Tóásó Előd
Fotó: Beliczay László / Magyar Nemzet

– Jó nektek, magyaroknak! Ha én megszólalok, azt mindenhol, mindenki érti. A ti nyelvetek viszont 15 millió ember titka! – panaszkodott egyszer az egyetemen a kanadai szobatársam. Aztán többször rá kellett jönnöm, mennyire nincs igaza: bárhol jár az ember, jobban teszi, ha figyel a szájára, mert soha nem tudhatja, mikor áll éppen mellette egy magyar. Mert magyarok tényleg mindenütt élnek. Ha valaki, Tóásó Előd tudja ezt, hiszen a Hír TV-n vetített dokumentumfilm-sorozatában külföldre vándorolt honfitársainkat keresi föl, szerte Európában. Miért mennek? Mi tartja kint őket? Visszajönnek valaha? A Magyar exodus című műsor erre próbál választ kapni, még ha minden ember mögött más és más történet húzódik is.

– Tapasztalataim szerint az emberek túlnyomó többségét a pénz viszi külföldre. Ha valaki Magyarországon anyagilag jól áll, az nagyon sok mindent eltűr és elfogad – találja meg gyorsan a közös nevezőt Tóásó Előd. Egyúttal sietve hozzáteszi: ez politikától függetlenül igaz, hiszen eddig minden kormány rosszul nyúlt a problémához. A tömeges kivándorlás jelenségének magyarázatát azért ő sem intézi el ennyivel. Mint mondja, az anyagiakon kívül az is fontos, hogy a külföldön dolgozó magyarok megbecsülve érzik magukat, és az is teljesen más, ahogy az emberek egymással bánnak. A műsorvezető azért azt is elismeri, hogy ezért a megbecsülésért meg is kell küzdeni. – Egy orvost persze teljesen másként kezel a társadalom, mint egy kétkezi munkást. Utóbbinál a beilleszkedés is sokkal nehezebben megy – mondja.

Tóásó Előd szerint látni kell, hogy kimenni sem olyan egyszerű, óriási bátorság és vállalkozókedv kell hozzá. És hogy megéri-e? Ő úgy tapasztalta, rengeteg embernek sikerült helyrehoznia így az életét, sőt még családtagjai helyzetét is. A nehezebb kérdés, hogy van-e visszaút? – Mikor elértél egy életszínvonalat, megszoktál bizonyos körülményeket, nagyon nehéz ezekről lemondani. Vannak ugyanakkor, akik nemcsak álmodoznak, de konkrét lépéseket is tesznek, hogy Magyarországon is fölépítsék az életüket – magyarázza. Majd rögtön hozzáteszi, hogy az elszakadás általában nagyon nehéz. – Legtöbben követik a híreket, a politikát, és persze tartják az otthoniakkal a kapcsolatot. Megvan a véleményük, és szeretnék, hogy ez számítson. Fontos számukra, hogy szavazhassanak – meséli. Sőt mint mondja, a magyarsághoz való ragaszkodás egyik egyértelmű jele az is, hogy a magyarok külföldön is összetartanak, közösségeket alkotnak, igaz, újabban egyre inkább internetes csoportokban. Persze kivételek mindig vannak: Tóásó Előd is beismeri, találkozott már olyannal, akinek végképp elege lett az egész országból. Aztán jóindulattal hozzáteszi, ezeket az embereket valószínűleg valami sokkhatás érhette, és nem biztos, hogy hosszú távon nem változnak majd az érzelmeik. A műsorvezető azt sem gondolja, hogy a kivándoroltak „eladták volna” a boldogságukat, vagy feladták volna értékeiket „a hanyatló Nyugaton” – szerinte a boldogság nem attól függ, hol élünk, értékeinket pedig magunkkal visszük, mi több, továbbadjuk. – Munkamorálunk például kiváló, mert azt szoktuk meg, hogy kétszer annyit kell dolgoznunk, mint máshol – mondja.

Azért azt megállapítjuk, hogy a tömeges elvándorlással mindenképpen van egy óriási probléma, mégpedig hogy lassan elfogyunk. És mivel a jelenlegi bevándorlási politikánk ezt nem kezeli, más megoldást kellene kiötölni. Székelyföldi magyarként Tóásó Előd azokra a tervekre is meglehetősen hevesen reagál, amelyek külhoni magyarok „elszipkázásával” töltenék fel Magyarországot; már csak azért is, mert ez geopolitikai érdekeinkkel is ellentétes.

– Egy maximum 15 milliós nép vagyunk a 7,6 milliárdos Földön. Ha meg akarunk maradni, túl kell lépnünk a politikai posványon, ideje elkezdeni gondolkodni a jövőnkről, és magunkba kell néznünk. Hogy nehogy egy nap csak valami holt nyelv legyen a magyar – figyelmeztet.

László Dávid / Magyar Nemzet

55 hozzászólás

  1. Sorok-Soros

    Na ,,ez van,, ugye hogy a szuklatokorusegenben, ertelemezeseiben hianyos,mert en nem marasztalom el az otthon maradottakat!!! Azokat marasztalom el,akik csokonyosek,itt vagy ott es sehogy sem akarnak beilleszkedni sehova. Ami a migrancsokat illeti barhol a vilagon akar itt akar ott mindig lesznek olyanok akik nem akarnak,nem fognak beilleszkedni. Azok egesz eletukben fizetik a tandijt! Miert vagyok en elveszve,vagy a aleszarmazottaim,vagy masok akik itt vannak 50-80 eve es tartjak a magyarsagukat,vagy barmely nemzettseguket a nemzettseguk szamara? Na latja ezert lesz mind kevesebb es kevesebb a magyarsag,mert az ilyen meglatassu emberek mint maguk egynehanyan,meg az OTTELO HONFITARSAIKAT sem ismerik el,csak ELLESEGNEK es MINT ToDUCZ IRJA INTRAVENAS INJEKCIOT ADNA MINDEGGYIKNEK, vagy lelone ha lenne fegyvere,mint irta, meg akinek meg csak az arnyeka is ellene van. Na gondolkozzon el ezeken,mert szomoru,hogy a nemzetrol beszelve,allandoan kibujik a magukfajtabol a verszomj,a felakasztas,a felkoncolas,az intravenas injekcio stb. OH az elfogadas a massag irant legyen az barmilyen, azt mar nem!! Szep keresztenyi ,emberseges hozzaalllas ugye?? Tenyleg ,,ez van,,. Aztan milyen meglepetesben lehet reszem Toducz,talan fenyegetni akar??? Nem szoktam remegni mint a nyarfalevel!! Na kivele … Reszemrol ez a tema is befejezve.

    Válasz
    • Tóducz

      Ne tessék súlyos tévedésbe esni kedves Soros Dzsó, nem mindenkinek, csak Önnek, mert Ön ideges!

      Válasz
      • Tóducz

        Egyébként, az intrabénás kifejezés Hofi Gézától származik!!!!

        Válasz
    • ez van

      Kedves Joe! Ön tanúbizonyságot tett, hogy a három nyelven megszerzett diplomái között nincs ott a magyar. Ezt a szövegértelmezése és gondolatainak megfogalmazása egyértelműen bizonyítja. Ebből következik, hogy az Ön kivándorlásával a magyarságot sem szellemi kapacitásában, sem létszámában nem érte veszteség. Tovább elemezve beírásait, az a lehetőség is fennáll, hogy a Kárpátoktól délre, netán keletre eső területekről költözött Erdélybe (nyelvi ismereteire alapozva), majd innen dobbantott a Kánaánba. Még Tóducz dr-nek igaza lehet, hogy megbízásból. Ebből a szempontból érthető, hogy a történelmi múltját a magyarságnak semmibe veszi (nemegyszer utalt rá), hisz nincsenek, nem is lehetnek idegen lelkülettel ismeretei róla. Ami a másságot, befogadó készséget illeti, ebből kifolyólag nem is tudhat róla. Azt viszont tudhatná, ha saját bőrén nem is tapasztalta, de olvasottsága révén, hogy Erdélybe még mindig könnyebben be lehet jutni, mint az Ön imádott Amerikájába. Migráns politikája ugyanezért jelentősen sántít. Amerika sem szereti az azonosíthatatlan beáramlók tömegét, a mexikói határon ezért falaz, az utiokmányosok is jelentős ellenőrzésen mennek át, vízumkényszer, meg sok más, Ez Erdélyben csak annyira igaz, hogy itt csak az azonosíthatatlan tömegnek nincs amit keresniük. És, ami a nyelvi hiányosságait igazolja, az az erdélyi “értem én a szót” hiánya. És, ha kérhetném, ne agitáljon a magyar nyelv és annak birtokosai ellen.

      Válasz
  2. antal m.

    Sorok -Soros Úr! Nem irigylem se az Ön sorsát se a másét! Nem gondolja, hogy közel 8o évesen engem izgat a gyárak teendői! Ki bírja tegye!…. Itthon becsületesen ledolgozót közel félszázadnyi Építkezési teendők eleget adtak.
    Gyerekeim járják az Uniót, keresztül-kasul, családjaiktól távol, egyetemet végzett személyek, jól keresnek de azt el is költik utazásokra! Semmi biztonságuk megélhető nyugdíjra öreg korukra nincs, –de mellénk se tudnak állni, hivatásnak tartják a kint létett! /szokássá vált/ Itthon már nem sokat tehetnének a le szegényedet- züllesztet hazában! Az unokák Skype-n nevelődnek! IGAZ, HOGY NAGYON MODERN ÉLET! Én, nem vagyok panaszos, csak a valós tények felidézői! Most ha kell, -a világot körül utazom-olvasom pár percek alatt! A MAI IFJAKÉRT AGGÓDOM!…..
    Ne aggódjék,-jártam a világot, több értelemmel, mint a mai generáció!

    Válasz
  3. GERGELY

    Sok lusta ember utálja Magyarországot (Az egész világot), és tele van irigységgel, dühvel azok iránt, akik dolgoznak, többre viszik. Aki menni akar, menjen. Az bosszantó, ha aztán onnan köpködnek vissza, hogy “ő otthon lenne, de ott milyen … vacak,”, meg villogni akar, hogy ő most nagyobb ember, mert emigrált, osztja az észt.
    Sok ember van, aki olyan szorgalmas, hogy többre nem alkalmas, mint mosogatni. Most már diplomát adunk mindenkinek. Itthon aztán, joggal, nem kap két diplomás állást, mert azt betölti az, aki dolgozni is hajlandó, akinek szintén van diplomája, de nem kegyelemkettes szigorlatokkal.
    Végül kimegy mosogatni, hogy több pénzért tegye, “ópedigdiplomával”,mert ott jobban fizetnek érte, és rázza visszafelé az öklét, hogy itt nem alkalmazzák a minisztériumban, nincs megbecsülve. Természetesen ott sem alkalmazzák a minisztériumban, hanem amire alkalmas, sőt, még sokszor meg is alázzák. Ebbéli dühét aztán visszaköpi Magyarországra, hogy “őt ott nem hagyják érvényesülni”, azért megy neki rosszul, meg azért mosogat.
    Amúgy nagy itthon a munkaerőhiány már, a fizetések mennek felfelé, fizikai munkáért nagyon sokat is fizetnek. De nem jön vissza, mert akkor kiderülne, hogy itt sem vállalna több munkát. Így a mérgét köpi erre. Inkább felejtene el, maradjon ott, meg csendben. Proletariátus.
    Aki semmirekellő lusta, az is marad, de aztán ne szórja a mocskot a volt hazájára, hogy “azok miatt” nem vagyok miniszterelnök. Ott többet kap a takarításért (már lassan ez sem igaz), legyen boldog, senki sem kényszerítette. Tegye amit akar, és ne mást hibáztasson. Külföldről minek gyalázza Magyarországot? Mi értelme is van. Proletárok.
    Ilyen sok van, csak hiánypótlónak tettem hozzá. Rühellem olvasni e rétegnek a mocskolódását. Elmentek jószántukból, Isten velük.
    Azután van az értelmes értelmiségi emigráns, meg százféle, csak ezt a semmirevaló proli tömeget hiányoltam a cikkből.

    Válasz
    • László Ferenc

      Tóásó Elődről!
      Ő volt az, aki néhány társával elment egy dél-amerikai országba “angol tanárnak”?!
      Ott azután kiderült, hogy kapcsolatba léptek az ottani ellenzékkel és fegyveres “gerilla” harcot terveztek velük, az ország kormánya ellen. Ha valaki nem emlékezne, a biztonsági erők egy szállodában ütöttek rajtuk. Ennek következtében Rózsa Flores Eduárdót, egy Magyarossy nevű (nem emlékszem a keresztnevére) erdélyi fiút, egy ír fiatalembert agyonlőtték, -Tóásó Elődöt és egy horvát származású másik személyt, – a csoport tagjait – elfogták. Tóásó Elődöt börtönbüntetésre ítélték. A magyar kormány hathatós közbenjárására (ez mellett itthon nem kis média nyilvánosságot kapott) egy idő után szabadult. A média filmet készített a börtönben lévő szobájában is, majd a hazajöveteléről is végig tudósított.
      Most, miután sok segítséget megkapott a kormánytól, a médiától, a magyar emberektől, hogy hazakerüljön – itthon meg belecsinál abba a tányérba, amiből eszik. Legalábbis az eddig írt írásait olvasva, illetve Magyarországgal kapcsolatos negatív megnyilatkozásait hallva, erre kell gondolnom. (példaként csak el kell olvasni a fenti cikket)
      Ferenc

      Válasz
      • Nyilas

        Tudomásom szerint, még idézőjelben sem angol tanárnak ment ki, hanem Rozsa Floresz célzott hivására.
        Hogy milyen szerepet szánt neki Rozsa Floresz, az az ő dolguk, de a többi stimmel. Semmi keresnivalója nem volt ott. Ha tenni akart valamit, hát munka lett volna otthon is a saját népéért.
        De Magyarországon érdemes bűnözőnek, börtöntölteléknek lenni, ezt a viszkis Ambrus Attila esete is bizonyítja.
        Hogy hogy lesz egy informatikusból TV riporter? Hát börtönbe kell ülni egy idegen országban az államrend elleni szervezkedésért, aztán már siratjuk is itthon, hogy milyen borzalmas sorsa van egy diktatúra börtönében. ahol mellesleg megházasodhat, ahol filmet készíthetnek vele, amely diktatúrából ki lehet “csempészni”.
        és már kész is a karrier. TV sztárriporter lesz, aki megható filmeket készít itthonról “elüldözött” ekkel, akik itthon éhen akartak halni, de ott kint megtalálták a boldogságot, a gazdagságot.
        Karriert építettek. Nyomorgó angoltanári státuszból felközdve magukat Párizsban házicselédnek, kizsákmányolt bankárból, Irországban exkluzív szállodában ” nem árulhatom el milyen munkakörben mert ez szerződési titok”nak, Lukszemburgban jól menő vállalkozó feleségnek, és bár anyagilag sokszorosát keresik mint itthon, de mégis úgy hazajönnének, csak változna meg itthon a helyzet, mert amit itt a Fidesz kormány művel az borzalom.
        Végignéztem a videókat 12 film, mind csupa sikeres ember, Dublintól Varsóig. Mindenhol éden az élet, csak itthon vár rád a nyomor.
        Csábitó lehetőség. Érdemes otthagyni az országot, érdemes kivándorolni. Gyertek ti is minél többen.
        Aztán uszitjuk itthon a népet, hogy a Fidesz kormény szézezreket öldözött el az országból
        Csak az az érdekes, hogy én meg a saját ismeretségi körömben nem találok egyetlen embert sem aki külföldre költözve milliomossá vált volna.

        Válasz
        • Tóducz

          Kedves Nyilas, Ambrus Attila bankrablóból is sztárt, példaképet varázsoltak “felelős” vezető emberek!

          Válasz
      • hÍMES TOJÁS

        László Ferenc (2018-02-28-n 08:40)
        Nem gondoltam, hogy Evo Moralesnek ( diktátor a “demokratikus” Bolíviában ) a Kárpát-medencében is van ÜGYNÖKE! De most kiderült, hogy egy eltökélt követője biztosan itt van LÁSZLÓ FERENC személyében. (Mindent ne higgyenek el Evo Morales ügynökének!)

        Az is látható több beírásban, hogy a féktelen és vak írigység sok ember gondolkodásán és véleményén ALAPOSAN ELURALKODIK. És az írigység e felfokozott mértéke mindig a MÉLY BUTASÁGHOZ kötődik. Tehát nem éppen felemelő itt olvasgatni… /!/
        Inkább hányingere lesz az embernek ettől a sok kizárólag az irigység által táplált vádaskodásnak. A valódi ismeretek hiányát is “áthidalja” az írigység!!!

        Válasz
        • Nyilas

          Kedves tojáska. Önnél vele született, vagy szerzett az értelemhiány?
          Vagy Hódmezővásárhely után úgy eluralkodott a hisztéria, hogy már mindenkire lő, aki felbukkan?

          Válasz
          • hÍMES TOJÁS

            Nyilas (2018-02-28-n 16:38)
            NYILAS-t itt (2018-02-28-n 15:41) névvel nem említettem. DE ÖRÜLÖK, hogy ÉRINTVE ÉREZTE MAGÁT.

          • Tóducz

            Kedves h.T., én a nicknevével érintem Önt, mert a rendes nevét, státusát, nem meri ide kibiggyeszteni, ne mind hivatalból hallucináljon!

        • Tóducz

          Kedves h.T., ha már hányingere is van, akkor ne itt kezeltesse, menjen kórházba. Ott majd ellátják más baját is!

          Válasz
        • László Ferenc

          Hímes tojásnak!
          Úgy tűnik maga nem Magyarországon járhatott iskolába, mert baja van a szöveg értelmezéssel!
          Ha nem vette volna észre, én csak a tényeket soroltam fel. Hiába próbálja Evo Moralest diktátornak beállítani – lehet, hogy azzá vált – de előtte nagy többséggel megválasztotta az országa lakossága – bár én ennek az embernek a nevét le sem írtam!
          Csak remélhetem, hogy aki ilyen válaszokat ír, egy tényeket leíró sorokra, azok már előbb-utóbb kihalnak. De addig is javaslom, vedd ki a munkásőr egyenruhádat a szekrényből, mert bele megy a moly!
          Az ilyen begyepesedett agyú, megvezetett volt munkásőrök ülnek a Gyurcsány előadásainak az első soraiban!

          Válasz
        • László Ferenc

          Hímes tojásnak kiegészítésül!
          Elnézést, csak az előző válaszom záró mondataként elfelejtettem: Hímes tojás ne keverje össze magát a Húsvéti hímes tojással – mert maga inkább egy záptojás! Aki (ami) bekeveredett a később kikelő, jó tojások közé! (ha netalán megint baja lenne a szöveg értelmezéssel, megmagyarázom: maga – mint záptojás, aki (ami) nem idevaló, a normálisan kommentelők közé!
          Ferenc

          Válasz
          • hÍMES TOJÁS

            László Ferenc 2018-03-01-n 08:36
            László Ferenc 2018-03-01-n 08:45
            “FERENC” első beírása után (2018-02-28-n 08:40) nekem úgy tűnt, hogy Evo Morales egyik “mindent tudó” ügynökével lehet dolgunk. De “FERENC” ez ellen nagyon tiltakozott.
            Ha “FERENC” nem Evo Morales egyik ügynöke, akkor csak gondolatolvasó lehet, aki egészen távoli fejekbe is belelát. Pl. bele látott Tóásó, Rózsa Flores, és Morales fejébe is, és leírta nekünk amit ezekben a fejekben látott. Ezeket nevezte el “FERENC” tényeknek.
            Aztán elolvastam szegény indulatos “FERENC” hozzám írott szenvedélyes agymenését. Úgy látszik, az én fejemet nem tudta elérni, és nem sikerült belenéznie… Ezért kénytelen volt “rögtönözni”, saját kitalációkra támaszkodni. Már tudhatom “FERENC” beírása alapján, hogy nem csak gondolatolvasó, hanem kicsit hasadt tudatú, hasadt indentitású kommunista is őkelme. De ezzel kizárólag neki kell megküzdenie.

          • Tóducz

            Kedves h.T., a tegnap is elfelejtette bevenni a gyógyszereit!

    • Szekely Attila

      Gergely ennyi ostobasagot hogyan lehet leirni?

      Válasz
    • Névtelen

      Nagyon igazad van!Még írj ilyeneket!

      Válasz
      • Tóducz

        Kedves Névtelen, kinek van nagyon igaza: Gergelynek, Sz.A.-nak, László Ferencnek? Mind a háromnak?

        Válasz
  4. antal m.

    A fenti cím felvetése egy érdekesség! ,,Holt nyelv,,-ek,- talán igen ókoriak lehettek, -rég túl van az emberiség fejlődése ezen! Most egy pár évszázadok alatt nem történhet meg, a magyar nyelv eltűnése, ha ezer év alatt nem ,,holt,,ki!
    Van valósága annak, hogy egyre minden nemzet szétszóródik a nagyvilágban és beolvadhat is a letelepedési helyeken- MÁS nemzetekbe!
    A LEGKÁROSABB AZ EMBERI BOLYONGÁSOKBAN AZ, HOGY NEM TUD ÖREGKORÁNAK MEGFELELŐ STABIL CSALÁDI KÖRT KI ALAKÍTANI!

    Válasz
    • Sorok-Soros

      Antal m. Eloszor is talan tobbet olvashatna, a vilag valtozasairol,es megertene,hogy ami evszazadokkal,ne is beszeljunk evezredekrol.teljesen kulombozik azoktol az idoktol. Az evszazadok soran Minden felgyorsult,a VALTOZAS is. Aztan a huszadik szazadban,foleg a masodik vilaghaboru utan olyan utemben (hogy nem abban a tersegben az egy masik problema) hogy ember legyen,vagy nemzet a talpan aki kovetni ,megvaltozni, atformalodni legyen kepes. Persze a legkonnebb visszautasitani mindent,ellene menni mindennek,mindenkinek,de az hova visz???? Az elszigetelodeshez,elmaradashoz,szegenyseghez. Ezen lehet vitatkozni,hogy jo,vagy rossz (ki ki a maga ertelmehez kepest),de lenyegesen megvaltoztatni nem lehet azok szamara,akiknek,sem gazdasagi,sem politikai,katonai,demografiai erejuk,tobbseguk nincs. Hogy ezt egyes politikusok kimagyarazzak,es az emberek vevok ra,az mas kerdes. Aztan lehet beszelni,igazsagrol,meg becsuletrol??,meg ki volt ott hamarabb,akarhol,mert az csak ures duma,mert bar sokan hangoskodnak,de az eg vilagon semmivel sem kerultek/kerulnek kozelebb ahoz amirol almodoznak,MERT A PENZ HATALOM,A HATALOM PENZ,es az diktalt es diktal a vilagon. Mi az hogy a oregkoruak nem tudnak oregkorukra kialakitani egy csaladi kort?? Ezt honnan veszi?? Oreg emberek,nok alapitanak uzletet,gyarakat,muhelyeket,munkahelyeket,csak vallalkozasi szellemet kell tamogatni,segiteni!!! Na az ami ott nincs egyelore,csak az irigyseg,meg az erdektelenseg,az elgancsolas,az ellehetetlenites,es lehet folytatni. Vannak csaladi,multimilliomos vallakozasok szamtalan. Ne itelje meg a vilagot a sajat kis korebol,mert nem ugy van.

      Válasz
      • Tóducz

        Soros Dzsó, megint bele tetszett szellenteni a nullás lisztbe?

        Válasz
  5. Sorok-Soros

    Na az okos tojas,mar migrans szakerto lett. Laszlo David is csak azokrol irhat akikkel beszelgetett. Valaki eljon Amerikaba,vagy Kanadaba,es elbeszelget egy par emberrel,es abbol mindjart alkot egy velemenyt,hogy a tobbseg mit erez,vagy mit nem. A tojas tovabb viszi,hogy egy migrancs soha nem fog magyar lenni,ha M.O.-ra emigral. Hany ezer hires emberbol lett MAGYAR aki od emegralt? Az igazsag az,hogy az ilyen tojasok,nyilaszok,sracok,meg Istentudja milyen ketes emberek akarjak elhatarozni,ha valaki nem ert egyet az o leszukult fajgyulolo,naci,antiszemita stb megrogzodesevel. Hanyszor talakoztam ilyen emberekkel itt is,olyannal is aki otthon nagy komonista volt,mondta is ,hogy hat kellett a megelhetoseghez. Aztan O persze kapott utlevelet a latogatasra,es lemeradott. meg meg sem szaradott a konyorgesen a tinta,hogy itt maradhasson,es maris ki akarta volna kergetni innen is csaknem mindenkit.Azonnal nagy Magyar lett itten,allandoan ciganyozott,zsidozott,olahozott.Persze megkerdeztem,hogy milyen baja van ezekkel az emberekkel? Azonnal jott a valasz amit itt is sokan hangoztatnak,hogy hat Te milyen magyar vagy?? Te szereted Oket? De megmagyarazni nem tudja,hogy O miert gyuloli. Igen egesz biztos vagyok benne,hogy ha igy folytatja az elbutitott emberek legtobbje,akkor valoszinu,hogy a magyar nyelv es a nemzet kihal. Mert az ilyen tojasos eszjarasuak mind tobben es tobben vannakakik mindenkit kizarnak a nemzetbol,ha nem az ok hulye eszjarasat veszik at. Az erdekes az,mert nagyon sok emberrel hozott ossze a sors,nagyon sok Roman nemzetiseguvel is,es beszelgetve veluk,soha nem tagadtam,hogy magyar vagyok Erdelybol. Egyik sem nezett le,es azt mondta,hogy ( nu conteaza,ca tot esti de al nostru. Nem szamit mert ugy is a mienk vagy. Nem volt olyan M.O.-gi magyar aki nemszurta oda,hogy A te romanmagyar vagy. Dolgoztam a kocsijan es ,a szabalyok ertelmeben ne lehetett a muhelyben,es szoltam neki,hogy nem allhat mellettem,mire azt felelte,hogy nem mozdulnak el a fiaval,mert ISMERUNK MI TITEKET. Nem fogsz te minket megcsalni. A tulajdonoshoz kellett forduljak,aki kitiltotta a muhelybol orokre. Na igy allunk a nagy testveriseggel.

    Válasz
    • Nyilas

      Na, végre magára talált Soros Joe.
      Aki nem ért egyet az agymenéseivel az antiszemita.
      Kedves Joe.
      Csak úgy mondanám önnek. Kétes embernek, kétes elemnek itt legfeljebb önt lehet nevezni, akinek soha nem volt hazája csak lekhelye, aki ott volt otthon ahol többet fizettek, és aki olyan ideológiát szólgált ki, amely jobban honorálta a szolgálatát
      Nem lett sehány hires emberből sem MAGYAR, de sok idegenből lett jó magyar, aki magyarként hires lett. Nagy különbség, de ezt ön honnan tudná.
      Összejárnak önök Kanadában, is régi jó román kommunisták, vagy csak véletlenül futottak össze?
      “( nu conteaza,ca tot esti de al nostru. Nem szamit mert ugy is a mienk vagy.”
      Ezt mi sem vitatjuk Joe. Jól ismerhették önt.

      Válasz
      • Sorok-Soros

        Na itt a pelda,hogy Joe-t nem lehet elfogadni,mert elment es megtagadta a hazat. Mar melyiketmert megha elsem ismeri En ROMANIABAN ELTeM,es a Mai napig ROMAN ALLAMPOLGAR VAGYOK!!! Na akkor melyik hazamat hagytam ott es ,hol nem volt otthonom??? Egyebkent Meg Romaniaban is ugy irtak a hivatalos okmanyokban,hogy Cetatenia Romana,nationalitatea maghiara. Na mindentudo nyilas,ijjjasz,vagy akarmi,en nem voltam soha kommunista,sem fasiszta,sem fajgyulolo,es akkor mar nem lehetek MAGYAR,vagy ez mar kizaro ok??

        Válasz
      • Sorok-Soros

        El ne felejtsem,hogy mindennap ujra es ujra,bebizonyitjak a szuklatokoruseguket,mert ebbol a beskatulyazott gondolkodasukbol nem kepesek kibujni. Semmi mast nem tudnak felhozni csak azt,hogy valaki komonista,vagy szekus,vagy beepitett,vagy fiztett ugynok,ne felejtsem el hogy Soros berenc,magyarellenes,kitantorgo,ferges,es lehet egy oldalt irni arrol ami a szuk gondolkodas modjukba elfer. Mert ugy vannak mint gyermekkoromban,hogy egy papirbol a gyermekek vagtak egy kereszt fotrmaju alakut es fogtak negy cserebogarat,leteptek egyik hatso labat,gombostuvel a paiprhoz rogzitettek,azt pedig egy palcara a kozepen aztan elinditottak,es a szerencsetlen bogarak repultek es forogtak korbe es dongicseltek. Nekem nem engedtek,mert megmagyaraztak,hogy az is egy eloleny,azt sem szabad kinozni. Na ilyen a gondolkodasuk,es egyreszeszuk igy is szeretne tartani a nemzettarsait ha nem egyezik az ok meggyozodesukkel. Egyikuk sem ismer,de azert ketsegbevonjak a tudasomat,az embersegemet,a nemzetisegemet,a becsuletemet,es vakaroznak,hogy nem fajgyulolok,antiszemitak,holtt allandoan hangoztatjak,es szemely szerint engemet is legszivesebben eltennenek labalol ha tehetnek. Nem is egyszer irtak le itt ezen az oldalon. Eszeben sem jut egyiknek sem,akarkit is elfogadni,mint embertarsat. Nem veszik eszre,hogy a meggyozodesukkel,sehova sem jutottak mar 800 eve,hogy neki akarnak menni a vilagnak,ide-oda allnanak,mindig valakit okolnak a sikertelensegeikert,es irigyelnek mindenkit aki sikeres lesz valahol mashol ahol nem tamadjak mindennap,ahol nem alazzak meg minden percen,csak azert mert ott erzik a hatuk mogott a hatalomnak egy ici-pici ujacskajat amelyik magukat kicsavarja mint a citromot. Hany evet akarnak meg varni,hogy jobb legyen a helyzet,ahol az embereket elismerik egyenjoguaknak,es foleg EMBERNEK,mert peldaul Nyilas,vagy Szekel,vagy Tojas neni szerint hazug,nemzetellenes,komunista allat vagyok. De nem csak en,hanem mindenki mas aki vele nem ert egyet. De sebaj,mert a valasztas is lejar es epithetik tovabb a mit is? Hat a nemzeti kormanyt,aki megakadalyozza,hogy nem kell egyenek piritott bogarakat,meg nyuveket. Majd lesz boven piritott loszar,mert az nagyon dietas.

        Válasz
        • Nyilas

          Kedves Joe Soros.
          Én többször leírtam már, hogy szórakoztat az ostoba hőzöngése. Szórakoztat, de egyben sajnálom magát.
          Olyan ön, mint a tehetségtelen bohóc, aki kínosan akarja szórakoztatni a közönséget, de érzi maga is, hogy nem jönnek be a poénjai, ezért csak kínlódik, a közönség pedig kínosan nevet rajta, mert a bohócon nevetni kell.
          Vegye már észre, hogy senki nem veszi önt komolyan. Himes Tojás esetleg aki hosszú semmitmondó cikkeket ír, az ön mondanivaló nélküli panaszáradatára. Mert lássa be, hogy az ön mindenhez hozzászóló, és mindenhol csak az itthon élőket alázni próbáló, lekicsinylő, és a saját öntömjénezésével tele írásaira adott pár szavas válaszok irónia a szenvedésére. Ítélet egy szerencsétlen, önmagára nem találó, a világban helyét nem lelő, megkeseredett ember felett, aki úgy próbál helyet találni valahol, hogy közben sikerül mindenki megvetését magára vonni.

          Válasz
    • Tóducz

      Soros Dzsó, van egy olyan érzésem, hogy Önt a szeku delegálta Ámerikába még anno és ott felejtette.

      Válasz
      • Sorok-Soros

        Azt nem tudom,hogy milyen erzesei vannak Toducz,csak csodalkozom,hogy az erzeseire tamaszkodik az ertelme hianyaban.

        Válasz
        • Tóducz

          Soros Dzsó, ez nem volt valami meggyőző és kimerítő válasz!

          Válasz
    • ez van

      Még mindig nem válaszolt Joe. Az unokájával milyen nyelven beszél?

      Válasz
      • Sorok-Soros

        Ez van,sajnos,hogy ennyi ertelmessege van,hogy ilyen kerdeseket tesz fel. Maga a magyaron kivul,meg milyen nyelven kepes az unokajahoz szolni. Ketlem hogy akarmilyen nyelven kepes kommunikalni akarkivel.

        Válasz
        • ez van

          Még mindig kerüli a választ. Az unokáimmal bőségesen elég anyanyelvükön, magyarul kommunikálni, a más nyelvek ismerete a más nyelvűekkel való kommunikálásra szükségeltetik. Természetesen, önnek jogában áll unokáival idegen nyelven beszélgetni, ha nem ismerik a magyart.

          Válasz
          • Sorok-Soros

            ez van,kinek kepzeli magat? Inkvizicios vallatonak,esetleg Gestapos pribeknek,vagy komcsi verolegenynek? En kerdeztem,hogy maga vagy Toducz vagy akarki,milyen nyelven beszel a csaladban? Ugy beszelunk ahogy erjuk,es aszerint hogy ki van a korunkben.Mert nekunk termeszetes,hogy beszeljuk mindharom nyelvet,termeszetesen a legtobbet angolul,hiszen az a kozos nyelv a masnyelvuekkel akikkel erintkezik a nap mint nap. Nem ertem,hogy miert tulajdonit akkor nagy jelentoseget neki,mert nem csak azon mulik hogy a nemzetiseget megtartsa,hogy ne legyen kepes masokkal komunikalni. Inkabb arra kellene torekedjen,hogy anyanyelvi szinten beszeljen mas maganak hasznara vallo valo nyelvet.

          • Tóducz

            Kedves , drága Soros Dzsó, idegroham, toporzékolás: inkvizíció, gestapó, télapó, verőlegény? Na gyorsan nyugtató injekciót intrabénásan! Csak azt nem tudom, hogy marhaságait miért nem írogatja a transindexere, mert oda valók lennének, s ott szeretettel fogadnák, úgy a portál csinálói, mint az olvasói is. Itt érhetik meglepetések. Vigyázat agyvérzés veszély!

          • Sorok-Soros

            ez van! nem kotelezhet senki semmire a demokraciaban,ha ertene is,hogy mi a demokracia fogalma. Persze a maga es hasonloak felfogasa szerint nem is kell megtanulni egy masik nyelvet ugye? es ha maga nem kepes mas nyelven komunoikalni akkor mas se tegye? Szinte minden heten a bevasarlasaink alkalmaval elmegyunk egy hazai uzletbe vasarolni,es az egyik eladono Udvarhely-i szarmazasu. Mindig panaszkodik a felesegemmnek,hogy megalazzak,kis fizetest adnak,mert megtehetik!!! Miert ? Kerdezte a felesegem,hogy akkor miert ulsz itten,miert nem mesz el egy mas nagyobb uzletbe dolgozni? Hat nem tudok annyira angolul,mert nem forog a nyelvem!!!! Husz-huszonot ev utan sem? Miert? Azert mert nem akarja megtanulni az orszag nyelvet,hogy ervenyesuljon, de minden osszejovetelen ahol a mellveregetes megy ott vannak,mert mint mondta,ott toltodnek fel. Ugye ,, ez van,,hogy azok az okosak maga ,meg egy par alak szerint. Persze,hogyha csak kapalni akar,vagy sancot asni,vagy sepregetni,mosogatni,nem is kell tudni mas nyelvet. De attol lehet buszke es le is nezheti Joe-t. Joe tud magyarul is romanul is angolul is es mindharom nyelven van diplomaja,sot a negyediket is valamennyire beszeli a nemetet. A gyermekeim is beszelik mind a negy nyelvet es egyetemet is vegeztek angolul!! Aztan,hogy az unoka milyen nyelvet akar elsajatitani az angol mellett azt majd eldonti. Ugyhogy okoskodhat tovabb,es Toducz is,es kivancsi vagok,,csak kivancsi,,hogy a gyerekei,majd az unokai,ha ott fognak elni,akkor hogy fognak hozzallni?? Nem erdemes megtanulniuk az orszag nyelvet ahol elnek??? Maga vagy Toducz lebeszeli oket? Egyebkent mi koze van hogy ide,vagy akarhova irok? Semmi!! Ha Tokos ur nem fogadja el akarmikor kitilthat,de nem maga,vagy masok Kapis.

        • Tóducz

          Soros Dzsó, még mindig nem válaszolt a kérdésre. Nagyon olyan ember válasza, aki megszokta, hogy csak ő kérdezhet!

          Válasz
          • ez van

            Csupán annyi Joe, hogy a cikk címe kötelezné Önt, ha hozzászólt, hogy a nyelvi problémáit ne kerülgesse.

          • ez van

            Na, Joe, hogyan tudott ilyen pillanatok alatt a”migráns” szeretőből “migráns” támadóvá válni? Ja, úgy ahogy megveti az itthon maradtakat. Még egy pár hozzászólással előbb arról értekezett, hogy a zöldhatári beáramlók, terület és honfoglalók, fellendítik az országot, segíteni kell őket. Attól függetlenül, hogy nyilvánosan megtagadják az illető ország kommunikációs és hivatalos nyelvének megtanulását. Most meg arról értekezik, a felvetett kérdésemre adott válaszában, hogy földije (megkérdőjelezhetem, hogy földije-e?) nem érvényesül, mert nem bírja eléggé az ország nyelvét. Nem érez kijelentései között ellentmondást? Mert én igen, annak ellenére, hogy nincs három, különböző nyelveken kiállított diplomám. Kimerítő (és fárasztó) válasza meggyőzött, hogy Ön és családja elveszett a magyarság számára. Lehet, ha sokaknak nem is hiányzik, de akkor is kevesebben vagyunk. S ez, fájó, meg az is, hogy ezt propagálja a még itthon maradottaknak. Ezt magyarul hazaárulásnak nevezik és eleink akasztással jutalmazták. Különben Amerikában is. No, Isten önnel, majd Péter bácsinál (odafenn a kapuőrnél) elmesélheti feloldásra várva, hogy mindezt miért is csinálta.

          • szentgyorgyi

            Dehogynem válaszolt ,csak nem figyelnek . ” Aztan ,hogy az unoka milyen nyelvet akar elsajatitani az angol !!! mellett azt majd eldonti.” Itt már nagy esélye van a magyar nyelv holtvágányra való terelésének. Ezért kardoskodik S Joe a demokráciája és igaza melett. Egyébként Nyilas bővebben elemezte az S Joe jelenséget.

    • hÍMES TOJÁS

      Sorok-Soros (18-02-27-n 15:41) “SOROS-JOE” írta: “”…Tojás tovább viszi a gondolatot, és állítja hogy egy migráns soha nem válik magyarrá, ha M.O.-ra emigrál. Hány ezer hires emberből lett MAGYAR aki oda emigrált?””
      “SOROS-JOE” visszaél a MIGRÁNS szóhasználattal. Erre alapozza a NAGY ÁTVERÉSÉT. De mi ne hagyjuk magunkat!
      A szó nemzetközi és eredeti jelentése szerint AZ IS MIGRÁNS, aki Nyíregyházáról Budapestre költözik.
      De manapság a magyar nyelvhasználók Magyarországon a “migráns” szót kizárólag azokra mondják, akik népvándorként papírok nélkül átszöknek a zöldhatáron.
      Ebben a mai értelemben használva a migráns szót próbáljuk meg összeszedni a magyarországra érkezett MIGRÁNSOK KÖZÜL AZOKAT, AKIK HÍRESEK VOLTAK vagy LETTEK!!!
      Egy olyan migránsról tudunk, aki 1015-ben áthaladt magyarországon, majd egy év múlva Franciaországban terroristaként tobbedmagával robbantott, gyilkolt. Magam erről az egy HÍRES migránsról tudok.

      Sanos “SOROS-JOE” a távolban élve már elfelejtette, hogy hétköznapi magyar nyelv sokkal árnyaltabb mint az angol. Ezért magyar emberek a Kárpát-medencében NEM NEVEZTE és ma sem NEVEZI MIGRÁNSNAK azt a külföldről érkezőt, aki tanulni, dolgozni, vállalkozni, házasságot kötni régen érkezett, vagy most jött a Kárpát-medencébe. A hivatalos nyelv bevándorlónak, vagy letelepülőnek nevezi. DE SOHA SENKI NEM TITULÁLJA az új letelepülőt MIGRÁNSNAK. Mert tiszteljük a külföldről LEGÁLISAN (ellenőrizhető személyazonossággal) érkezett letelepülőket. Ezért nem sértjük meg őket a “migráns” elnevezéssel.
      Megint egy újdonság “SOROS-JOE”nak, amit meg kellene tanulnia.

      Válasz
      • lászló Ferenc

        Záptojásnak! (magát hímes tojás-nak jegyzi)
        Úgy tűnik nagyon a lelkivilágába trafálhattam a munkásőrséggel, mert elég hosszú ideig gyógyította magát! Most újra felbukkant – és sajnos, megint hülyeségeket írt. Hiába na, a Foxi Maxi iskolában csak erre jutott. Jobban tenné, ha kérné a háziorvosát, utalja be a pszichiátriára, ott kiváló orvosok vannak. Ha pedig hatástalanok lennének a gyógyszerek – mert annyira megfertőzték a kommunista tanok – akkor még mindig ott van a gumi szoba….
        De az már a vég! Záptojás, gondolkozz el azon, érdemes-e egy-egy kommentre olyan retardált válaszokat adni, mint ami a káposztalével tele fejedből kipattan!
        Mert arra csak ilyen válaszokat várhatsz!
        Ferenc

        Válasz
  6. Dobai

    Ez olyan nesze semmi, fogd meg jól cikk. Há hunét jüsz, s merre
    tartasz ember? Ennél még Andrew Tóducz v. Joe Soros is
    jobbat ír pedig mindketten bal-(kezüek) és eléggé húzatosak.

    Válasz
    • Tóducz

      Üdv. Dobai úr, rég nem tetszett köztünk járni, csak nem volt beteg?

      Válasz
  7. hÍMES TOJÁS

    Idézet fentről: “Ha meg akarunk maradni, túl kell lépnünk a politikai posványon, ideje elkezdeni gondolkodni a jövőnkről, és magunkba kell néznünk.” — Tipikus semmitmondó bülbül szöveg.
    Magam érzek a cikkben László Dávidtól eredő némi sunyi sugallatot arra, hogy “a rendelkezésre bőven álló” migránsok befogadásával kellene elkerülnünk az elfogyásunkat. Ezt nyíltan nem mondja ki, de sugallja. Ez a Simicska által gründolt Magyar Nemzetben megjelent nyílvánvaló HÜLYESÉG!
    A magyarságot észak-afrikai és közel keleti népségek befogadásával MEGMENTENI teljes KÉPTELENSÉG. Ilyen ostoba “ötlete” annak az Orbánt gyűlölőnek lehet, aki imád graffitizni az “Orbán egy geci” szöveggel.
    Legelőször Szlovákiában nyomták teljesen a víz alá az egy tömbben élő magyarságot. Ott annyira sikeres a megfélemlítés, hogy a magyarok sok esetben önvédelmi céllal megtagadják magyarságukat. ENNYIRE FÉLNEK a szlovák agresszoroktól.
    A következő hely ahol megfigyelhető, vagyis követhető a tömben élő magyarság lenyomása, elnyomása és az adott területen többségi népcsoport kisebbséggé tevése a Székelyföldön fog megmutatkozni és bekövetkezni. Székelyföldet szép lassan a románok “foglalják el”. Ahogy Nyugat-Európát a migránsok. Az utóbb említett folyamat még annál is borzalmasabb lesz, mint ami Székelyföldön történik majd./!!!/
    László Dávid faramuci, körmönfont sugallata ha alaposan megvizsgáljuk, akkor ÁLTALÁBAN MAGYARELLENESNEK minősítendő.
    MERT:
    1. Ha nem lehetséges(?) Székelyföldet magyarnak megmenteni, akkor a székelyek asszimilációjánál a magyarság egésze szempontjából jobb, ha Magyarországon magyarok maradhatnak. Ezt talán még a székely Tóásó is felfogja, és belátja. Egyelőre semmi jele annak, hogy a székelyek képesek megvédeni a a pénzzel kipárnázott román “honfoglalóktól” a területüket.
    2. A tömegesen, ellenőrizhetetlenül, papírok nélkül érkező migránsok tömeges befogadása Magyarországra a magyarság gyors szétverésének, Magyarország felszámolásának legjobb módszere lenne. Mert:
    a/ a migránsok befogadása, teljes ellátása rendkívül költséges, a most éledező magyar gazdaság beleroppanhat
    b/ az érkező migránsok (tessék körülnézni Ny-Európában!) NEM akarnak franciává, németté, stb. válni! Tehát bizonyára magyarrá éppen úgy nem válnának!

    Az lenne a legjobb, ha László Dávid őszintén és világosan leírná, hogy mi volt a valódi célja a cikkével./!!!/ És megindokolná, hogy miért képviseli azt a célt???!!!

    Válasz
    • Tóducz

      Ne huhogjon és ne jósolgasson kedves h.T., úgy látszik, hogy nem látta a tegnap este Bencsik András, Demokrata főszerkesztő, intelmeit az Echo tévében. Lemaradt az ideológiai kiképzésről!

      Válasz
      • rokafi

        Nem intelem az, hanem a sunyi lakaj ujabb helyezkedesi probalkozasa, meri fel a helyzetet, vesz eseten merre vegye az iranyt.

        Válasz
        • Tóducz

          Kedves rokafi, hová, hisz az MSZMP-és Népszabadságból jött ő is és Bayer is a jobb oldalra? Vissza a nem létező Népszabadságba?

          Válasz
      • hÍMES TOJÁS

        Tóducz írta (2018-02-27-n 10:17) “”Ne huhogjon és ne jósolgasson…”” — “kérte” TÓDUCZ.
        TÓDUCZnak láthatóan romlik az állapota. Eddig csak az olvasott szöveg megértésével volt gondja. De most úgy tűnik, a HALLHATÓ magyar szöveg megértésével is gondja van. Szomorú.

        Válasz
        • Tóducz

          Irány a kórház kedves h.T., ott segítenek a bajain! Nagyon feléledt a hódmezővásárhelyi helyzet által előidézett letargiájából!

          Válasz
          • hÍMES TOJÁS

            TÓDUCZ ÍRTA: (2018-02-28-n 17:06) “”Nagyon feléledt a hódmezővásárhelyi helyzet által előidézett letargiájából!””

            TÓDUCZ képtelen megérteni ami Hódmezővásárhelyen történt. Hódmezővásárhelyen NEM a magyarországi globalista ellenzék győzött. De ezt TÓDUCZnak elmagyarázni reménytelennek tűnik…
            Akit érdekel a magyarországi helyzet, az inkább itt olvasson:
            https://www.erdely.ma/financial-times-a-baloldalon-elvesztette-a-valasztok-bizalmat/

          • Tóducz

            Kedves h.T., ne tessék félre csépelni és menekülni a valóságtól, az “első két dolga” az új “jobboldali” hódmezővásárhelyi polginak az volt, hogy kitette a városháza honlapjára a Tiborcz-Lázár szerződést és átrándult a szegedi globalista Botkához, hogy egyeztessenek az április 8-i országgyűlési választásokon való teendőkről!

    • Gorcsa

      Érdekes tisztelt Hímes Tojás! Mármint a meglátása. Ugyanis alig olvastam el valami tíz (vagy még annyi se) sort a cikkből, s nekem is olyan kellemetlen érzésem támadt, mintha a hátam viszketne, s nem tudnám megvakarni. Vagy – hogy közérthetőbb legyek – hogy itt valaki cinkelt kártyákkal játszik. Vagyis ugyanaz a sunyiság, amelyet ön is érez, nem is nehéz, mert szinte süt belőle. Olyan csúnya, síkos, csúszómászó érzése lesz az embernek tőle.
      Valaki nagyon AKAR valami lenni, de sem azt nem tudja, hogyan, sem azt, hogy mi. Abba is hagytam az olvasását. Olvassa más! Akinek – mert ilyen is lehetséges – tetszik.

      Válasz

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük