáltalán mi keresnivalója volt Hawain?

      Válasz
  11. várközi

    A legnagyobb szégyen az, hogy Paul Tibbets “ezredes” az anyjáról Enola Gay nevezte el a bombázót, amely több százezer emberi életet oltott ki és ezt a tettét soha sem bánta meg.

    Válasz
    • joe

      Miert kellett volna megbannia? Azok akik iparilag kivegeztek,es elhamvasztottak milliokat,semmi neven nevezendo ok miatt,csak ugy gyuloletbol,azok megbantak is valamit?? Vagy azok akik semmi ok miatt haborut inditottak mas orszag ellen,kivegezve milliokat,szegenysegre iteltek masik otvenmilliot,ami kihatassal van meg a mai napig is,azok megbantak valamit is?. Elfutottak,elrejtoztek es eltek a vilagukat boldogan. Es ami a legnagyobb szegyen,hogy meg most is vannak emberek,akik Istenitik oket,es szivesen ujrakezdenek,ha engednek nekik.

      Válasz
      • TÓDUCZ

        Jócka bá, ismét durrantott egy nagyot a nullás lisztbe és puderes lett a hátsó alsó része!

        Válasz
        • joe

          Csipi a szemet a liszt?

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Jócka bá, a liszt nem könnygáz!

      • Nyilas

        Kedves Joe.
        Miért kellett megismételni Várköti bejegyzését?

        Válasz
      • ez van

        Kedves, most már bizonyítottan Napóleon! Az ” iparilag kivegeztek,es elhamvasztottak milliokat”-ról semmiféle tudományos dokumentumot nem tudtak felmutatni. Technikai “szakemberként” tudhatná, hogy a krematóriumban elhamvasztott ember hamvasztása mennyi energiát igényel, mekkora a költsége. A végeredmény pedig kb. egy kg hamu. Honnan szereztek több (6) millió ember elégetéséhe szükséges üzemanyagot, és hová tüntettek el több (6) millió kg (6 000 tonna) hamut, hogy a mai napig sem találják? A technika és a tudomány világában még hazudni is oda kellene figyelni.

        Válasz
        • joe

          Apes do reed books,they just don’t understand!!! (az emberszabasuak is olvasnak konyveket,csak eppen nem ertik meg. Es altalaban azok mennek at osszeeskuvesi elmeletekbe. Eppen ma este olvastam egy ilyen okost aki kommentalt,amerikarol,hogy milyen hulyek itt az emberek,mert nem veszik eszre,hogy csippeket tesznek az emberekbe,es modern rabszolganak nevelik fel,amikorodairanyitjak ahova akarjak. Az ilyen langeszueket csak egy kesel valasztja el az orultektol.

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Jócka bá, Ön a könyveket csak lapozgatja, s keresi a képeket benne!

          • ez van

            Kedves N, a tudományos érvelései elmaradtak. Igaz, hogy azokat képregényekben elég nehézkes közölni, s az erma képregényeket nem közvetít. Ön az a “kesel”, vagy az etalon (vagy egyszerűen etanol), amihez viszonyítják a “langeszueket”, meg az “orulteket”?

          • Nyilas

            Na, ez a baj önnel is Joe. Az emberszabásusága.

        • Dr. András Varga

          Kedves ez van, vannak elég tudományos dokumentok a holokausztra, csak Ön nem olvas utána. Èn nem kívánom történelmi ismereteit kiegészíteni. Vannak országok, ahol a holokauszttagadást börtönnel büntetik és vannak országok ahol ezt a szabad véleménynyilvánítás kategóriájába sorolják. Javaslom. az Ön érdekében,nézzen utána, még mielött saját szubjektiv nézeteit valamilyen honlapon nyílvánosan terjesztené.

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Hol Dr.András Varga, a Yad Vashem (Jad Vasem) holodokumentumokat hamisító műmúzeumban, Elie Wiesel holoiparos sci-fi “emlékirataiban”?

          • ez van

            Varga úr, holokausztot ön emleget, én egy leheletnyi gondolattal sem utaltam rá. Persze, tudom, Mórickának is bármiről az jut eszébe. De ez az ön hibája, nem az enyém. Még annyit kérdeznék öntől, hogy egy elmélet mennyire tudományos alapokon áll, ha nem bírja el az elfogadásával szembeni fenntartást? Ne bizonyítsa folyamatosan doktori címe viselésének méltatlanságát.

          • Nyilas

            Kedves Dr. Varga.
            Én utánnaolvastam azoknak a tudományos dokumentumoknak. Olvastam a túlélők ellbeszéléseit is, amit, mint Jóe is szolta, sol ember előtt tartottak előadásokat. Olvastam az idős hölgy történetét, aki úgy menekült meg a haláltól, hogy kimászott az ablakon a gázkamrából. Pedig már jött a ziklon B a tusolókből.
            Másik túlélőtúl is olvastam, akit már betereltek a gázkamrába, de akkor azt hazudta az őrnek, hogy ő nem is zsidó.
            Aztán volt olyan is, akinek a gázkamrában meztelen lányol jelemtek meg, akik kinyitották neki az ajtót, és ő kiosont rajta.
            És én el is hiszem mindezt. Hisz ha nem hinném el börtönbe zárnának az önfélék.
            Csak tudja, én, őnnel ellentétben aki a “tudományos dokumentumokbó”l okosodott ki, amik egyébként nincsenek, még együtt éltem azokkal az emberekkel, akik valóban túlélők voltak, és akiknek odavaszett a családjuk. Akik tóúlélték a tifuszt, amikor a bombázások miatt már nem tudták biztositani az alapvető higéniai körülményeket. Akik átlték az éhezést, amikor mára bombázások miatt ugyanúgy lehetetlen volt az élelmiszerellátás, mint ahogy a városi polgári lakosságnak is.
            Meg együtt éltem azolkkal a túlélőkkel is, akik a gulágról jöttek haza. Öt év, tiz év után, és akiknek a további életét éppen önök tették kilátásdtalanná
            Ön hiszi azt, hogy kevésbé fájdalmas úgy vesziteni el a családot, hogy tiz év kényszermunka után betegen, tetvesen hazatérve, már más fekszik a hitvesi ágyban, mert az asszony már nem hitt a hazatérésében.
            Önök tudományoskodva, mindig azzal jönnek elő, hogy a zsidóság elhurcolása faji alapn történt
            Hát Dr Varga. Senki nem számolta össze, mert az nem olyan fontos mint a holokauszt, de700000fő fölött van a korabeli Magyarországról elhurcoltak száma, akiknek annyi volt a bűmük, hogy magyar, esetleg német nevük volt.
            Senki nem csinált leltárt, a megszállt területeke legyilkolt magyarságról, Szerbiában (állnevém Jugoszlávia) Romániában, Ukrajnában, ami akkor a SZU. volt, meg az ugynevezett Csehszlovákiában. Bár nem csuknak börtönbbe érte senkit, még, csak nem ajánlatos vele foglalkozni. És nincs az év 365 mapján 366 elnéknap értük.
            Dr Varga. Ha ebben az országban van antziszemitiznus, akkor arról önök tehetnek. Mert gondolkodó ember előbb-utóbb megunja abűntudatkeltő primitiv hazugságokat, amit önök naponta a fejéhez vágnak Doktori cimmel felruházva magukat.
            És ezen nem segpt a börtön, de még a bitó sem.
            Pedig de szeretmék.

          • ez van

            Kedves Varga úr, amire utal, annak előzménye van, események nem véletlenül történnek. Ha ideje és kedve van, olvasson (vagy hallgasson) bele Benjamin Freedman washingtoni beszédébe, ami a Willard Hotelben hangzott el 1961-ben.

        • Nyilas

          Milyen technikai szakemberként?

          Válasz
          • ez van

            Az idézőjel a lényeg kedves Nyilas. Mint Varga úrnak a dr. jelző.

  12. joe

    Ha itt a sorstarsuk nem engem jelolt meg!! Egyebknt mit varhat az ember az ilyenektol,akik mindennapp csak azt irjak,hogy ki kellene vegezni ezt vagy azt. Es okos embereknek tartsak magukat,meg foiskolat vegzetteknek,meg civilizaltnak,meg meg,meg. Es buszkenek!!!

    Válasz
    • TÓDUCZ

      Jócka bá, Ön ránézésből, lelkiismeret furdalás és tárgyalás nélkül, 15 év főbelövést érdemelne.

      Válasz
      • joe

        Mar irtam,hogy latomasi vannak,mert mar ram is nezett,lehet a remalmaiban. Lelikiseret furdalas?? az maganak nem adatott meg,de a Joisten kipotolta,nagy fovel,de keves esszel. Azert en magairant nem lennek ilyen leketlen!! En inkabb egezs eletere biztositanam maganak egy olyan kerteszetet,mint amit vezetett. Ott elboldogulna a hasonloak kozott!! Sot szorakoztahatna a sorstarsakat.

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Jócka bá, há ez a beírása is gyengusra és elfuseráltra sikerült!

          Válasz
        • ez van

          Kedves N úr, talán figyelnie kellene, hogy beírásait lehetőleg ugyanolyan, vagy legalábbis megközelítően hasonló állapotban írja, mert ez nagyon lezüllött állapotra utal. Vagy talán ön előtt sem ismeretlenek a füvek? Jó, tudom, hogy fűnyírás az egyik alapszakmája, de a nyírás és szívás közt azért különbséget tehetne.

          Válasz
      • Dr. András Varga

        Kedves drága Dr. Tóducz Endre,
        “tárgyalás nélkül, 15 év főbelövést érdemelne”
        Nem javasolnám, hogy a jogállamiasságról alkotott véleményét Brüsszelben a Székely autonomiáért vivott harcukban elöterjesszék.

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Dr.András Varga, ki mondta, hogy oda szeretném terjeszteni? Csakhát mifelénk járta egykor az a szólásmondás, hogy: “olyan hülye vagy, hogy egy rendes bíróság tárgyalás nélkül 15 év főbelövésre ítélne”!

          Válasz
          • Dr. András Varga

            Kedves Dr. Tóducz Endre,
            hát akkor megint valami újat tanultam!
            Ezt szólás-mondást idáig még nem ismertem.

    • Nyilas

      Kedves Joe.
      Itt irnak az emberek minden napl, hogy ki kellene végezni ezt, vagy azt. Az ön imádott Amerikája, meg nem a facebookon, hanem a valóságban végez ki, naponta százakat, ezreket. hol egy lakodalmas menetet, hogy egy szántó-vető családot, hol a hazájáért harcoló katonákat, hol csak úgy ötletszerűen, elrettentésül, mint tette azt Hirosimával, Drezdával, Szolnokkal, Győrrel, Kóreával Kambodzsával, Vietnammal, Libiával Irakkal Sziriávam. Hogy ne soroljam tovább….

      Válasz
      • joe

        Kifelejtette a mosogepjavitokat,meg a kocatenyesztoket.

        Válasz
        • Nyilas

          Hát, ez gyengére sikerült Joe. Nem csodálom.

          Válasz
      • Dr. András Varga

        Legyünk annyira korrektek, hogy történelmi hátterkre is fókkuszálunk! Ime a kiegészítés:
        Japán alattomos módon megtámadta az USA-t (1941 december 07 Pearl Harbor) A kiméletlen háborús harcok 1945 nyarán még fennt álltak. Európában már béke volt. 1945 julius 26-n Potsdamban a győztes nagyhatalmak kormányfői tárgyalást folytattak nemcsak Európa jövőjéről, hanem a háború befejezéséről is a Távolkeleten. Az akkori USA elnőke Truman ott közölte Sztálinnal, hogy 1945 julius 16-n sikerrel robbantották fel New Mexikóban az első atombombát. A Potsdami konferencia államfői felszòlìtották Hirohito japán császárt, hogy a háborút Japán már elveszìtette és a további áldozatok elkerülése végett fogadja el a feltétel nélküli fegyverletételt. 10 nappal az első atombomba ledobása előtt a császár azt válaszolta, hogy az utolsó töltényig harcolni fognak. Az USA-nak döntenie kellett, hogy feláldoza-e félmillió katonáját a partraszállással vagy beveti az elrettendő új fegyvert, amivel a háborút megrövidíti, de újabb ártatlan emberek százezreinek életét fogja kioltani. Hiroshima után 1945 augusztus 08-n ismét elutasították a fegyverletételeti javaslatot, a következő napon megismétlödött a tragédia Nagaszakiban. Amikor 1945 szeptember 02-n a Japán hadsereg a Szovjetuniótól Mandzsúriában végleges vereséget szenvedett, gyorsan belement Japán az USA “békejavaslataiba”, mert megijedtek a szovjet megszállástól. Azt sem szabadna elfelejteni, hogy Szolnok és Györ bombázásának elözményei nem más volt, mint az, hogy Magyarország hadat üzent Amerikának és ezzel érdekelté vált az USA ellenségeinek harcképességét minden eszközzel gyöngíteni. A háború nem az emberi humanizmus, hanem az emberi kegyetlenség szimboluma. A főfelelősség mindig azokat terheli, akik a háborúkat kirobbantják!!!

        Válasz
        • Nyilas

          Kerdves Dr Varga. Jó felelet. Ötös. Majd irja le Drezda elpusztitásának hivatalos verzióját is

          Válasz
          • Dr. András Varga

            Kedves Nyilas úr,
            engedje meg, hogy kérdésére egy szóval válszoljak: “CONVENTRIEREN”
            (Joseph Goebels 1940 november 14-i utáni kijelentése, amikor a német légi támadás a városra többek között 36.000 gyújtó bombát is ledobott)

          • Nyilas

            Azért érdekes ez a szolgaszemléletü világnézet, amely csak úgy tudja elképzelni az életét, hogy valaki uralkodjon fölötte

            “Már ma mentsd fel: Amit te eldobsz, ő meg nem nyeri, És új urat keres holnap magának. ” (Madách: Az ember tragédiája.)

          • Nyilas

            Arra gondol, ami ezek után következett?.
            1940. január 12., Westerland/Sylt (Fürdőváros)
            1940. május 12., Hamm
            1940. május 16., Münster
            1940. június 20./21., Bielefeld

            Olvassa csak Dr.Varga.
            Stanley Baldwin brit miniszterelnök már 1932-ben ezt mondta az alsóházban: „Az egyetlen védekezés a támadás, és ez azt jelenti, hogy több nőt és gyereket kell gyorsabban megölni, mint az ellenség, hogy megmentsük magunkat.”
            James Molony Spaight, aki 1940-ben a Légügyi Minisztérium államtitkára volt ezt nyilatkozta: „Az előtt kezdtünk el célpontokat bombázni a német szárazföldön, mielőtt a németek elkezdtek volna célpontokat bombázni a brit szárazföldön.”

            Négy nappal a II. világháború kitörése, és két nappal azután, hogy az angol kormány háborút üzent a náci Németországnak, 1939 szeptember 5.-én az angol bombázók berepültek Wilhelmshaven és Cuxhaven fölé, ahol a katonai létesítményektől mentes, sűrűn lakott belső városrészeket bombázták. Ezt az első angol légitámadást követték az 1940 január 12.-i és az 1940 március 20.-i légitámadások más német városok ellen, és csak ezután fél évvel bombázták a németek először Coventryt és a többi angol várost.

            Ezek tények Dr.Varga. Még akkor is, ha nem tetszenek az ön ideológiai felfogásánal

        • TÓDUCZ

          Dr. András Varga, van állati humanizmus is?

          Válasz
          • Dr. András Varga

            Kedves Dr. Tóducz Endre,
            csak azt tudom válszolni kérdésére, hogy az Ember sokszor kegyetlenebb, mint egy vadállat, mert az utóbbi az éhsége csillapodása után egy idöre megnyugszik.

          • TÓDUCZ

            Dr.András Varga, ha nem válaszolt volna a kérdésemre, sokkal okosabbnak maradt volna meg az erma olvasóinak emlékezetében!

  13. joe

    De legjobb lenne,ha a buta emberek szama csokkenne,ha nem is vesz el mind.

    Válasz
    • TÓDUCZ

      Jócka bá, miért akarja saját vesztét?

      Válasz
    • Nyilas

      Kedves Joe.
      Csak magán múlik a csökkenés.

      Válasz
    • tömrer

      Maga aztán nagyon okos lehet a hozzászólásai alapján…
      Ossza az észt, amit a beképzelt, tahó amerkaiktól tanúlt.

      Válasz
      • joe

        Maga aztan nem oszt semmi eszt. Akkor hova tartozik?? Mert hogy nem az okosok koze a holtbiztos.

        Válasz
  14. gobadi

    Vesszen a gyilkos Yenki…

    Válasz

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük