Román kormányfő: a helyreállítási terv vétózása negatívan érinti az egész Európai Uniót

Fotó: Facebook

Ludovic Orban román kormányfő szerint a helyreállítási terv Magyarország és Lengyelország általi vétózása hátrányosan érinti az egész Európai Uniót.

A Bukarestben kisebbségben kormányzó liberális kormány miniszterelnökét az AFP francia hírügynökség kérdezte a témáról: a vele készült interjút pedig csütörtökön a román Agerpres is idézte.

Ludovic Orban úgy vélekedett: minden uniós – köztük minden magyar – állampolgárnak érdeke a helyreállítási terv mielőbbi elfogadása, hiszen ez az európai finanszírozás „a gazdasági talpraállás egyik alappillére”, és bármilyen halasztás hátrányosan befolyásolja a polgárok életminőségét.

Orban elutasította a magyar és lengyel érveket, mondván, hogy „a jogállamiság érvényesülése minden adófizetőnek biztosítékot jelent arra, hogy a pénzt korrekten költik el” – írta az AFP. A francia hírügynökség felidézte, hogy korábban Románia is brüsszeli támadások célpontja volt, amikor a 2017 és 2019 között kormányon lévő szociáldemokraták „vitatott” reformot hajtottak végre az igazságszolgáltatás terén. Bukarest álláspontja azonban radikálisan megváltozott a kérdésben 2019 novemberében, amikor a módosításokat ellenző liberális kormány került hatalomra – tették hozzá.

Az AFP a magyar és román miniszterelnök nevének hasonlósága miatt olykor felmerülő félreértésekről kérdezte Ludovic Orban álláspontját. A román kormányfő szerint főleg az európai unióhoz való viszonyulásuk különbözik.

„Az emberek tetteink, döntéseink, az Európai Unióban tanúsított álláspontunk alapján kell megítéljenek, aminek az unió egységét, intézményeinek működését kell szolgálnia. Úgy kell befolyásolnunk az európai szinten hozott döntéseket, hogy azoknak valamennyiünk számára kedvező hozadéka legyen” – mondta Ludovic Orban az AFP-nek adott interjújában.

A román vezetők az ország újjáépítését lehetővé tevő „hatalmas lehetőségként” üdvözölték a júliusi EU-csúcson született megállapodást, amely szerint a válság hatásainak enyhítését célzó helyreállítási alapból és az Európai Unió 2021-2027-es költségvetéséből együttesen mintegy 80 milliárd euró jutna Romániának.

Az uniós költségvetési csomag ellen emelt magyar vétót Orbán Viktor szerdán azzal magyarázta: objektív kritériumok hiányában és a jogorvoslat lehetősége nélkül nem lehet az Európai Unióban a tagállamokat büntető eljárást alapozni a jogállamiságra hivatkozva. Az elmúlt évek bevándorlási vitái során a jogállamra hivatkozás jogi helyett politikai és ideológiai eszközzé vált, ma Brüsszelben csak azt az országot tekintik jogállamnak, amelyik beengedi a migránsokat a hazájába – mutatott rá.

„Véleményünk szerint Európa egységét aláásó súlyos hiba lenne a pénzügyi, gazdasági kérdések politikai vitákkal való összekapacsolása. Bármely új, tagállamokat büntető mechanizmus bevezetése csak a szerződések egyhangú módosításával lehetséges” – közölte álláspontját a magyar kormányfő.

Baranyi László / MTI

40 hozzászólás

  1. K E

    Nem mondom “tisztelt Orban Lajos” mert nem lehet önt tisztelni ezért az állásfoglalásért. Kinek jó ez ?
    Ă Magyar-Román kapcsolatoknak, sőt Europának biztos nem.

    Válasz
  2. Dr. András Varga

    A z EU-Bizottság jelentése a jogállamiságról a tagállamokban minden EU állampolgár számára hozzáférhető és a saját anyanyelvén olvasható. Nem kétnyelvü, hanem soknyelvü utcatábla. ahol mindenki megtudhatja, hogy hol van.

    A jogállamiság helyzete az Európai Unióban
    {SWD(2020) 300-326}Brüsszel, 2020.9.30.
    COM(2020) 580 final
    2020. évi jogállamisági jelenté

    Válasz
    • Mikulás

      Az EU Bizottságnak pontosan akkora erkölcsi súlya van, mint ahogy a Kárpátia dal mondja:

      “Beszéltek itt össze-vissza,
      Bolond szavát bolond issza!”

      (Egyszerűen senkik vagytok című dal)

      Egy rakás senki, akik ha most azonnal ki lennének rúgva a zsíros állásaikból, az lenne jobb az Európai Unió számára.

      Válasz
  3. Dr. András Varga

    Köszönöm a hozzászólásaikat és a kulturált hangnemü nézeteik közlését. Minden beírásra nem tudok válszolni, de megpróbálom kiegészíteni 2020 11. 22. 20:51 írasomat.
    Az EU-nak olyan mechanizmusokkal kell rendelkeznie, amelyek biztosítják alapvető értékeinek, mint a jogállamiságnak, a demokráciának és az emberi jogoknak való betartását. Az egyes tagállamok az Unióhoz történt csatlakozásukkal bizonyos mértékben lemondtak nemzeti önállóságukról. A törvényhozásnál nemcsak a nemzeti alkotmányt kell figyelembe venni, hanem az Európai Alaptörvényt is. Az EU Felülvizsgáló Bizottság 2020 szeptember 30-i jelentésében krtizálja azokat a tagállamokat, amelyek hiányosan biztosítják a Bírósagok függetlenségét. Sorrendben: Lengyeloszág, Magyarország, Bulgária, Románia, Horvátország és Szlovákia.
    Ami a médiák szabadságát illeti: a kormányoknak nem szabad elvágni az információt a kritikus médiától.
    Ami a korrupciót illeti: a Bizottság kritizálta Bulgária, Horváthország, Csehország, Magyarország, Málta és Szlovákia tagállamokat. (Csak mellékesen megjegyzem, hogy én magam a Brüsszel ARD Studiójától jutott tudomásomra, hogy egy 65 milliós Euros EU-pénzt, amelynek rendeltetése az utcai lámpák kiépítése volt, a magyar kormányfő a megbizást családon belül a saját vejének adta). A COVID-19 Pandemie a tagállamok és a legtöbb család anyagi biztonságát erősen megingatta. Az EU ténylegesen nem milliárdok, hanem sok-sok billió Euro szétosztását tervezi. Komoly gondok vannak azokkal a tagállamokkal, ahol a korrupciós index magas, mert a pénz a rászorultakon kell, hogy segítsen és nem szabad a hatalomhoz közelállókat gazdagítania.
    Talán meg lehet érteni, hogy a jogállam erősítése egyben az európai állampolgárok jogbiztonságát is jelenti.

    Válasz
    • antal m.

      ,,Korrupció,, erre figyeljenek!: / …,,65 milliós Euros EU -pénzt, amelynek rendeltetése az utcai lámpák kiépítése volt, a magyar kormányfő a megbízást családon belül a saját vejének adta/.—idéztem fentről.
      Személyesen ez nekem, — teljesen hihetetlen! ! !

      Válasz
      • Dr. András Varga

        Kedves antal m.
        elfelejetettem megírni a forrást:
        magyar nyelvre fordítva:
        “Hogyan osztja el Orbán Viktor az uniós forrásokat a barátok és a család számára, Helga Schmidt, ARD rádióstúdió, Brüsszel, 20.07.20 05:27”
        Ha tovább hitetlenkedik tessék telefonálni:
        B – 1040 Brüssel Tel.: +322 / 23 59 410 (német, francia vagy angol nyelven)

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Dr. András Varga, az ARD német közszolgálati libernyák rádió hazudozik Magyarországról és jelenlegi rendszeréről. Bezzeg Romákiáról és a romákiai állapotokról egy szót vakkant, amióta Nicolae Ioanis az államelnök és miniszterelnök is egy személyben. Nem nagyon dicsekedett az ARD, hogy a szebeni polgármestersége alatt milyen lakáspanamákat bonyolított le. A brüsszeli bürokraták a spekuláns “filantróp” kottájából muzsikálnak!

          Válasz
          • TÓDUCZ

            …egy szót se vakkant…

        • antal m.

          Tisztelt Dr. András Varga!
          Köszönöm a pontosításait. Megértettem Önt! Az ARD rádióstúdió, hiányosan és sértően közölt! Akkor lenne megbízható a közlés ha az a pontosan … ,,65 milliós Euró EU-s pénzt,, felosztotta volna személyek nevére,/ veje, barátja,villany– gázszerelőknek, stb./ és a megfelelő pénz összegekre is, / fel kellett volna tüntetni látványosan/ minden személyre, hogy kik és mennyi pénz kaptak! Ne feledje, a rokonoknak is joguk van részesülni lehívott alapokból! Végül, minden vállalkozónak törvényesen el kell számolnia a felvett összeggel!
          Tehát, alaptalanul-hibátlanul nem jó vádolni, senkit! ! !

          Válasz
        • Mikulás

          Ami a családi panamákat illeti, itt van egy amerikai példa ami nagyon fontos az Európai Unió közel keleti háborúi számára is:

          Kik vásároltak több tízmillió dollár értékben “put” típusú részvény opciókat 2 utasszállító repülő cégre, az American Airlines és United Lufthansa cégekre, néhány nappal a 2001 szeptember 11-i terrortámadások előtt?

          James Corbett kiderítette, az egyik muksó a Bush elnök családjának embere volt, a másik pedig Dick Cheney alelnök volt kollégiumi szobatársa.

          Tehát ők tudták előre, hogy pontosan ez a két repülőcég lesz érintve néhány napon belül valamilyen eseményben, ami miatt pontosan ennek a két cégnek, és pontosan néhány napon belül, zuhanni fognak a részvény árai. Namármost például Dick Cheney szobatársa 50 millió dollár értékben vásárolt opciót, és abból a pénzből az utolsó vasat is elvesztette volna, ha nem következett volna be a terrortámadás, és nem zuhantak volna a részvény árak. Így viszont, mivel a részvényárak néhány napon belül nagyot zuhantak, valószínűleg megtízszerezte a pénzét. Vagyis, 50 millió dollárból 500 milliót csinált néhány nap leforgása alatt.

          Nem rossz fülese lehetett, se a Bush elnök családjának, se Dick Cheney alelnöknek!

          Óh, de az Európai Uniót mindez nem érdekli, pedig erre a terrortámadásra hivatkozva indított Amerika oldalán Európa is háborút a muzulmán világ ellen, a muszlimok lettek a bűnbakok, és 27 millió ember halálát okoztuk a közel keleten kirobbantott háborúinkkal 2001 óta.

          De az Európai Uniót nem érdekli, hogy nyilvánvalóan az egész terrortámadást a Bush-Cheney kormány követte el, hogy bennfentes létükre nagy pénzt kaszáltak a tőzsdén, a háborúba küldött EU országok pedig több ezer katonát koporsókban hoztak haza Irakból és Afganisztánból, köztük több tucat magyar és román katonát is.

          Na ezért mondom ezekről az EU mitugrászokról, a Kárpátia együttes szavaival, hogy

          EGYSZERŰEN SENKIK VAGYTOK!

          De a “nemzeti” Fidesz kormányról ugyanez a véleményem. A Fidesz kormánynak Nemzetközi Bűnügyi Bírósági pert kellene indítania, mert Amerika hazudott és Magyarországot is bele ugratta a hazugságra épített háborúiba Irak és Afganisztán ellen.

          Válasz
  4. Mikulás

    Az Európai Unió filozófiai alapjait két mélyen katolikus politikus fektette le, Konrad Adenauer és Robert Schuman. Adenauert a náci rendszer házi őrizetbe helyezte 1933-ban, mert katolikus német gondolkodó létére ellenezte a náci ideológiát. Schuman pedig Luxemburgban született, francia katolikus államférfi volt.

    A közös Európa KATOLIKUS eszméje, amit Schuman és Adenauer megfogalmaztak, kezdettől fogva sokkal többről szólt, mint az Európai Szén és Acél Közösség, vagy az Európai Közös Piac. Itt, az Első és Második Világháborúk romjain körül tekintve, az egységes keresztény filozófiai és erkölcsi alapokra épített Európai Civilizáció feltámasztása volt a cél, mint EGYEDÜLI LEHETSÉGES GYÓGYÍR egy Harmadik Világháború ellen. Tehát az egész gondolatmenet mélyen keresztény, sőt mélyen katolikus volt, mert Luther Márton 1517-es Reformációja előtt az egységes, katolikus Európa egy sokkal békésebb és élhetőbb földrész volt.

    Tehát elmondhatjuk, hogy nem csak a hospitál – hospice, a vadidegeneket vallástól és fizetési képességtől függetlenül befogadó katolikus vendéglátó kolostor, amiből harmincezer volt Európában a Reformáció előtt, és amely egyszerre szolgált mint biztonságos szálloda (hotel, hostel), kórház (hospitál) és haldoklók háza (hospice), nem csak ez volt katolikus találmány, nem csak a fizetési képességtől és anyagi helyzettől függetlenül bárkit befogadó katolikus iskolák, nem csak az európai katolikus egyetemek, amik naggyá tették Európát, és a munkát, fogművességet, mesterségeket művelő és tanító katolikus kolostorok tízezrei, a Protestáns Reformáció előtti sokkal békésebb és egységesebb Európában.

    A fentiek, 1517 előtt, mind mind katolikus találmányok voltak, amiket a Katolikus Egyház valósított meg, és naggyá, erőssé, műveltté, a Földgolyó büszkeségévé tette általa Európát.

    De 1517 után hanyatlás jött, protestáns tévelygés, és testvér háborúk, amik a két Világháborúban csúcsosodtak ki. A Katolikus Egyháztól elpártolt protestánsok elkerülhetetlenül a korabeli Soros Györgyök, Benjamin Netanjahuk, Rockefellerek és Rotschildok játékszereivé váltak. Az eredmény a Katolikus szociális védőháló szét rablása és megsemmisítése lett, rabló kapitalizmus, a zsidó eszmék beférkőzése az egyetemekre és a művészetbe, erkölcsi rothadás, s végül mindezt betetőzve, a két Világháború. De az egységesen katolikus maradt Latin Amerikába nem gyűrűzött be a két Világháború.

    Ilyen előzmények után, az egykoron virágzó és egységes Európa füstölgő romjai felett nézett szét két katolikus gondolkodó, a német Konrad Adenauer és a francia Robert Schuman.

    Hogyan jutottunk ide, hogy két Világháború indult Európából, és mit lehetne tenni, hogy visszatérjünk keresztény gyökereinkhez, amelyek egykoron naggyá tették Európát?

    Az Európai Unió teljesen keresztény, sőt TELJESEN KATOLIKUS találmány. De az csak természetes, hogy a Sátán zsoldosai, a Rotschildok, Rockefellerek, Soros Györgyök és Benjamin Netanjahuk, megpróbálnak befurakodni, puccsot elkövetni, magukhoz ragadni az irányítást, és a Sátánnak tetsző szörnyeteggé átalakítani az Európai Uniót.

    Válasz
    • Mikulás

      Nem fogművességet, hanem földművességet – beleértve a szőlészetet, borászatot, katolikus kolostorok világhírű söreit és sajtjait is (trappista sajt), a kapucinus szerzetesek tejes kávéja a kapuciner, és még sorolhatnám. A nemzetközi sör versenyeket manapság is 15-20 tagú katolikus szerzetes közösségek nyerik, akik csak úgy mellékesen, jövedelmi forrásként készítenek sört, Belgiumban vagy más európai országban, és nem nagyüzemi méretben, hanem csak annyit, hogy élelmiszert és ruhát vehessenek maguknak, és életük fő hivatásaként továbbra is az imádsággal foglalkoznak. S persze közben cölibátusban élnek, élő cáfolatai ként Luther Márton téziseinek, aki azt hitte és tanította, hogy nem lehet cölibátusban élni.

      Válasz
      • ez van

        Kedves Mikulás, a reformációra térjünk vissza, mert ön csak a protestánsok gyalázatában látja lelki örömét, advent közelségének ellenére is. Az első “reformáció” sajnos a damaszkuszi úton kezdődött. Saulnak Pállá való átalakulásával. Az ön fájdalmas reformációja előtt 1500 évvel. A Jézus tanításainak elferdítésével és a judaizmusba való beültetésével, hogy a kortárs korifeusainak kedvébe járjon. Nem Istennek, nem Krisztusnak, hanem saját elöljáróinak. A zsinatok alkalmanként felülvizsgálták a Bibliába bekerülhető szöveget (könnyű volt megtenni, hisz az írás tudománya a hívek előtt ismeretlen volt). Így került be az Ószövetség, mint a zsidóság hamis történelmének egy szelete, amit Jézus is tagadott. Minderről a Bibliából tudhatunk, hisz a zsinatok írástudói a válogatásnál elég sok bakit követtek el, amiből következtetni, lehet, sőt bizonyítani Pál apostol sauli munkáját. A kórházak és egyéb, egy kéz vezetése alá került intézmények a katolikus egyháznak álcázott pénzhajhász szövetség műve volt. Csak így tudták az addig is működő, csak magánpraxis alatti tevékenységeket felüladóztatni. Természetes, hogy aki csak a kánoni iratokat ismeri elemzés nélkül, azoknak az ön elmélete vonzó is lehet. De vannak “reformátorok”, akik a bakikat összehasonlítják az apokrif iratokkal is, és a zsinat nyakába varrják mindazt a hittételként árult dogmát, ami a katolikus vallást (vele együtt az összes protestánst is) eltávolította Jézus tanításaitól. Mindezeket ismerve, Orbán politikáját más látószögből is lehet nézni, nemcsak az amerikai behatározhatatlan oldal páholyából.

        Válasz
  5. ez van

    “A román vezetők az ország újjáépítését lehetővé tevő „hatalmas lehetőségként” üdvözölték a júliusi EU-csúcson született megállapodást”. Valahogy az “újjáépítés” szó furcsán hangzik. Mert, Mihály bácsi szerint is, újjáépíteni csak azt a lerombolt valamit lehet, ami már egyszer fel volt építve. Kies hazánk pedig messze áll ettől. Esetleg, ha Erdélyre gondoltak. De az nem az ország. Az csak egy lerombolt és kiszipolyozott gyarmat. Nehogy már annak újraépítéséért fájjon a román Orbán feje, hogy a magyar Orbánt támadja.

    Válasz
    • antal m.

      ,,Jogállamiság,, és ,,újjáépítés,,!
      Mindannyian tudjuk-ismerjük, hogy a rendszerek változása alkalmat adott a meglévő állami gyárak, intézmények átalakításához, azaz privatizálásához, törvényszerűen!
      Csíkszeredában a Kötöttárugyárat is átdolgozták, ,,privatizálták,, amely az 1968-as évek után épült. Hatalmas és nagy épület együttesekből áll, még ma is, csak kifosztva 1989 után és lerombolva privatizálás után, és végül felügyelet nélkül hagyva, ezelőtt kb. két évvel egy tetőtűzvész után, mocsokban hever! A ,,jogállam,, nálunk arra se volt képes, hogy bár a törvényesség cikkeibe beiktassa azt, hogy az új privát tulajdonosnak kötelessége őrködni utolsó percig az építmény együttes felügyeletén és annak karbantartásán! Felügyelet nélkül hagyott építményt, legtöbbször ablakait betörik és fel gyújtják! Ez a mai demokráciánk hozománya, ilyenek a vezetőink, ez a jogállam, ilyen a rendszerünk!
      Van egy pozitív példám is az ,,újjáépítés,,re! Csak nálunk a volt Traktorgyár épületegyütteseit-környezetét átalakították egy modern hatalmas Kereskedelmi központ-á! Működik, tessenek meglátogatni!
      Tehát, – lehet mindenből csodát is megvalósítani! Nem a föld színéig kell romba dönteni, a nem is olyan régen megvalósított építményeinket!

      Válasz
  6. CSAVOK

    Mar amelyiket???

    Válasz
  7. Tokay Lajos

    Laszlo Ferenc urnak csak josson eszebe az a tent hogy az olahok 60 ev alatt 6x arultak el a szovetsegeseiket tehat ugy takaroznak az EU ba is es keszen allva egy ujjabb arulasra ha a helyzet megkivanja

    Válasz
    • László Ferenc

      Tokay Lajos 2020. november 20.-n 19:05 közelében
      Teljesen igaza van uram!
      Ez talán azért nem jutott eszembe, mert most oláh ‘barátaink’ még jól ellubickolnak az EU farvizén – dől hozzájuk az Euró.
      Majd ha valamilyen nagy, vagy történelmi változás lesz az EU-ban, vagy a világban – na, akkor lehet majd számitani a “szerencse” 7-es számra!
      A szerencsét azért írom, mert nekünk legjobb távol lenni tőlük – mert még ránk ragad a ko – valami ragály!

      Válasz
  8. antal m.

    JOGÁLLAMISÁGRÓL!
    A romániai magyaroknak más mércéket alkalmaznak mint a többségben élőknek. Lásd:
    1. Anyanyelvi használat korlátozás van, az intézményeknél.
    2.Szimbólumaink használatát korlátozzák, tiltják, egészen a huszári öltönyökig.
    3.Környezetünkben az Önkormányzati hivatalainknál, le kapartatták a magyar nyelvű helyi megnevezést.
    4.Ellenünk állítanak ünnepi megnyilvánulást az országban, Trianon véget.
    5. Köröző szerveket állítottak, hogy lessék a szimbólumainkból fakadó jelességeket.
    6. Emberi jogainkat tiporják, a visszaszolgáltatások terén, stb.
    7. Temetőinket feldúlják, mint Úz-völgyében.
    8. Egyre zsarolják-szűkítik megyei határainkat, stb. stb.
    Felsorolhatatlanul érintenek, bennünket, gyűlölködnek, köpködéseikig!

    Válasz
  9. antal m.

    Csaló -hazug kártyázás az asztal alatt! A kártyákat tegye mindenki az asztalra, látványosan!
    A jogállamiság igazságot kell biztosítson egyenlően minden népnek- nemzetnek, ha már Uniózunk!
    Tisztán, felszínen közösen kell a népügyeit kezelni és csak, – annak érdekében!

    Válasz
  10. Kiss Tibor

    Katalónia miért nem kaphatja meg függetlenségét? Ez per pillanat az egész Unió legnagyobb jogtiprása!

    Válasz
    • TÓDUCZ

      Kedves Kiss úr, van elég jogi gond a filantróp új libernyák Szovjetuniójában.

      Válasz
  11. László Ferenc

    Magyarországot a “jogállamiság” be nem tartásával támadó EU – ami fogalom, eleve nincs is definiálva, pontosítva, mit is értenek alatta – próbálják álláspontja feladására kényszeríteni.
    Ha az EU kicsit is megkaparná a Romániai “jogállamiság” helyzetét – azonnal szörnyülködve kapnák fel a fejüket! De NEM! (bár nagyon jól tudják, mi zajlik itt, de a román politika EU-hoz való kapcsolása, fontosabb minden “jogállamiság” ügynél – Romániában!)
    Ez annak a Romániának az esetében NEM történik/történhet meg, akik minden adandó alkalommal alkalmazkodnak az EU “fő sodorhoz”!
    Legyen bármilyen színezetű kormány Romániában!
    Így akarnak alkalmanként némi előnyökhöz jutni.
    Ez a különbség Orbán Viktor és Ludovic Orban között.
    Az egyik mindig a hazája érdekében cselekszik, szólal meg – a másik pedig igyekszik elfogadtatni az EU fő vonalat Romániában is – még ha az hosszabb távon nem is lesz hasznára az ott élő embereknek!

    Válasz
    • Dr. András Varga

      Kedves László Ferenc úr,
      a jogállamiság definiciója egyértelmü:
      “Egy állam az alkotmánya szerint megvalósítja a parlament által meghatározott törvényt, és aláveti magát a független bírák ellenőrzésének.”
      Lengyelország és Magyarország az EU megfigyelői szerint nem létezik sem a bíróságok függetlesége és sem a médiák szabadsága. Az EU-ból befolyó milliárdok elágazódnak és nemcsak a rendeltetésének megfelelően használják fel a pénzt, hanem személyes meggazdagodásra is. Az egyik jelentésben egy gázszerelőről van említés, aki Orbán Viktor személyes barátja és több mint 2.000.000.000 Euro vagyont gyüjtött össze. Több jelentés arról szól, hogy a rászólukhoz nem érkezik meg az EU pénz. Kedves László Ferenc úr, a jogállamiság az EU legfontosabb alappillérje. Ezt minden tagállamnak szem előtt kellene tartania, ha a nehéz időkben (mint most COVID-19 Pandemie) a segítséget várják. Sajnos ezért sok egyszerü és ártatlan kisembernek kell majd a hátrányokat elviselni. Tiszteletem.

      Válasz
      • ez van

        Varga András, igen, az EU megfigyelői szerint. Azt pedig tudja, hogy a megfigyelők azt figyelnek meg, amiért fizetik, és azt látnak meg, amire felhatalmazást kaptak. Amit nem akarnak, azt nem látják meg. De, ezek ismert dolgok. Nézzük a másik oldalát. Hogy nem jogállam, az igaz. Mert ha az lenne, az ország alkotmánya szerint egy jó pár képviselőnek már nem lenne magyar állampolgársága, a független bírók semmiféle szegregációs indokkal nem fejnék meg a kormányt, az uniós jelentés nem emelne ki egyetlen személyt, aki rövid idő alatt milliárdossá vált (és csak Magyarországon?). A médiák szabadságát pedig kár volt felhoznia, mert azok azt írnak, amit éppen akarnak. Egyetlen cenzúra van, a facebooké, az pedig nem magyar kézben van. Ön azt írja, hogy ” a jogállamiság az EU legfontosabb alappillérje”. Én meg azt, hogy nem lehet alappillérről beszélni ott, ahol azt még megfogalmazni sem tudják. És milyen jogállamiság az, ahol a vezetőszerepet nem az unióhoz tartozó tagállam választott képviselője tölti be és a feladatokat osztja ki. Meg azt is, hogy ki a jó és ki a rossz?

        Válasz
        • László Ferenc

          ez van 2020. november 22.-n 23:45 közelében
          Tisztelt uram!
          Teljes egészében egyetértek, az Ön által itt leírtakkal!
          Varga András írásából én azt szűröm le, hogy ő nem igazán a mai magyar kormányzat híve. Mondhatnám úgy is, nem a nemzeti oldalon áll, ha nem az úgynevezett “moslék koalició” híve.
          Valaki nagyon jól jellemezte (lehet, hogy tőle származik az elnevezés?) ha valaki szereti a pacalt, a tejbegrízt és a mákostésztát – az mind nagyon finom, külön, külön.
          Ha viszont össze-keverik, az bizony moslék lesz!
          Lehet, innen alakult ki a köznyelvben, a “moslék koalíció”.
          Visszatérve az EU-ra, amit Varga úr ezek szerint a jogállamiság mintaképének tekint.
          Amikor 1950.05.09.-én, Robert Schuman aláírásával meg alakult az Európai Unió, akkor még egészen világos alapelvei voltak a szervezetnek.
          Az óta eltelt sok év alatt viszont – különféle be – és ráhatások miatt, oly messzire került az eredeti alap elvektől, mint amilyen messze van egymástól Makó és Jeruzsálem!
          Persze sok képviselő cserélődött, sok felvette a liberális globalista eszméket – és így ők is formálták a képükre az EU-t!
          Azután megjelent a magyarság szégyene, egy soros nevezetű spekuláns, aki már úgy járt be az EU üléseire, mintha ott, valamilyen magas tisztséget viselne.
          Tudom, mind ezt a sok pénzének köszönheti – ami végül is meghozta a maga gyümölcsét.
          Most én is azt írom, amit Varga úr: “a sajtóhírek szerint” soros, az EU parlament több mint 200 képviselőjét vette fel a fizetési listájára – akik már úgy szavaznak, ahogy soros fütyül!
          Itt tartunk ma, hogy az EU napi politikájának nagy részét, már soros irányítja!
          Ezért ha Varga úr ismét hasonló gondolatokat fogalmazna meg, kérem, előtte gondolkozzon el azon, mi a valóság – és mi az ő pártkötődéséből fakadó óhaja!
          Tiszteletem.

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Robert Schuman – nem a zeneszerző – egy gazdasági közösséget hozott létre (az Európai Szén- és Acélközösséget), s nem pedig egy politikai katyvaszt!

      • TÓDUCZ

        Dr.András Varga, a baloldali Tavares- és Sargentini-jelentésekre tetszett gondolni, amelyeket a magyarországi ellenséges EP képviselők mondtak nekik tollba?

        Válasz
      • Nyilas

        Kedves Dr. Varga.
        Az EU megfigyelői szerint a tavaszi járványhelyzet idején Orbán Viktor diktatórikusan. rendeletekkel kormányzott, és megszüntette az országgyülés működését.
        És senkit nem érdeket, hogy ez szemenszedett hazigság volt.
        Egyedi módon , leegyszerüsitve fogalmazta meg a jogállamiság deffinicióját, de akkor nézzük így.
        A magyar állam, az alkotmánya szerint megvalósítja a parlament által megalkotott törvényt.
        Tud esetleg ellnpéldát mondani, mely szerint ez Magyarországon nem így van?
        Mit jelen ön szerint a “független bíróság”?
        Kitől, mitól kell függetlennek lennie? A bíróságnak nem a parlament által meghozott törvények alapján kell döntenie?
        Vagy az államtól kell függetlennek lennie, és alávetettségben működni egy nemteközi főhatalom utasitásai szerint?
        Mert jelenleg így van.
        Ugyanis ha a Stasbourgi bíróság, mint főhatalom felülbírálhatja egy ország alkotmánya szerint a parlament által meghozott törvényét a vörös csillag, mint önkényuralmi jelkép tiltásáról, és ezt a magyarországi bíróságnak tudomásul kell vennie, akkor a magyar biróság, csak a magyar államtól független, és csak kihelyezett tagozata az EU főhatalomnak.
        Ebben a viszonylatban akkor magyarország nem csasak nem jogállam, de az állami státusza is megsemmisül.
        Egyetlen esetet sem tudna mondani, sem ön, sem az Európai Únió, amikor az EU-ból (nem befolyó, hanem visszacsepegtetett) milliárdok, nem a rendeltetésnek mefelelően lettek felhasználva. A vita tárgya nem is ez, hanem az, hogy miért magyarországi, és nem multinacionális vállalkozókhoz kerültek azok a milliárdok. Az ugyanis a jogállamiságnak nem felel meg, ha a magyarországi nemzeti vagyont gyarapitja az a 2 000 000 000 Euró, és nem kerül vissza a Srabagon, és egyéb multin keresztül idegen kezekbe.
        Még a végén Magyarországon is felhalmozódik egy olyan vagyon, amely képes lesz nemzeti vállalkozások felépítésére. És ez nem megengedhető, mert a gyarmat önállósodásához vezethet.
        Ez pedig már nem jogállamiság.

        Válasz
      • Dobai

        Mo. az egyetlen ország az Unióban, amely olyan
        képviselőket(is) küld az EU parlamentbe, akik saját
        országuk ellen kampányolnak, jelentgetnek.
        Szép kis banda, nem mondom…

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Dobai úr, a magyarországi libernyák EP képviselők (moslékkoalíció: DK, Momentum, MSZP, Jobbik, Párbeszéd) Brüsszelben és Strasbourgban (az Unióban) belpolitizálnak. Az új “Szovjetunió” segítségével szeretnék megdönteni a demokratikusan megválasztott hatalmat. A magyar baloldal a Tanácsköztársaság óta mindig idegen szövetségeseket keresett magának a magyar nép többsége ellen.

          Válasz
        • László Ferenc

          Nyilas 2020. november 23.-n 10:18 közelében
          Tökéletes jellemzés!

          Válasz
        • Nyilas

          Ez sajnos igaz Dobai úr. Régi mondás, hogy nekünk magyaroknak még kommunistábol is a legalja jutott.
          Sőt, még az is igaz, hogy ez Magyarországra jellemző, hiszen még a Romániából az EU-ba delegált magyar képviselők sem aljasodtak le odáig, hogy a saját országuk ellen működjenek, hiszen ők biztositották az EU-t, hogy Romániában a magyar kisebbség jogainak érvényesülése tökéletesen rendben van.

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Sajnos kedves Nyilas úr. Az EP-ben nem delegáltak voltak a romákiai “magyar” képviselők, hanem megszavazottak/megválasztottak a romákiai “magyarok” által. Nyilvánvaló, hogy az UDMR képviselő listáját a romákok állították össze az UDMR “magyar” embereikből.

  12. PISTI

    Azért egy Orban még vizet sem vihet egy Orbánnak. Még az ‘a’-n lévő ékezet erejéig sem. 🙂

    Válasz
  13. antal m.

    Konkrétan:-mennyit visz az egyik és a másik az Unióból?

    Válasz
  14. TÓDUCZ

    Egyébként, ha a helyzet nem lenne tragikus, komikusként is lehetne kezelni: Orban támadta Orbánt.

    Válasz
  15. TÓDUCZ

    Idomulnak a romákok az európai mainstreamhoz.

    Válasz
    • PISTA

      Pontosan! Ez a recept, hogy békén hagyjanak és mindig te legyél a jó fiú!

      Válasz
      • László Ferenc

        PISTA 2020. november 21.-n 15:25 közelében
        Így igaz!

        Válasz

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük