Stoffán György: Trianon 100. – ahogyan én érzem…

Illusztráció (Forrás: tothdavid.hu)

Életem legszebb pillanatai, legnagyobb fájdalmai és leginkább gondolkodásra késztető időszakai Erdélyhez és a Felvidékhez kötnek.

Édesapám miszlókai származása a Felvidékhez, Kassa környékéhez, édesanyám családjának immár semmivé vált birtokrészei Pozsonyhoz, Horvátjárfaluhoz kötnek. Budai svábként nevelkedtem, de fiatalkoromban néhány erdélyi diákkal volt szerencsém megismerkedni, és jött az első nagy szerelem, a barátságok, a kézfogók, amelyekre meghívtak… az esküvők és a temetések… és soha nem éreztem, hogy külföldön vagyok.

Kassán éppúgy otthon voltam és vagyok, mint Csíkban, Pozsonyligetfalun, Torján vagy Kézdivásárhelyen. És ez ugyanolyan fájdalom, mint amekkora öröm. Mert ez a hazám. Csakhogy… az ember, ha ebben a szemléletben látja a hazáját, akkor bizony sokkal nagyobb fájdalom magyarnak lenni, mint amekkora öröm. Sokkal nagyobb felelősség is és sokkal nagyobb teher is – emiatt.

Mert látja-e valaki azok közül az amúgy lelkes magyarok közül – akik Csíksomlyón a nyeregben a pünkösdi mise alatt rántott húsos zsemléjüket eszegetik, s büszkék arra, hogy évente egyszer megjárják magukat a „határon túl” –, amit én látok, hallok, tapasztalok, a havonta megjárt erdélyi, felvidéki útjaimon?

Betérnek-e honfitársaim a romtemplomba, ahol egykor Botticelli ecsetje simogatta a frissen vakolt szentély falát? Van-e borzasztóbb látvány annál, mint amikor a magyar lelkű ember romhalmazok között bolyong, s tudja, hogy ott barokk kastély volt?

Van-e keserűbb dolog, mint végignézni a mezőn, ahol tudva tudom, hogy magyar emberek százai nyugszanak név és mindenféle jelzés nélkül, mert a megszálló hatalom válogatás nélkül ölte halomra őket… (és ilyen névtelen temető bizony akad minden égtájon ebben a Kárpát-hazában…)

Fáj-e minden magyar szíve, amikor az apró gyermek épp csak megszólal, és magyarul köszön, magyarul gondolkodik, s azt hiszi, jó helyre született… s csak négy-öt évesen rémlik fel neki, hogy a haza mindössze a ház, amelyben él, szüleivel, rokonaival?

Látták-e a csonka hon polgárai azt a félelmet, amely az elmúlt száz évben oly sokszor fehérre festette a magyar arcokat, mert ilyen-olyan hivatal, szerv vagy csak egy nacionalista járókelő belekötött… Szembe nézett-e a jó magyar polgár, aki torkaszakadtából üvölti a Székely himnuszt – persze nem rossz szándéktól vezérelve – olyan lelkésszel, pappal, aki magyarsága miatt Ilaván vagy Zsilaván megjárta a poklok poklát? …

Trianon? Lezárt száz év? Nemzeti összetartozás? Ünnep? NEM! Minden magyarnak száz éve tartó nemzeti gyász, nemzeti megalázottság, pusztító ámokfutás, szörnyű kín ez!

Negyvenöt éve járom a Kárpát-hazát, s amikor beszívom a levegőt, amely éltette rokonaimat a Felvidéken, amely birtokainkon egykor átsuhanó szellőként, esőt hozó viharként nevelte, edzette a termést, amely vitte a körmenetek magyar népénekeinek hangját… belesajdul a szívem. Mert ez a vihar, ez a levegő belemosta a történelem folyamába a mi magyar hazánkat. A magyar szót, a magyar kultúrát, a magyar imát, a magyar dalt… s ami régen büszkeségünk volt, azért száz éve már csak pofonokat, kínokat vagy halált kapunk. Pedig nem követtünk el semmilyen bűnt, amelyért ezt érdemelnénk.

S amikor Erdélyt járom, s látom a múlt romlásnak indult, vagy már lerombolt épületeit, megtapasztalom, hogy a magyar szóért legjobb esetben is köpés, primitív megjegyzés jár, lelkem mélyén kardot rántok. Amikor ezernyi panaszt hallok, amikor látom a rablás nyomait – a lekopaszított hegyoldalakat, a sárba taposott magyar zászlót, a levert „Községháza” feliratot, a lefestett helységnévtáblákat, a magyar intézmények és birtokok visszaállamosítását… a tehetetlen düh fog el.

Ám mégsem ezek a legártóbbak, nem ezek a legrosszabb tapasztalataim. Hanem az, amikor a magyar a magyar ellen dolgozik anyagi érdekből, fenyegetettségből, vagy csak egyszerűen bárgyú ostobaságból. Amikor gyermekét idegen nyelvű iskolába íratja, mert akkor jobban érvényesül, amikor legyint, ha valamilyen pusztításról, épületbontásról vagy iskolabezárásról hall… vagy amikor a személyes szabadság megcsonkításába is belenyugszik, mert abból nem lehet baja… Amikor nem mondjuk ki, mi fáj, amikor titkoljuk azoknak a neveit, akik tehettek erről a szenvedésről, s akik ma is tehetnek róla.

Amikor hiszünk a liberális hazudozásnak és feladjuk saját jövőnket, mert – abból nem lehet baj… s amikor a gyásznapot nemzeti összetartozás napjaként emlegetjük, nehogy megsértsük azokat, akik minket száz éve tűzzel és vassal „sértegetnek”.

Valami tehát nem őszinte. Valami csikorog a gépezetben, az oktatásban, a társadalom nemzeti elkötelezettségében, hitében és identitástudatában. Miközben Bukarest nemzeti ünneppé tette minden román állampolgár számára Trianon gyásznapját, addig Budapest nemzeti összetartozásról beszél, és azt ünnepli június negyedikén. Egy magyarországi politikai párt és az MVSZ pedig apolitikus és meggondolatlan, de eredményt aligha hozó módon, ártva a nemzet idegen főhatalom alatt élő részének, nagy hangon hirdeti, hogy felülvizsgáltatja a trianoni diktátumot. Az efféle olcsó politikai fogások sok esetben többet rontanak a magyarság helyzetén, mint amennyi haszonnal járnának sikerük esetében… hiszen nincs kivel felülvizsgáltatni, és nem is Trianont kellene felülvizsgáltatni, hanem 1947. február 10-ét, azaz, a párizsi békét.

Ám, végre egyet elértünk – ha igaz. A Kárpát-haza minden harangja megszólal június negyedikén.

Harminc éve, amikor a Magyar Keresztény Nemzeti Unió nevében magam kértem Paskai érsektől, hogy e napon legyen megemlékező szentmise a bazilika előtt, és szólhassanak a harangok, Paskai bíboros politikai hangulatkeltésre, nacionalizmusra és irredentizmusra hivatkozva utasította el kérésemet. Ma már szólhatnak a harangok… Igaz, sem Bukarestig, sem Nándorfehérvárig nem hallatszanak el… – talán, ha Pozsonyban, a koronázótemplom harangját meghallják…

Mi magyarok pedig, nem lévén komoly, határozott és erős hangunk, a nemzeti összetartozás napjával egyetemben, szép csendesen kiveszünk Európa népeinek térképéről.

Hiszen amíg örvendezünk, hogy az Eucharisztikus Kongresszusra jön Bergoglio is, addig a Felvidék maradék magyarjainak nincs magyar püspöke, a csángóknak tilos a magyar pasztoráció, a Szent László alapította váradi egyházmegyét kettévágta a Szentszék, Márton Áront elfelejtette boldoggá avatni Csíksomlyón Róma püspöke, s talán Mindszenty is addig vár a sorára e kérdést illetően, amíg az összes felterjesztett szlovák, román és szerb főpap el nem nyeri a mennyei mércével mérve aligha értékes oltárra emelést.

Száz év ezernyi magyar halottjáról, megaláztatásáról, máig tartó ütlegeléséről való megemlékezés ideje van… ám, a zászlókat ma már nem eresztik félárbocra, s a vitézi rend is jót bálozott e gyászév farsangján…

Ám az égiek valahogy csak elintézték, hogy ne lehessenek tömegrendezvények kettőezer-húsz, június negyedikén, a Kárpát-hazában… Mária országában – se pro se kontra.

Ha szerencsénk lesz, talán módot találunk arra, hogy egy gyászistentiszteleten, gyászmisén részt vehetünk ezen a napon… a magyar nemzet közös gyásznapján, itt a Kárpátok gyűrűjében.

Én pedig továbbra is járom azt a csodálatos Kárpát-hazát, amelyet sváb őseim választottak 1713-ban, de nem a sváb ősök immár muszlimmá vált bajor anyaországa miatt fáj a szívem, hanem azért a kicsi magyar gyermekért, aki – Miszlókán és Zágonban egyaránt –, mosolygó szemecskéivel rám tekint, és magyarul köszönt… Mert száz év alatt a régi gyávaságból, megfelelni akarásból semmit sem tettünk értük! Pedig sokat tehettünk volna…

Nekem ez fáj a legjobban ezen az évfordulón… (Felvidék.Ma)

88 hozzászólás

  1. László Ferenc

    joe 2020. május 20.-n 05:01 közelében
    Jóska úr!

    Ez a beírása is csak az alul iskolázottságát mutatja.
    Aki így definiálja a “nacionalista” szót, az csak a saját retardáltságát mutatja be!
    Segítek magának, még akkor is, ha vissza kell menni az általános iskola 6. osztályába.
    Nacionalizmus szó jelentése: a saját nép szeretetét, az iránta való hűséget, a legfontosabb elkötelezettségnek és értéknek tekinti.
    Továbbá a nemzeti azonosságtudatot erősítő, illetve erre törekvő szemlélet, magatartás.
    Ez egy NORMÁLIS magyar ember felfogása, a nacionalista szó fogalmáról!
    Hozzászólása annak is betudható, hogy a hosszú idő, amit a tengeren túl töltött, már bizonyára átmosta kissé az agyát, a nagy “olvasztó tégelyben!”

    Válasz
    • Nyilas

      Kedves Kászló Ferenc.
      Joe soha nem írta,, hogy magyar. Azt meg mi nem írtuk róla soha, hogy NORMÁLIS. Nem tudom honnan vesz ilyeneket?

      Válasz
    • joe

      Kedves Laszlo ur,a hozzam kuldott levelet megkaptam,es fegyelmesen el is olvasta. Koszonom,hogy kioktatott a ,,nacionalizmusrol,, csak!!!! ,- a mondatat nem fejezte be,mert mar arra nincs ver a … tudja ott lennebb kozepen.,, A Nacionalizmus szo jelentese: a sajat nep szeretetet,az iranta valo huseget,a legfontosabb elkotelezetsegenek tekinti, a folytatsa az lenne a maga,es hasonloszoruek szerint,hogy minden mas nepet,fajt,vallast,sot a maguk altal elfogadott es hangoztatott hozzaallas szerint meg a nemzettarsaikat is gyulolni kell mint ellenseget,es elpusztitani. Ami tudja mikor fog megtortenni? hat ahoz ket hetre. Na tanito ur vizsgalhatja nyelvtanilag a velemenyem,es kijavithatja,de az az egvilagon semmivel sem viszi sem magat sem a tarsait,a megalmodott celjukhoz kozelebb. Mert a vilag nem ugy mukodik. Azert megkerdeznem,hogy hany eves? Mert ha fiatal es nagy forradalmarnak akarja elismertetni magat,e;loszor valamit fel is kell mutatni,hogy elismeresben reszesuljon. Ha pedig az oregebb korosztalyhoz tartozik ugy hetvenfele,akkor hol teccett ,,munkalkodni,, vagy tunteteseket szervezni az atkosban? Mert nem hallottam egyikukrol sem soha. Ne gabalyodjon bele,hogy ki a NORMALIS,es ki nem mert allitolag MINDENKI csak addig normalis , meg agymosott amig szobaall egy piszokologossal,es az teccese szerint azt allapit meg amit akar,barkirol. Van itt pelda ra. Maga szerint ez a Normalis-sag kulombozo a a nemzetek szerint? Vagy mas nemzetek nem lehetnek normalisak? Es ezeket mind maga es a hasonlo gondolkozasuak dontik el? Na feluliskolazott ur,talan meg is magyarazza? Tudomanyosan.

      Válasz
      • Tókos Levente

        Súlyos tévedés, kedves Joe, ami a nacionalizmus meghatározását illeti. T.L.

        Válasz
        • joe

          Teljesen egyetertek Onnel Tokos ur,viszont az is sulyos tevedes itt a berok kozott,hogy barkinek a nemzethez tartozasat ketsegbe vonjak,anelkul,hogy az embert ismernek. Meg akkor sem kellene,ha az egyen mas velemenyen van bizonyos dolgokrol. Rosszul esik az barkinek. Soha nem tagadtam le a magyarsagomat,sem ottan sem itten,es valoszinu,hogy jobban szeretem a nemzetisegemet mind sokan masok. Nagyon sok emberen segitettem eletemben,sok idegenbe szakadt magyarokon is a lehetosegeim szerint. A legjobb lenne ,ha veget vetnenk ennek az ertelmetlen vadaskkodasnak,es tenyleg a nemzet joleternek a lehetosegeirol beszelgetnenk,mert a szegeny ambert,meg az ag is huzza. Lehet,hogy nem jol fejeztem ki magam,elnezest.

          Válasz
          • Nyilas

            Kedves Jóe.
            Ön teljesen egyetért.
            Mindig azzal, akinél a főhatalom van. Akkor is, ha éppen ellentétes azzal, amit pár perce állított.
            Tókos úr helyreigazította magát, és itt Tókos úr a főhatalom, hát.
            Igenis Tókos úr. természetesen így van ahogy mondja. Én is úgy gondoltam, csak rosszul fejeztem ki magam.
            Elvtelen, haszonleső, a hatalomhoz törleszkedő volt egész életében. Akkor is, amikor semmi haszna nem származott belőle, de demonstrálni kellett hogy milyen hűséges alattvaló

            Ilyenekből lettek a saját fajtájukat feljelentők, börtönbe, vagy akasztófára juttatók.

        • TÓDUCZ

          Kedves főszerkesztő úr, nagyon helyesen tetszett dönteni akkor, amikor Jóska bácsit nem tetszett eltávolítani az oldalról, hisz szórakozás nélkül maradtunk volna.

          Válasz
      • TÓDUCZ

        Jóska bácsi, sürgősen vegye be a gyógyszereit, ha még van ilyen Önnek, s kínálja meg vele a csíkszeredai mérnök űr intelligenciát is!

        Válasz
      • ez van

        Nem kell a xenofóbiát a nacionalizmussal keverni.

        Válasz
      • Nyilas

        Kedves Joe.
        Tudjuk, hogy ön egy nyáron 30 évig nyelvész is volt, azonban, ha megengedi, ön mégsem alkalmas arra, hogy átírja nyelvi fogalmak jelentését . Azt megfogalmazták már önnél okosabb emberek, csak azóta fogalmazódott át, amióta ilyen fűnyíró szakmunkások érzik magukat hivatottnak értelmezni fogalmakat.
        Valamely néphez (nemzetet nem mondok, mert azt ön nem tudja mi.)tartozni annyit jelent, hogy ismerem annak a népnek a történetét, képes vagyok átlátni az adott korban általa tett cselekedeteket, az adott kor viszonyai között vizsgálom cselekedeteit. Elismerem történelmi sikereit, vállalom ballépéseit, még akár a bűneit is Ha róla beszélek, akkor önmagamról is beszélek, ha múltjáról beszélek, akkor a saját múltamról is beszélek.
        Ön, több mint 15 év óta, ha a magyarságról esett szó, akár a múltban, jelemben vagy a jövőt illetően, még soha nem írta azt, hogy MI
        Ha múltbeli történelemről esett szó, azt csak elítélte, hogy ami elmúlt azzal nem kell foglalkozni, mert az csak értelmetlen befele fordulás, de szívesen fordult a múlthoz mindig, ha a magyarság “bűneiről” esett szó, természetesen mindig az ellenség, vagy az ellenérdekelt fél szemszögéhez csatlakozva, de mindig harmadik személyben beszélve a magyarságról.
        Maguk.
        Maguk elfoglalták, maguk elnyomták, maguk megtámadták.
        Ha ön magyar lenne, ha ehhez a néphez tartozó lenne, akkor, még ha nem ért is egyet e nép, múltbeli cselekedeteivel, elítélni is, csak úgy tudná, hogy MI. A mi eleink, a mi őseink.
        Tehát nem mi zárjuk ki önt a magyarságból, maga különítette el, már az első beirásaival magát, maga beszélt mindig kívülállóként, idegenként a magyarságról. Kéretik tehát nem hisztizni a kirekesztés miatt.

        Válasz
        • ez van

          Kedves Nyilas, ne fáradozzon, hisz kanadás barátunk minden területen szegregálódott, emiatt a magyarság nacionalista részével közös nevezőre hozni képtelenség. S ha sikerülne is, a fáradtságot akkor sem érné meg. Különben szinte ugyanakkora erőbedobás kellene, mint Gyurcsányból Széchenyit faragni.

          Válasz
          • Nyilas

            Kedves ez van úr.
            Én kedvelem Joet. Üde színfolt itt az erma-n, különösen ebben a koronavírus hisztériával terhelt világunkban, Szívesen olvasom bugyutaságait, éppen azért néha úgy szólok hozzá, mint ha értelmes emberrel beszélgetnék. Kell tartani benne a hitet, hogy fontos ember, akire figyelnek. Sikertelen életében, meghasonlottságában egyedüli megtartó erő az a hit, hogy valahol középpontban lehet. Dehogy akarnám én közös nevezőre hozni. Megvan neki a beosztása a matematikában, ő a legkisebb közös többszörös a magyarellenesek között

          • ez van

            Értékelem Nyilas a hozzáállását.

      • László Ferenc

        joe 2020. május 20.-n 12:57 közelében
        Jóska/Joe!
        Írhatsz te (direkt írom kis betűvel, mert nem érdemelsz annyi tiszteletet, hogy…) bármit, magyarázhatod a magyarázhatatlant – akkor is látszik a beírásaidból, hogy egy végtelenül buta, rosszindulatú ember vagy!
        Teljesen egyet tudok érteni / Nyilas 2020. május 20.-n 14:51 közelében/ bejegyzésével.
        Még csak annyit fűznék hozzá, hogy ha volna benned egy picike kis önkontroll – és látod a sok negatív választ a beírásaidra – akkor vissza kellene vonulnod ettől a műfajtól.
        Mert bizony, ez neked idegen!
        Másképpen ezt nem tudom leírni “szép szavakkal!”
        Tudnám másképpen is, de az nem bírja el a nyomdafestéket – és főleg az erma. oldalát!

        Válasz
  2. Szekely Attila

    Potapi Arpad Janos nemzetpolitikai allamitkar ma bejelentette , hogy a FIDESZ-es babkormany junius 4.-et a “magyar”parlamentben unnepli meg. Vagyis is ezek szerint az iden a virusjarvany miatt a budapesti FIDESZ-es volt kommunista elvtarsak es a bukaresti volt komminista elvtarsaik kulon unnepelnek , most elmarad a valveregetes , koccintas. Gyalazat!!!

    Válasz
    • ez van

      Szerintem az lenne gyalázat, ha vállveregetve együtt ünnepelnének. De hát mindenkinek az a gyalázat, amit annak tart.

      Válasz
      • Szekely Attila

        ez van , magyar ember akinek faj Trianon nem unnepel junius 4.-en , aki unnepel az nagyon hitvany meg ha nem is magyar.

        Válasz
        • László Ferenc

          Szekely Attila 2020. május 20.-n 23:55 közelében
          secuiesc átila!
          Már megint hazudsz, csúsztatsz!
          Senki – “…magyar ember akinek faj Trianon nem unnepel junius 4.-en, – nem ünnepel Június 4.-én, hanem az összetartozás napjának törvénybe foglalásával emlékezünk meg, erről a gyalázatos évfordulóról. Azzal, hogy a magyar országgyűlés annak idején kinyilvánította – és törvénybe is foglalta – hogy a szétszakítás ellenére is ÖSSZETARTOZUNK!
          Hiába csúsztatsz, hazudsz, látható, hogy a szek@s véred és a “Kárpátok géniusza”-hoz való párthűséged továbbra is kiütközik minden megszólalásodon!

          Válasz
          • Szekely Attila

            Laszlo Ferenc minden szavad csak hazugsag!!! A nemzetinek reklamozott , gunyolt FIDESZ-es babkormany volt kommunista eltarsai 2010-ben torvenybe foglaltak megteveszto oriasi hazugsagukat es te az ok taipnyaloja a volt elvtarsaidat veded es gatlastalanul hazudozol.

  3. antal m.

    Az őseinktől kapott- őrökölt hagyományainkat soha-soha nem adjuk fel! Az annyira fontos életünknek mint a levegő! Anyanyelvünk, hagyományok, szokásaink, szimbólumaink, a nemzetünk-mindannyiunk közös kultúrája, ennek elhagyása-távolításai egy megfosztottság és nemzet romlást jelentene! Az ország civilizálódását is képezi, a környezetünk egészében!

    Válasz
  4. antal m.

    …,,és nem is Trianont kellene felülvizsgáltatni hanem 1947. február 1o-et, azaz a párizsi békét.,,——————idéztem fentről! ÍGY LENNE IGAZ! Az EMI is erre hívta fel a figyelmet!
    Közlöm pontosításként:—,,1947. február 1o-én aláírták Párizsban azt a békeszerződést, amely meghatározta Románia új határait. A fegyverszüneti egyezmény alternatív lehetőségét figyelmen kívül hagyva — és Romániának a fasiszta hatalmak elleni áldozathozatalát tekintetbe—a békeszerződés jogilag is visszaadta Romániának egész Észak-Erdélyt, tehát visszaállította az 192o–ban meghúzott román-magyar határt……
    1948 után gyökeres átalakulás ment végbe Romániában és a környező országokban, amely azt a reményt keltette, hogy —oly sok viszály után—az erdélyi népek egyűttéiését az egyenjogúság, a közös érdek, az egyéni és a kollektív jogok tiszteletben tartása fogja meghatározni, Ez a remény nem teljesült.,,, NA, EZ AZ AMI AZÓTA IS,– VÁRAT MAGÁRA!

    Válasz
    • TÓDUCZ

      Mérnök bácsi, Ön sok mindent nem tud, mert addig, amíg a malteres kanállal “művészkedett”, nem volt, ideje aprólékosan dokumentálódnia a romákiai magyar sajtóban írottakkal. A Stoffán úr, Dr. Csiby Károllyal egy időben telefirkálták az Európai Időt vágyálmaikkal, de aztán sikeresen lebuktak és odébbálltak. Most reaktiválták magukat, ki itt, ki ott, ahol résre találtak a közírásban. Mérnök úr ne Jóska bácsiskodjon Csíkszeredából! Kánádából még elviselhető és megbocsájtható a hülyeség, de Csíkszeredából nem!

      Válasz
      • joe

        Tilcsa meg dakatarur,mindenkinek nem csak antal m-nek,hogy ne lehessen sajat velemenye senkinek,csak Toduczos,Nyilasos velemeny,barmirol is legyen szo. Amig minden tiltva volt az atkosban,addig is eltek az emberek!!! Volt aki ugyancsak jol,mar ha karhazigazgato vot,meg fodaktar,es nem volt kulonvelemeny,csak taps. De szep vot,ugye daktarur. Kielhette magat a ,,nagycsaladban,, ahol kenyurat jatszhatott. Aztan a palfordulassal ,mindketten kielhetik az uj ,,nemzeties,, dumavagyaikat,de meg kzzelfoghato,vagy eszleheto eredmenyt elnem ertek,a semmibeszedjukkel. Mar megbocsajtasrol is aradozik a daktar,ugylatszik mar Istennek is erzi magat,es bocsanatokat is osztogathat,ha kedve szottan ra. Azt mar nem veszi eszre,hogy akarhogy erolkodnek,a vilag a Joskabacsi leirasaihoz igazodik,nem az egyeduliokos vezerek elgondolasaihoz,meg akkorsem,ha vannak meg tamogatoik,aki az elete csak ugy kepzelik el,ahogy az ok beteges agyukban kovalyog. Terjen meg antal ur es vakon kovesse az Onmaga altal kikialtott erkolcs,meg igazsag,meg vilagmegterito,meg vilagatalakito mindenhato zurakakat.

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Jóska bácsi, komoly gyógyszerhiányban szenved, pótolja azt a fűnyitógép zenéjével!

          Válasz
        • Nyilas

          ” Amig minden tiltva volt az atkosban,addig is eltek az emberek!!! Volt aki ugyancsak jol”
          igen. Án is olvastam egyről, aki maga mesélte el, hogy kimagasló jövedelme volt, Befolyásos emberekkel tárgyalt, és mindent megtett azért, hogy a családjának minél többet meg tudjon adni. Delegációkkal járt Magyarországra, és külföldi nyaralással töltötte családjával a szabadságát,.
          Mindezt a Csauseszku időkben.
          Most valami Joe néven, állítólag Kanadából köpköd az itthonmaradottakra. Egy ideig napóleoni allürjei voltak, mostanában súlyosbodik az állapota. Valószínűleg a koronavirus okozta gyógyszerellátási hiány miatt a világ urának képzeli magát, és azt hiszi, hogy a” vilag a Joskabacsi leirasaihoz igazodik”

          Válasz
          • joe

            Tudtam hogy kihasznalja a tevedesem!!!,ami szandekos volt!!. A joskabacsi vilagnezete ahoz igazodik,ami a jelenkor nagyreszt elfogadott elv!!,ami elismeri a kolcsonos tiszteletet,elfogadast masok irant,a DEMOKRACIAT a a joleti eletet,mindent ami humanitarius!!,es mindent amit ugy Nyilas,mint a dakatarur,es masok kevesen elvbol elutasitanak.

          • TÓDUCZ

            Jóska bácsi, há milyen ember az, aki állandóan tévedéseket ír szándékosan? Önnek halvány fogalma sincs a kölcsönös tiszteletről, a mások elfogadásáról, a demokráciáról, a jólétről és a “humanitárius”-ról!

          • Nyilas

            Józsi, önnek az a szándékos tévedése, hogy 15 éve hülyeségekkel irja teke az erma-t. Joskabacsi világnézetre ahhoz alkalmazkodik, mint minden kommunista lelkivilágú Jóska bácsié, hogy éppen mi hasznos neki anyagilag, vagy éppen mit érez hasznosnak a maga számára . Ha Tanácsköztársaság van, akkor vöröskatona, leninfiubb Szamuelynél, aztán nyilas keretlegény, majd AVH-s kihallgatótiszt. Mindig, a kor által, éppen elfogadott elv szerint.
            Ön Joe a tiszteletet, az elfogadást mások iránt, csak tőlünk várná el, mint minden, alacsonyabbrendüségi komplexusban szenvedő, sérült lelkű ember. És mi elfogadjuk önt, hisz szóba állunk önnel. Még tiszteljük is, hisz írtam már, hogy a magyarság mindig is tisztelte a szellemileg sérülteket. A DEMOKRÁCIÁRÓL meg csak annyit, hogy Németországban éppen most hoztak törvényt , hogy büntethető az EU zászló megsértése.
            A demokrácia fő vívmányáról, hogy börtönnel büntetendő a kételkedés a főhatalom által elfogadott téziseben, már ne is beszéljünk. Abban éltünk 45 évig.

        • TÓDUCZ

          Jóska bácsi, há tessék megmondani a mérnök űr társának, hogy a saját véleményét ne idézőjelek között közölje!

          Válasz
      • antal m.

        Tóducz úr ! Nagy tévedés az Ön részéről amit állít! Úgy tesz, mintha Ön előttem élte volna meg 1956-os történteket és egyebeket! Hagyja a csodába az ismételt aberrációit!
        Korábban az élet mezején voltam, /Moyses Márton korabeli vagyok!/ jobban ismerem a korábbi megtörténteket, mert átéltem jóval Ön előtt! Ne tévessze meg az olvasókat!

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Mérnök űr, há akkor már rég “égnie” kellett volna! Az, hogy Moyses korabelinek hasonlítja Önmagát, az blaszfémia!

          Válasz
        • TÓDUCZ

          Mérnök űr, az olvasók intelligencia szintje magasabb az Önénél és a Jóska bácsiénál, nem lehet őket megtéveszteni! De szimpatikus az erőlködésük, ahogy egymás hona alá nyúlva, igyekeznek kínálni és eladni magukat az ermán, mint mindent tudók.

          Válasz
      • antal m.

        Tóducz úr!…,,a malteres kanállal,,művészkedett,,–idéztem egy ökörségét!
        Még tanonc iskolás koromban se gyakoroltam, a félét, ,,MALTERES,, — URAM! Igen szűkös ismeretei vannak az építkezésekben munkálkodó-működő szakemberekről ! ! !
        Ajánlom egészségi segítségét kérni, mert ÖN EGY ÖRÜLT EMBER!:– tanúbizonyítványát fejezi ki, az idézetek szerint!

        Válasz
        • joe

          Oh antal m. ur,Toducz nem orult,csak narcisztikus,egomaniac,antiszemita,rassziasta,nacionalista,amit tobbszor megerositett a beirasaiban. Ez nem titok,es akinek egy csap emberi tisztelete van masok irant,az tisztban van ezzel. A problema ott van,hogy sokan azt ir(j)tak,hogy igy kell elfogadni. Dehogy! Miert kellene? Ki okeme? Egy ugyanolyan beiro szemely mint akarki mas. Ugyanolyan modon kell neki valaszolni,ahogy O ir,es molesztal masokat.

          Válasz
          • Nyilas

            Na Joe. Most akkor el kell fogadni a más véleményt, vagy nem kell elfogadni? Vagy csak akkor kell elfogadni a másságot, ha az önnek tetsző? Mert az a demokrácia?

          • antal m.

            TISZTELT JOE!
            Úgy tűnik, hogy Tóducz úr, cégtáblájának akar bennünket használni, mert az életében nem volt képes azt maga erejéből jó hírnevet megszerezni- kialakítani! Soha én kezdeményező, hogy még véletlenül is sértsem, ezt nem tettem! Minden ki vissza nézheti ezt az ermán! Lelke rajta! De, személyem sértegetős módok ellen ki álltam-állok és állni fogok! Nélküle és saját erőmből annyira mindenkor művelt vagyok, hogy velem lehet értekezni, bár kinek, bár hol! MEGALÁZÁST, NEM ENGEDEK!
            Nem értem, hogy miért üldözi Önt is, hisz szabad véleményét, saját maga kifejezheti!
            Ha valamit tévesen tesz, akkor arra összpontosítva, feleljen, tanácsolj röviden, de annyi,– gúnyt ne űzzön senkivel!
            MÁSKÜLÖNBEN, SZÓRAKOZTATÓ A MŰVELETLENSÉGE, E PSZICHIÁTERNEK!

          • TÓDUCZ

            Na ez derék székely legény beírás volt mérnök űr. Nagyon sok kedves olvasó fogja értékelni. Tessék csak csigavérrel olvasni a hozzászólásaikat!

          • TÓDUCZ

            Mérnök űr, azt hiszem céltáblára tetszett gondolni! Önnek tök mindegy a cég vagy a cél!

        • TÓDUCZ

          Na, ami összetartozik az összenő, a két értelmezési fogyatékossággal küszködő wikibetyár, a kánádái Jóska bá és a csíkszeredai mérnök űr, teljes pályás letámadásba kezdtek, de nem futottak elég messziről neki a feladatnak!

          Válasz
          • antal m.

            Tóducz úr! Soha én nem kezdem! Ne mossa kezeit!–,,Aki sokak védőjének vallja magát, az elsősorban saját fejére vigyázzon!,,/ Cicero/

          • TÓDUCZ

            Mérnök űr, Ön nagyon nagy rétor. Ciceró Ön mellett még bár kőműves inas se lehetne!

          • antal m.

            Tóducz úr! Ne erőlködjék,– megszakadhat!
            Elfogytak a lövedékei? Támadja Önt, a lelkiismerete, senki-semmi más!
            Kár már a be edzésére áldoznia, hisz Dr. Csiby Károly úr megfejtette!
            Ha nem talál rá, –megismétlem én Önnek!
            Egy kis erő kell az Ön részéről,–félre tegyen minden fölösleges ,,Én,,-jét!
            Túl méretezte, bonyolította gondolatai világát akkor, amikor Önnek sincsenek municiói!

          • TÓDUCZ

            Na ugye mondtam, hogy a mérnök űr, nagy Ciceró!

        • Nyilas

          Kát, kedves antal m. az bizony elég nagy baj, ha egy építész még tanonc korában sem gyakorolta a malteros kanál használatát.
          Amúgy ne haragudjon, ha megkérdezem. Ön zsidó? Mert Joe barátunk szerint önt sértegetni antiszemitizmus

          Válasz
          • TÓDUCZ

            Kedves Nyilas úr, há ki sértegeti itt a mérnök űrt? Csak selymesen, bársonyosan és illedelmesen felhívjuk kedves figyelmét a füllentéseire és a sok iskoláiban elsajátított tudásainak hiányosságaira.

          • antal m.

            Kedves Nyilas!
            Hát nem! Ne bolondozzon Ön is!
            Akkor meg kérdezhetem! –Ön milyen szakmákat ismer az építészetben?
            Komolyan tettem fel a kérdést, és pontos választ is várok! / csak tanonckort értek!/
            Én, nem vegyülök, senkinek a vitájába!
            Elolvasok az érmán amit akarok, de nem üldözők senkit,–azaz nem személyeskedek!
            De, bár kinek komolyan válaszolok pontos kérdésére! / tartva az ön bizalmat/

          • Nyilas

            amtal m úr.
            Én nem szólok hozzá Tóducz úrral folytatott csipkelődéseikhez. Egyszer javasoltam önnek, hogy ne vegye fel a kesztyűt. De ne haragudjon, ha egy építőipari szakmában tevékenykedő azt írja, hogy még tanonc korában sem vette a kezébe a malteros kanalat, az elég szomorú.
            Én elektronika, automatizálás szakon végeztem. Tudja mi volt az első gyakorlati munka? Kalapácsot kellett készíteni.
            Kézi fűrésszel, reszelővel fúrógéppel.
            Hogy milyen szakmákat ismerek az építészetben?
            Hát mérnök úr.
            Én terveztem családi házat
            Ez ugye építészmérnöki szakma.
            Megrajzoltam a dokumentációt, Rajzasztalon, tussal pauszra.
            Ez ugye műszaki rajzoló szakma (akkor még nem számítógéppel rajzoltunk)
            Ástam épületalapot.
            Ez ugye kubikos munka.
            Készítettem zsalut betonozáshoz, szereltem állványzat.
            Ez ugye ács. állványozó szakma.
            Szereltem basalatot betonozáshoz-
            Ez vasbetonszerelő szakma.
            Kevertem Betont, maltert.
            Ez ugyan segédmunka, ha van szakember aki ügyel a segédmunkásra.()na az is én voltam)
            Falaztam, vakoltam (mert a kőműves nem ismerte a vízmértéket és a függetlent sem)
            Ez ugye kőműves munka.
            Építettem tetőszerkezetet.
            Ez ugye ácsmunka.
            Szereltem csatormát.
            Ami ugye bádogos munka.
            Az első házamnál én raktam le a padlőlapokat én csempéztem
            Ez ugye Burkoló munka.
            Szereltem vízvezetéket és szennyvízelvezetést, építettem be fürdőkádat, mosdót, WC-t,
            Ez ugye vízvezetékszerelő szakma.
            Szereltem Villamos hálózatot, a magam házában is, meg másoknál is.
            Ez villanyszerelő szalma.
            Számolja meg antal m. úr. Mert nálunk itt ebben az elmaradott régióban még így ment. Amit lehetett magunk csináltunk

          • Nyilas

            Függőónt akartam írni

          • antal m.

            Kedves Nyilas!
            iGAZÁN egy praktikus ember Ön!
            Tetszik a felvezetései, és nyelet a szerszámba tudja helyezni! Nos, hogy a kép tiszta legyen akkor, én famegmunkálást tanultam és végeztem amíg tanonckodtam, abban kaptam kiképzést, minden szinten! Csak láttam a munkatelepen korában is, habarccsal munkálkodókat! A habarcsokkal csak technikumban találkoztam mint szakmai tárgy,s úgy mint már munkavezető! Természetesen, tökéletesen ismerem a maltert-habarcsot és a beton féléket, már laborokból elkészítve és minden fizikai- vegyi/kémiai/-mechanikai,stb. tulajdonságaikat!
            Aztán vagy kb.3o féle szakma alkotja az ősz építészeti-építői kivitelezést! Ön is sorolgatott egy párat abból, hol találkozott vele! Egyaránt vagyok úgy elméleti mint gyakorlati szakembere ami egy komplex építészetet érint! ,,Malterezést,, a pszichiáter, gúnyként űzi velem, azt kell Önnek észre venni, és nem a csúfolódásait! Azzal Ö, csak érvelni akar és magának erényt szerezni mint egy okos,, ahogyan a betegeivel tett kórházában annak idején a gyenge betegeivel, a bolondjaival!/ Ö mondta ezt!/
            Konkrét, korrekt tiszta gondolkodású ember vagyok a szakmám bármely területén!
            Én, hivatalosan sok évet tervezőként dolgoztam, munkatelepeket vezettem, stb.
            Ismereteim vannak az Ön szakterületén is. Ugyan is, a Cernavoda-i atomerőmű első csoport reaktorai építésén is jártas vagyok, amelyet a Canada-i /amerikai/ szakemberek kiviteleztek, mint technikai felszerelést,stb.
            Ott láttam, azt hogy miként alakul át a lágyított víz hőenergiává, amely feszítő ereje áramfejlesztő turbinákat hajt meg, és az elektromos áram, kibocsájtódik az országos ellátó hálózatba! Nagy élmény volt részemre látni a tetthelyén az atomerőművek óriási komplexumát, méreteit egy zsigeres emberi agyhoz hasonlítható! Az én szerepem ott hivatalosan, csak annyi volt, hogy nagyon gyorsan lakásokat építeni a városban a Kanadai szakemberek részére,!/ Favázas épületeket/

          • Nyilas

            Én nem találkoztam vele antal m., én gyakorlatban csináltam.
            Az atomerőműbe, meg asz energiatermelésbe nem menjünk bele, az kissé bonyolultabb annál.

          • antal m.

            Kedves Nyilas!
            A jártasságot nem kellene helytelenül értelmezni! Mert akkor én is joggal mondhatom, hogy Ön is csak jártas az építkezésben-építészetben! Mert amiket felsorolt nekem, nem minősülnek tökéletes szakmunkáknak -szakismeretnek! Műkedvelésként csinálgatott valamiket!
            Egy szakma-szakismeret tudománya, sokkal több mint a bemutatott, a privát udvarában tettei! Nem aláztam meg Önt, azzal, hogy írtam azt,– hol és mit láttam-észleltem!Tudom, hogy Paks-on dolgozott!
            Tisztességes az, ha maradunk a szakismereteink berkeiben!

          • antal m.

            Kedves Nyilas!
            A ,,FŰGGŐÓN,,–ez nem egy tökéletes szakmai megnevezés, csak kőműves függő a neve! De,használhatják más szakmabeliek is!/ elavult eszköz ma/Az sok formában kivitelezésben létezik, inkább vasból, rézből, rozsdamentes fémből, stb./forgácsolással/ eszterga gépen készítik! Van eset, hogy fém csőből készül, ólommal feltöltve!/ónnal/
            Látja:–észleltem, hogy Ön nem birtokolja a szakmai megnevezését a szerszámnak!
            Egy píoi szerszám-eszköz, sok magyarázattal járhat, amikor nem vagyunk szakmánk berkében!!
            Nem, szándékom sértegetni, bántani Önt, aki lelkileg bele mászik a dolgok vinklijébe, azaz derékszögébe, — csinál maga mindent!!

          • TÓDUCZ

            Papundekli és PFL barakkokat, mint Jóska bácsi.

      • Dr. Csiby Károly

        Kedves Tóducz úr! Én nem rágalmazom és sértegetem önt, Ön miért teszi? Én nem buktam le és nem álltam odébb! A mai napig a hazámban élek! Szépen kérem, ne kössön állandóan belém!

        Válasz
        • TÓDUCZ

          Kedves Dr.Csiby úr, néha felmelegítem a kihűlt levest, nem hinném, hogy ez sértegetés vagy rágalmazás lenne! Csak a múlt tisztességes ápolása.

          Válasz
        • TÓDUCZ

          Dr. Csiby, tessék bátran rágalmazni és sértegetni engem. Ne az én “rágalmazási és sértegetési” bántalmai mögé rejtse kalandor és ügyeskedő múltját. Az Ön életében sok minden sikerült, de annál több félresikerült!

          Válasz
          • Dr. Csiby Károly

            Én nem vagyok beteg lelkű, hogy ilyet tegyek, Tóducz úr! Az ön múltja sem sikertörténet, de én nem hazudozok és nem rágalmazom önt alaptalanul. Ön olyan, mint egy szaprofita sejthalmaz, csak úgy tud létezni, ha másokat rombol és belőlük táplálkozik. Eddig még mindenkit csak ócsárolt, hazudozva vagy képzelődve rágalmazott és sértegetett. Egyszer valaki majd jól megruházza.

          • TÓDUCZ

            Dr. Csiby úr, há ezt irja rólam évek óta, a kánádái Jóska bácsi is, a csíkszeredai “mérnök úr” is, és Ön is, anélkül, hogy valami bizonyítékot tudtak volna produkálni. Húzza lejjebb a lángját, mert megégette magát többször is Romákiában és Magyarországon is!

          • antal m.

            Tóduccz úr! Ön se fogja kitenni a lakása ablakába azt amit Önnek irt, Dr, Csiby! Brávó!
            Meg találta, a türkős Miskáját a szakterületen is!
            Különben, nagyon sok ideje vártam a hiteles orvosi kiértékelését- megkezelését Önnek!
            MEHET A BILIKÉRE FEDŐNEK!

          • antal m.

            TÓDUCZ ÚR!
            Őnnek,– valóban senkivel szemben nincs egy parányi jó érzése- illedelmessége! Szégyentelen!

          • Dr. Csiby Károly

            Én önről nem írtam semmi rágalmat. Tehát árnyékra vetődött, amikor bizonyítékokat és tényeket kér. Én sehol nem “égettem meg magam”, Tóducz úr. Ön képzelődik és hazudozik. Ezt büntetlenül megteheti itt, amíg az oldal gazdája megengedi. Meg amíg valaki jól meg nem ruházza. Megérdemelten.

          • Mari

            Igy van Tóducz úr. Egyiknek sikerül, a màsiknak nem….. mèg neki àll fennebb….

          • TÓDUCZ

            antal m., mérnök űr, Dr. Csiby nem orvos, csak nyelvészkedő spekuláns!

          • TÓDUCZ

            Dr. Csiby, Ön is csak egy antal m. vagy egy Jóska bácsi szerű lódító manusz, aki nem retten vissza a valóság elferdítésétől! Sportot űz belőle!

          • antal m.

            Tóducz úr! Ön már sok idő óta, FERTŐZŐDÖTT! Föld veszi ki azt, Önből!
            Az emberséget még az anyaméhben meg kell szerezni! Ön itt csak butít, élősködik embereken, okoskodik, tébolyt űz!
            Úgy képzeli, hogy mindent tud, de téved!
            A nép többsége orvosi tudomány nélkül jól éli világát egész más szakmai tudományos területeken, ami felülmúlja a z Ön tudományát, és arra van a társadalomnak szüksége, mert az viszi előre a gazdaságot a fejlődést! A filozófusokat, látom Ön is kigúnyolja!? Nem kell, az izmosító- erősítő,-dühítő szószátyárság, hanem az emberi mellé állás, a tett! Láthatja, hogy az egészségügy, egérutat venne, felszínre kerülésük után!?… A lepcsegéssel, vajmi keveset haladhat előre! NE KÖSSÖN BELE JÓZAN EMBEREK ÉLETÉBE!

        • Àrpika

          Kedves Csiby úr! Ön vagy skizofrèn, vagy teszi a hülyèt. Önbe mibden àldott nap bele lehet kötni jogosan. Viselje el. Mindenki megèrdemli a maga sorsàt. Az ön tükre Tóducz úr. Tisztelettel.

          Válasz
        • Árpika

          Lehet élni a hazàban ha nem tiszta a szìve, szàndeka….

          Válasz
    • Szekely Attila

      antal.m , a kommunista diktatura 1948-ban milyen remenyt keltett , a kommunistakban? Talan a megszalo szovjetek adtak maguknak remenyt?

      Válasz
      • antal m.

        Sz A. 1948-as éveket nem lehet összemosni 1965 utáni időkkel! Másak voltak a kormányzók! Ön ezt nem ismerheti, korára tekintve!

        Válasz
        • Szekely Attila

          antal m. , a kommunista diktatura Romaniaban nem a Scornicesti torpevel kezdodott!!! A kommunista babfigurak soha sem voltak kormanyzok!!!

          Válasz
          • TÓDUCZ

            SZ.A., a mérnök űr nagyon meg volt elégedve Petru Grozaval és Gh. Gheorghiu-Dejel!

          • antal m.

            SZ.A, Tóducz úr, gondolom, felvilágosította Önt! Nincs mit többet tegyek, az Ön kérkedéseire! Saját véleményem kifejeztem!

  5. mozes

    Székely nevet cseréld át Gyurcsányra ! Magyar állam legnagyobb adósagát ki csinálta hazaáruló polgár?
    Remélem Gyurcsányt és nejét a VIII. kerület polgármesterét a Pétert kötéllel fogják kivégezni .

    Válasz
    • Szekely Attila

      mozes , elgurult a gyogyszered? A hitvany Gyurcsany elvtarsadat nem fogjak kivegezni de meg felelosegrevonni sem amig az Orban Viktor elvtarsad es a FIDESZ hatalmon van!!!

      Válasz
      • László Ferenc

        Szekely Attila 2020. május 19.-n 16:41 közelében
        secuiesc átila!
        Megint felbüfögted a gyűlöleted?
        Hamvas Bélát idézve: “Csatázni? Egészséges ember sántákkal és vakokkal verekedjék? Mert lelki nyomorékok, jóindulattal kell közeledni hozzájuk.”
        Jóindulattal javaslom, ápoltasd magad secuiesc, Vigyázz az egészségedre, mert ez a vak gyűlölet, a végén agyvérzést okoz!
        Az ilyen emberekre még akkor is csak legyinteni kell, ha tudjuk elbizakodott, fennhéjázó, hazudozó emberek, akik alázatra, szeretetre nem hajlanak, röviden: szív-idióták.

        Válasz
        • Szekely Attila

          Laszlo Ferenc , normalis ember a te szintedre nem alacsonyodik le !!!

          Válasz
  6. Szekely Attila

    Stoffan Gyorgy is itt tobbszor elpanaszolta FIDESZ-es letere , hogy a nemzetinek reklamozott , gunyolt budapesti FIDESZ-es babkormany volt kommunista elvtarsai a magyarsag legnagyobb tragediajat a Trianoni Diktatum Gyasznapjat junius 4.-et kommunista szokasuk szerint kihereltek az osszetartozas unnepenek es azt azota megunnepeltetik a magyarsag lebutitott reszevel. Amikor en voltam felhaborodva itt az erdely.man akkor a FIDESZ-es erdelyi talpnyalok mint megveszett verebek estek nekem , mocskoltak , igazsagtalanul ragalmaztak szekusnak , nemzetarulonak , stb. mert szerintuk azzal , hogy kimomdtam az igazsagot megsertettem Orban Viktor elvtarsat es a tobbi FIDESZ-es volt kommunista elvtarsukat.

    Válasz
    • Nyilas

      Ez azért van Székely Attila, mert Stoffán György mond is valamit, ön meg Tiz éve csak Gyurcsány szócsöveként ismételgeti ugyanazt az általa kitalált mondatot.

      Válasz
      • Szekely Attila

        Nyilas te nagyon elvagy tevedve!!! Mar sokszor leirtam , hogy en nemzetben gondolkodok , ugyan ugy utalom amit hitvany Gyurcsany elvtars csinalt mint amit a volt elvtarsa Orban elvtars csinal mert mind a ketten a nemzetkozi bankarok csebeben vannak.

        Válasz
        • Nyilas

          Székely Attila. Ha megkérdezhetem, ön cigány? Mert azok tegeznek ismeretleneket. Magyar nem lehet mert a magyar nem tegeződik. És mondja, melyik az a nemzet, amelyben gondolkodik? Mellesleg Gyurcsány is a nemzetben gondolkodása miatt agitált az elszakított magyarság állampolgársága ellen. Mert ő is, mint ön hazafi. Ezt gyakran hangoztatja is. Meg azt is, hogy a Fidesz a bolsevikok gyűjtőhelye Éppen mint ahogy ön írja minden beirásában.

          Válasz
          • Szekely Attila

            Nyilas , figyelmedbe ajanlom az egyik legismertebb videomegoszton “A FIDESZ , a kommunistak menedeke” cimu videot!!! http://xxx

          • Nyilas

            Székely Attila. Ön naponta figyelmébe ajánlja valakinek ezt a Gyurcsány megrendelésre készült videót. Ön a DK propagasdafőnöke?

        • László Ferenc

          Szekely Attila 2020. május 19.-n 16:14 közelében
          “Mar sokszor leirtam , hogy en nemzetben gondolkodok ,”
          Na, akkor kezdjük az által
          ános iskola 4. osztályával.
          secuiesc nem figyeltél az órákon. a “leírtam” szót, hosszú í- vel írják. Az “en” szó így értelmetlen, talán +én” szót akartál írni? a “gondolkodok” szót ebben a mondatban úgy kell helyesen írni, hogy “gondolkodom”. M betűvel a szó végén!
          Tehát egy rövid mondatban 3!!! hiba! Megbuktál secuiesc! Ez is azt mutatja, te egy magyar névvel bújtatott nyustyu vagy, aki a kiképzésén, még magyarul írni sem tanult meg helyesen!

          Válasz
          • László Ferenc

            Szekely Attila 2020. május 19.-n 16:14 közelében
            Bocsánat, de előző hozzászólásomból kifelejtettem, nem mind egy, hogy milyen nemzetben gondolkodik? Nagy-Romániában, vagy Magyarországban? – secuiesc “elvtárs!”

    • TÓDUCZ

      És likudosokat.

      Válasz
    • László Ferenc

      Szekely Attila 2020. május 19.-n 07:50 közelében
      “… a FIDESZ-es erdelyi talpnyalok mint megveszett verebek estek nekem , mocskoltak , igazsagtalanul ragalmaztak szekusnak , nemzetarulonak , stb. mert szerintuk azzal , hogy kimomdtam az igazsagot megsertettem Orban Viktor elvtarsat es a tobbi FIDESZ-es volt kommunista elvtarsukat.”
      Na ide figyeljen maga secuiesc nevű fehérjehalmaz!
      Nem arról van szó, amit feljebb állít, ha nem arról, hogy TUDATOSAN az értelemmel szemben állít hazugságokat!
      Éppen ezért, mivel még mindig inkább a sz..us és párthűségét helyezi előtérbe és ahol tud, romból, gyűlölködik, hazugságokat terjeszt – írják és én is írom az “elvtársról” – a magának fájó igazságot!

      Válasz
      • Szekely Attila

        Laszlo Ferenc a te erkolcsiszinted a bekasxxxe alatt van ahova en nem alacsonyodpk le!!!

        Válasz
        • László Ferenc

          Szekely Attila 2020. május 20.-n 17:04 közelében
          secuiesc átila! Maga – nincs rá jobb szó – egy i…a!

          Válasz

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük