Médiatanács: gyűlöletkeltő tartalom miatt bírság az Echo TV-nekFélmillió forintos bírságot szabott ki az Echo TV médiaszolgáltatójára a csatorna egyik szeptember végi műsora miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – áll az NMHH által az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.

Mint írják, állampolgári bejelentések alapján járt el a testület az Informátor című műsor egyik adása miatt, amelyben a magyarországi iszlám közösség bemutatásakor a meghívott szakértők bűncselekményekkel vádoltak meg civil szervezeteket, és a műsor készítői a vádaktól nem határolódtak el.

Az adás a menedékjogi programokat működtető hazai civil szervezeteket a társadalomra veszélyes, normasértő csoportként mutatta be, tagjaikat szabadon likvidálható háborús bűnösöknek, illetve hazaárulóknak nevezte – írják.

A közlemény szerint a testület az esetet súlyos jogsértésnek, gyűlöletkeltő tartalomnak minősítette, és médiaszolgáltatót a káros médiatartalom online változatának haladéktalan eltávolítására és a médiatanács döntéséről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.

A csatorna a közleményt honlapjának nyitóoldalán a határozat jogerőre emelkedésétől számított három napon belül köteles úgy közzétenni, hogy a honlap megnyitásakor a teljes információ olvasható legyen a közzétételtől számított hét napig folyamatosan – tudatták.

Jelezve, hogy a döntéssel szemben jogorvoslat kérhető, azt hangsúlyozták: a médiatanács a jogkövetkezmények kiszabásakor minden esetben egyedileg mérlegeli az ügy összes körülményét, és a fokozatosság, arányosság és ismételtség figyelembevételével állapítja meg a konkrét szankciókat.

Tudatták azt is: nem indít eljárást a testület a TV2 november 21-ei Appra magyar! – A gondolatshow című adása miatt, amelyben a gyermekbántalmazás elfogadhatóságával kapcsolatban tettek fel kérdést a nézőknek.

Az állampolgári bejelentések nyomán indult vizsgálat nem igazolta, hogy a műsorszám a gyerekbántalmazást jogszerű és társadalmilag elfogadható magatartásként mutatta volna be. A műsor a megjelenő humor ellenére nem bagatellizálta el a problémát, minden testi fenyítést ellenzett, valamint a műsor készítői a szereplők kijelentéseit is rendre ellenpontozták – írják.

A közlemény szerint a vizsgálat azt is megállapította, hogy a médiaszolgáltató megfelelő – 12 éven aluliak számára nem ajánlott – korhatár-kategóriába sorolta a műsorszámot, amelyben nem szerepelt a kiskorúak személyiségfejlődését súlyosan károsító tartalom.

Az NMHH tájékoztatása szerint 2017 első felében is az eddigiek szerint alakult a társadalmi sokszínűség szempontjából kiemelt csoportok – mint például a nemzeti kisebbségek, a gazdaságilag hátrányos helyzetben lévők, a civil szervezetek, a munkaerő-piaci szempontból inaktívak vagy az egyházak – együttes megjelenésének aránya a hatóság által vizsgált tíz televíziós és rádiós hírműsorban.

Összes megjelenésük aránya 17,5 százalék volt, hasonlóan az elmúlt évek 17 és 19 százalék közötti megoszlásaihoz. A médiatanács által elfogadott hatósági jelentés szerint az elemzett kategóriákon belül a gazdaság szereplői jelentek meg leggyakrabban, összességében 43,5 százalékban, újfent jelentős médiafelülethez jutottak az inaktívak (22,8 százalék) – ezen belül legtöbbször a fiatalok, illetve a nyugdíjasok – és a civil  szervezetek (19,9 százalék).

Emellett észrevehetően visszaestek az érdekvédelmi szervezetek, a tavaly második félévi 12,1 után 9,9 százalékra. Az összefoglaló az M1, a Duna Tv, a TV2, az RTL Klub, az ATV, a Hír Tv és az Echo Tv híradóira, továbbá a Magyar Rádió 180 perc, Déli és Esti Krónika című műsoraira terjed ki. A teljes tanulmány – a korábbi időszakokra vonatkozó jelentésekkel együtt – elolvasható az NMHH honlapján.

MTI

28 hozzászólás

  1. Szekely Attila

    Nem kell siratni a Fideszes agymosodat! Mar az elozo tulajdonosa a Szelles Gabor kiherelte a televiziot azzal , hogy a nemzetben gondolkodo musorvezetoket kirugdosta , Szaniszlo Ferencet , Porzse Sandort , Kubinyi Tamast , stb.

    Válasz
    • hÍMES TOJÁS

      Nemzetben gondolkodni több szinten lehetséges.Akinek műsora csak néhány ezer embert vonz, vagy akinek a műsora folyamatos diplomáciai feladatot generál, annak máshol, más feladatot kell végeznie. (Nem emlékszem, hogy Pörzse az ECHO munkatársa lett volna.)
      Ha azt olvasom valahol, hogy “AGYMOSÁS”, akkor nekem mindig a nagyon távol élő, elvándorolt “SZEKELY” beírótárs jut eszembe, mert Ő soha nem mulasztja el ezt a szót. Nagyon kötődik hozzá!!!

      Válasz
      • Szekely Attila

        Himes Tojas akinek az “emeleten” baj van az nem tud nemzetben gondolkodni , te sem. Az emlekezokepeseged az eleg gyenge mert Porzse Sandor az Echo Televizio munkatarsa volt , Porzsolot es a Kibeszelot vezette. Amikor a roma miniszterelnokre a gazdai csunyan raneztek akkor o azonnal behuzta a farkat es utasitotta a roma Balogh honfitarsat , hogy kerjevissza Szaniszlo Ferencnek a Tancsics dijat es kesobb ki is rugtak. Ez is sokat elarul a nemzetinek gunyolt “magyar” kormanyrol es Soros tanitvanyok altal vezetett Echo televiziorol. Kubinyi Tamas is arra a sorsra jutott es meg sok jo magyar ember , musorvezetok akik nemzetben mertek gondolkodni.

        Válasz
    • Tóducz

      Kedves Sz. A., s akkor a Hír tv.-ét és a Magyar Nemzetet tekintsük Jobbikos agymosódának?

      Válasz
      • Szekely Attila

        Toducz ur az Orban volt elvtarsa altal tulajdonolt Hir televizio hogyan lenne Jobbikos agymosoda? Nem Meszaros elott Simicska volt Orban Viktor penztarossa?

        Válasz
        • Tóducz

          De most a Jobbik plakátosa és szponzora, kedves Sz.A.

          Válasz
        • Nyilas

          Akkor még jó plakátos volt , kedves SZ.A., most meg rossz plakátos.

          Válasz
          • Tóducz

            Há ha Orbánt váltott. Így lesz a jóből rossz. De azért a plakátosnak nem kellett volna olyan trágárul megugatnia a volt gazdáját. Elegánsabban is lehetett volna.

          • Szekely Attila

            Toducz ur amikor a politika annyira osszevegyult az alvilaggal akkor a naiv nagyar nehez tudja eldonteni , hogy ki a fonok es ki a csicska.

          • Tóducz

            Kedves Sz.A., ????

    • Édes Erdély

      KI az a Pörzse Sándor?
      Ja az a jobbikos fazon, akik a mostani árulásukkal éppen a szélsőségesen magyargyűlölő Gyurcsány számára készítik készítik a terepet!

      Válasz
      • Tóducz

        Igen G(r)éczy Zsolttal.

        Válasz
  2. hÍMES TOJÁS

    A kifogásolt és büntetett adásban (Informátor című műsor, sajnos a konkrét adás nincs megjelölve) (idézem a kifogást) “a menedékjogi programokat működtető hazai civil szervezeteket a társadalomra veszélyes, normasértő csoportként mutatta be, tagjaikat szabadon likvidálható háborús bűnösöknek, illetve hazaárulóknak nevezte”

    Tudjuk, NEM KÖNNYŰ megítélni egy olyan szervezetet, mely a társadalom félrevezetésének és provokálásának szándékával a magyar bíróság által migránsnak minősített népvándorlókat kvázi “menekülteknek” titulálja. És e szerint bánik velük. És arra is hajlandó, hogy a magyar államot pereljék olyan afganisztániak ügyében, akik már régen eltüntek Magyarországról.
    Tehát nem könnyű minősíteni ezeket a szervezeteket. NÉZŐPONTON múlik a megítélés. A Médiatanács szerint túlzottan szigorú volt a minősítés, ezért büntették az ECHO tv-t, mely más nézőpontot képviselt, mint a Médiatanácsé. Ennyi történt.

    Válasz
    • Tóducz

      Kedves h.T, a médiatanács a fidesz által kinevezett emberekből álló hatóság, az Egho tv. pedig a fidesz által pénzelt médiaszolgáltató!

      Válasz
      • hÍMES TOJÁS

        Tóducz 2017-12-24-n 11:24 (Tóducz beírásának pont nincs köze a cikkhez.)
        Sajnos TÓDUCZ állítási “elnagyoltak”, “felületesek”, ezért konkrétan valódi hazugságoknak ítélendők. Mert VALÓJÁBAN a Médiatanácsot a parlament választotta meg, és nem egy párt.
        Továbbá egy párt NEM “pénzelhet” televíziót. Ezek azok a zavaró tények, melyeken TÓDUCZ mindig “sikeresen felülemelkedik”, és ezért gyakran valótlanságot állít.

        Válasz
        • Tóducz

          Fidesz TOJÁSKA, a magyar parlamenti többségét a fidesz alkotja, az Echo tv., új tulajdonosa pedig Mészáros Lőrinc! Ne néphülyítsen kedves h.T.

          Válasz
          • hÍMES TOJÁS

            Tóducz írta 2017-12-26-n 10:26
            Most éppen a Fidesz-KDNP alkotja a többséget. DE ETTŐL FÜGGETLEN az, hogy a Médiatanácsot a parlament fogadja el, és NEM EGY PÁRT.

            Mészáros Lőrinc egy vállalkozó a sok-sok vállalkozó között. A világban sok ezer, vagy tízezer vállalkozó lehet, akinek a tulajdonában van televízió. Továbbá az RTL-nek, az ATV-nek, a HÍR tv-nek is van tulajdonosa, mely ugyancsak vállalkozó!
            EZÉRT szerintem pont az hülyíti a népet, aki azt állítja, hogy (idézek TÓDUCZ-tól) “”az Egho tv. pedig a fidesz által pénzelt médiaszolgáltató!”” /valójában az ECHO tv-ről lehet szó/
            Természetesen egyetlen párt sem pénzel televíziót. A televíziókat a nyugati világban vállalkozók birtokolják és irányítják. Még akkor is, ha TÓDUCZ-nak ez így nem tetszik. A valóság nem hajlik meg TÓDUCZ kedvéért!

          • Mikulás

            Hímes Tojásnak igaza van. Nem a párt pénzeli a TV-t, hanem az oligarchiához tartozó vállalkozó. Az pedig, hogy a Fidesz a főnöke vagy a csicskája az oligarchiának, ugyanolyan megválaszolhatatlan kérdés mint a hullám-részecske dualizmus a fizikában. Akkor most fényhullám vagy foton részecske, és akkor most Andy Vajna dolgozik a Fidesznek, vagy a Fidesz Andy Vajnának? De az biztos, hogy egyik se a magyar népnek dolgozik.
            De nyugodjunk meg, Amerikában is így megy. JFK azt hitte, ő a főnök és a Háttérhatalom a csicska, erre a Háttérhatalom látványosan kiloccsantotta JFK agyvelejét Dallasban, hogy mindenki számára világos legyen, ki az igazi főnök és ki a csicska.

          • Mikulás

            Az oligarchiához tartozó vállalkozót pedig a Fidesz (párt) pénzeli, a magyar adófizető pénzén. Így lesznek Mészárosnak százmilliárdjai, így lett Andy Vajna a magyar filmgyártás filmcézárja aki eldönti, hogy elkészítjük a huszonnyolcadik holokauszt-filmet is a magyar adófizető pénzén, de Trianon és Toldi Miklós nem lesznek megfilmesítve.

          • Tóducz

            Kedves Mikulás ne fizikázni tessék, inkább biológiázni: a tyúk vagy a tojás?

        • Tóducz

          Kedves h.T., Ön hajlítja az evidenciát. Pechére nem csak én látom. Más is átlát a mű lószemüvegén.

          Válasz
          • Tóducz

            Na lépjünk eggyel tovább kedves h.T., a Hír tv. tulajdonosa az Ön által már nem szeretett Simicska Lajos, az egykori fidesz főgazdász, jelenleg Jobbik “kincstárnok”, az RTL-nek a tulajdonosa a luxemburgi székhelyű RTL Group konszern, az ATV-nek a tulajdonosa a Hít Gyüli “egyház” (fő félrevezető tulajdonos Németh Sándor prédikátor), a TV2-nek a tulajdonosa a fideszes Andrew G. Vajna kormánybiztos, az Echo tv.-nek pedig Mészáros Lőrincz felcsúti fideszes polgármester. Na még tetszik érdeklődni valami iránt? Amit tudok szívesen leírom Önnek is.

          • hÍMES TOJÁS

            Tóducz 2017-12-29-n 07:07 TÓDUCZ írta: “Pechére nem csak én látom. Más is átlát a mű lószemüvegén.”

            Nekem úgy tűnik, hogy TÓDUCZ a fától nem látja az erdőt. Tehát mindenen “átlát”, csak a fán nem.
            Például a folyamatosan zavaros szövegéből kiderül, hogy NEM LÁTJA, a nyugati kapitalista világban a nagyvállalkozók érdekeiket pártok melletti lobbizással képviselik. MINDEN PÁRTNAK VANNAK nagyvállalkozó támogatói. Történetileg így alakult. Ezt még sokaknak nem sikerült 28 év alatt felfognia.
            És azt SEM LÁTJA TÓDUCZ (és alkalmi elvtársai az Ermán) , hogy a Fideszt NEM Simicska, és nem Mészáros Lőrinc választja meg a kormányzásra.
            Magyarországon a ballib-globalista szellemiségnek éppen úgy van médiája, mint a nemzeti konzervatívoknak. A választók dolga a választás a kínálatból. Tehát az Erma nagyokosainak kényszerképzete ellenére NEM Simicska, és nem Mészáros “fújja Magyarországon a Passzáth-szelet!” Ez az amit NEM LÁT a roppant okos, lézerszemű TÓDUCZ és az Ő elvtársai. De ez a vakságuk nem zavarja őket az “okos meglátásaik” ismételgetésében.

          • Tóducz

            Kedves h.T., azt, amit Ön és a nyugati “tanítómesterei “lobbizásnak” becéznek, nem más, mint a klasszikus köztörvényes megvesztegetési kísérlet, amit e fránya elnevezés (lobbi) alatt legalizáltak a meglobbizottak (törvényhozók). Jobb helyeken, ha ilyen lobbizás kiderül, a törvényhozó vagy lemond vagy megy a levesbe. Sajnálom, hogy fatalistaként bámulja a világot: “Történetileg ez így alakult.” Gügye megállapítása az is, hogy azt állítottam volna valaha, hogy a fideszt vagy más pártot a Mészáros, a Simicska, a Vajna, stb. választott volna meg! Aztán azt se írtam, hogy Magyarországon a ballibnek ne lenne médiája, hisz fentebb írtam a Hít Gyüliről, az RTL Groupról, írhatnék a Klub rádióról, de úgy emlékszem, hogy egy előbbi beírásomban még egy fél tucatot neveztem meg belőlük.

    • Nyilas

      Csak önöknek nem könnyű, kedves tojás, mert nehéz úgy megfelelni, hogy közben ellenkezni látszunk.
      Dobó Istvánnak nem volt “nem egyszerű”. Felakasztotta Hegedüs hadnagyot, és kész.

      Válasz
  3. Gorcsa

    Az előző beíráshoz csak annyit, hogy ez nagyjából olyan, mint amikor az egérre ráeresztenek egy dühödt elefántot. De, hogy meglegyen az ESÉLYEGYENLŐSÉG, az egérnek a kezébe adnak egy varrótűt, hogy védekezzen vele. Csak az a baj, hogy amikor megszúrja vele a komát, akkor megbüntetik, mert a testi sértés büntetendő. Van is Sütőnek egy ilyen darabja, a címe: Egy lócsiszár virágvasárnapja. Na, valahogy így.

    Válasz
  4. Gorcsa

    Vajon a médiahatóság tagjait ki fizette le és mennyivel?

    Válasz
  5. antal m.

    A MI TÁJAINKON IS JÓ FOGNA, A HASONLÓ INTÉZKEDÉS!

    Válasz

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük